Banner Forum Image

Sprack vid förlossning, nu har jag problem.

Community del för känsliga ämnen.

Sprack vid förlossning, nu har jag problem.

Inläggav bamse » tis okt 07, 2008 06:53

Hej, vet inte om det här är ett vanligt problem men har blivit ihopsydd fel och skulle vilja prata med andra som har råkat ut för samma sak. Nu, en månad efter förlossningen står jag inte ut med att sitta och amma och kan bara gå kortare sträckor. Sen blir pinan där nere för stor. Har varit på efterkontroll och ska få träffa en läkare som ska skära upp och sy om. Tycker detta känns pest och det ilar i mig när jag tänker på att ngn ska ner och greja med min ömma mus igen. Tur att jag kan trösta mig med att ha en frisk och underbar bebis.
Bild
bamse
Stammis
Stammis

Re: Sprack vid förlossning, nu har jag problem.

Inläggav anettejohansson » tis okt 07, 2008 06:57

Fy låter jätte jobbigt ! Hoppas de går bra !
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » tis okt 07, 2008 07:42

ush vad jobbigt. Kan bara önska dig lycka till. Och vad bra att du har något positivt i ditt liv som din lilla bäbis *L*
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis okt 07, 2008 07:46

Huuuu nu lider jag verkligen med dig...:-( Men jag tror du kommer vara tacksam att få det tillfixat sen när det läkt. Jag har jobbat i äldrevården i många år och där ser man många sargade underliv och alla problem det kan medföra att få "självläka" efter en förlossning.
Men fy perkele för att peta där när det fortfarande är ömt efter förlossningen. Du får be om lustgas när dom ska sätta bedövningen..:-)
sprallos

Inläggav bamse » tis okt 07, 2008 08:06

Det känns lite bättre när jag hör att det är bättre att bli ihopsydd fel än inte alls. Tack Sprallos.
Bild
bamse
Stammis
Stammis

Inläggav sprallos » tis okt 07, 2008 08:15

Huvudsaken är ju att du kommer få det tillfixat så det blir ihopsytt rätt. Du ska inte acceptera att det är halvbra liksom. Men visst kommer det vara läskigt att göra det...men som sagt, när det är klart kommer du vara nöjd.
Kommer dom göra det snart eller ska ni vänta?
sprallos

Inläggav Jenima » tis okt 07, 2008 11:18

hej heh..jag hade oturen att inte bli ihopsydd på de rätta ställena..eller hon sydde utepå men inte inuti..och det hade jag jättekomplex för...jag blev lovad en operation för att rätta till det men så blev jag gravid igen och då gör dom inget..men efter 1 år ung så hade allt blivit bra igen..det liksom rättade till sig själv..fast det tog ett år dock...

men du blir säkert nedsövd om dom skall dit och skär5a tror du inte det? eller samma bedövning som vid ett kejsarsnitt..du kommer säkert inte känna av någon smärta mer än det du gjorde efter FL skulle jag tro..och då vet du ju att det är för att du har pimpat snippan och inte för att du trasats sönder av en bebis som kom ut :)
Jenima

Inläggav shoegal » tis okt 07, 2008 21:44

Nej fy vad jobbigt :( :( :(
Men jag säger som de andra; bra ändå att du får det fixat så snart som möjligt!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Poffie » ons okt 08, 2008 11:15

Jag blev klippt under förlossningen och har haft lite problem efteråt. Stygnen gick upp efter några dagar och fick alltså självläka vilket har gjort att jag har ett JÄTTEärr där nere. Det tog nästan fyra månader innan det var helt läkt och jag känner av ärret när jag rider eller ibland när jag har gått väldigt långt så får jag skav där ärret är. MVC sa att om jag vill så kan dom rätta till det genom att skära upp det igen och sy om, men blotta tanken på detta får mig att må illa så det kommer jag nog inte att göra. Ärr mjuknar ju som tur är med tiden så jag står hellre ut....
Bild

BildBildBildBildBildBild

Bild
Användarvisningsbild
Poffie
Alltid online
Alltid online

Inläggav tinali » ons okt 08, 2008 11:20

jag har oxå ont när vi har sex, det känns trångt och stramar men bara på utsidan. inuti (ovanför stygnen, på bakre väggen av snippan)känns det som jag har fått ett extra hålrum som inte var där förut, kan det vara att hon inte sytt inuti utan bara utanpå? det känns inte helt ok, barnmorskan har sagt att allt ser sååå fint ut, men det känns konstigt?
Bild

Bild

Bild
tinali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Broderibruden » tis nov 04, 2008 21:53

Jag sprack också, blev klippt och sydd med massor av stygn. Tyvärr blev det en glipa i såret och jag hade också jätteont i ett helt år! Fanns inget att rätta till tyckte läkaren eftersom glipan var liten. Så jag fick bita ihop!
Bild
Bild

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Broderibruden
Alltid online
Alltid online

Inläggav Broderibruden » tis nov 04, 2008 21:55

Vill tillägga att först efter 2 år har jag varit helt symtomfri!
Bild
Bild

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Broderibruden
Alltid online
Alltid online

Inläggav olga » tis nov 04, 2008 23:24

Jag sprack grad 3 och 4 vid min förlossning det vill säga ända bak i ändtarmen, det jag fick göra direkt efter förlossningen var att åka till Op och sy under 11/2 timme. jag hade rent utsagt skit ont efteråt men nu efter 8månader känner jag mig som vanligt. jag fick sy med ryggbedövning och ligga som jesus med armarna rätt ut och benen särade. Jag hoppas att allt går bra för dig, de var nån som sa till mig att kan dom operera en man till kvinna så kan dom lappa ihop orginalet:)
BildBild
olga
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav emilie kinhult » ons nov 05, 2008 00:11

de med att bli ihopsydd fel, då tänker jag på en bok jag läst.
jag har precis läst färdigt en värklighetsbaserad bok om en tjej från afrika, när hon fyllde 10 tog hennes mamma med henne ut i öknen och mötte en gammal tant som skulle skära där nere på henne för de var deras tro att kvinnor ska inte njuta vid sex.
hon skar bort klitoris och sydde nästan igen helt där nere.
när hon kissa kom de i droppar istället för en stråle och så måste dom föda barn igenom ett knapphåls stort hål, går de inte att få ut barnet tar mennen eller om de är en annan som hjälper till vid fl en kniv eller glasbit ich snittar upp en och sen syr igen efter barnet kommer ut.

de jag ville komma fram till är att de är hämskt för dig att dom sydde fel men de kunde vara mycke värre och du får de fixat.

jag menar inget med detta så du inte tar illa vid dig utan jag kom bara att tanka på boken när jag läste ditt inlägg.

hoppas de blir bra där nere och att du inte känner av smärtan du känner nu efter tillfixningen
emilie kinhult
Alltid online
Alltid online

Återgå till Känsliga ämnen