Banner Forum Image

sovandet

Diskutera syskon och trotsålder

sovandet

Inläggav Maiyah » mån jun 15, 2009 10:59

Jag och min man började prata lite igår om hur vi ska göra med sovandet och den nya bebben. Kaspian sover ju i sin egen spjälis i sitt eget rum och har gjort så sedan han var 5 månader. Men nu kommer det ju en ny bebbe som man kanske kan misstänka att han blir lite svartis på...

Den nya måste ju sova i vårt rum till en början, med ammning och allting, men vad tror ni Kaspian säger om att sova själv medan alla andra sover i samma rum? Visst, han är ju van att sova själv, men samtidigt är han ju inte van att ha syskon som sover med mamma och pappa..

När nya bebben slutat amma på nätterna är tanken att den ska flytta in till Kaspian så de delar rum, men det tar ju några månader.

Hur tänker ni som har flera eller ni som inte har det för den delen? Är det bäst att ha det som vanligt eller ska pappan flytta in till Kaspian så att han inte blir ensam? Eller är det bara löjligt, att ha honom också hos oss är inte ett alternativ, dels så sover han sämre när han sover i vårt rum och dels så vill jag inte att den nya ska väcka honom mitt i natten..

Sen finns det inte plats i vårt sovrum för två bebissängar..
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Re: sovandet

Inläggav Stinnua » mån jun 15, 2009 11:07

Om han mår bra av att sova själv nu så borde han väl kunna göra det när bebisen kommer är min första tanke. Men då jag bara har en liten plutt har jag ju inget att jämföra med :)
Ni får ta det som det kommer och se hur han reagerar då det kommer en till liten person som ska sova med mamma och pappa .
Stinnua
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » mån jun 15, 2009 11:18

Håller med Stinnua ta de som de kommer de kanske kommer att gå jätte bra!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav 30-åringen » mån jun 15, 2009 12:53

Du låter som jag!! hahaha

Mina värsta hormoner tre dagar efter förlossningen... Stackars Hobbe, vad hade jag gjort!! Hur kunde jag låta detta ske! Han skulle hata mig för all framtid!

Men nej så blev det inte... Ofta lägger vi föräldrar våra känslor på barnen och skapar problem som inte finns. Jag har varit saklig mot Hobbe, nu är han ju äldre, men han tycker det är kul att det är Valle som är liten och Måste sova med mamma, han vill inte. Frågade han för någon vecka sedan då han drömde mardrömmar, men han sa, mamma jag vill inte, jag är ingen bebis...
Nappen vill han heller inte ha, eftersom det är bebisar som har i munnen...

Om han frågar varför lille****** sover med er, så är det bara vara rakt på sak, "Lille**** vaknar på natten och vill äta, och då måste ha* vara nära.

Jag tror att det kommer gå fint, kan hända att han kommer vakna mer på natten, det började Hobbe med en sväng, men eftersom jag fanns där för honom i hans rum, och inte tog honom till vårt rum, så har han heller aldrig velat komma och sova med oss...

Det kommer som det gör, och du får handla därefter!!

Kram
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån jun 15, 2009 19:47

jag tror också på att ta det lugnt och se hur det blir. Jag hade nog placerat pappa i hans rum under en period OM det blir strul, men bara då...inte om det funkar liksom.
Kommer han in i erat sovrum efter så lång tid i eget så kommer han bara att störas av era sovljud + nya bebisens skrik osv osv.

Nej avvakta och se....fast det är ju skönt att höra att du redan börjat tänka i dom banorna...Det är alltid bäst att vara efterklok i förväg liksom..:-)
sprallos

Återgå till Syskon & trotsålder