Sova i egen säng.
8 inlägg • Sida 1 av 1
Sova i egen säng.
Vår snart 2 åriga lilla tjej, har i några veckor nu vägrat att somna i sin egen säng! Vi har tagit bort några spjälor nertill, för att hon ska kunna ta sig i och ut den på egen hand. Jag trodde det skulle hjälpa - men inte!
De senaste nätterna nu (senaste två..) har hon somnat i sin egen säng efter många om och men. Vi sitter hos henne, trots springer hon upp helt hysterisk. Vi har provat lämna rummet, då kommer hon springande helt hysterisk. Vi sitter hos henne, och efter många om och men har hon somnat.
Någon som har något bra tips kanske? Börjar kännas olidligt!
De senaste nätterna nu (senaste två..) har hon somnat i sin egen säng efter många om och men. Vi sitter hos henne, trots springer hon upp helt hysterisk. Vi har provat lämna rummet, då kommer hon springande helt hysterisk. Vi sitter hos henne, och efter många om och men har hon somnat.
Någon som har något bra tips kanske? Börjar kännas olidligt!
- myyma
- Alltid online

Re: Sova i egen säng.
Hon kanske är i en utvecklingsfas och behöver extra närhet och trygghet?
Vi samsover fortfarande när Gus vill det, han får sätta tonen så att han blir trygg.
När allt "är som det ska" dvs inga sjukdomar eller så, då sover han hela nätter i sin egna säng men annars så vill han vara nära och då får han det.
Vi har inte bytt till stor säng än. Han sover bra i sin spjälsäng, dessutom så ligger han ofta i fotänden när han vaknar och jag vill inte att han ska trilla i golvet.
Vi samsover fortfarande när Gus vill det, han får sätta tonen så att han blir trygg.
När allt "är som det ska" dvs inga sjukdomar eller så, då sover han hela nätter i sin egna säng men annars så vill han vara nära och då får han det.
Vi har inte bytt till stor säng än. Han sover bra i sin spjälsäng, dessutom så ligger han ofta i fotänden när han vaknar och jag vill inte att han ska trilla i golvet.
- Fru S.
- Alltid online

Vi har inte haft några större bekymmer, men mitt tips är också att skaffa en större säng, i alla fall en växa-variant. Victor fick nåt ofog för sig under några veckor att han bara klev upp hela tiden. Det tog minst 1 timme varje kväll av ett evigt bära tillbakande innan han somnade. Men till sist gav han sig och accepterade läget.
- sprallos
Elis ville aldrig sova i spjälsäng i eget rum, men sover nu där majoriteten av nätterna sedan vi köpte en 105 cm bred resårmadrass som vi har på golvet. I perioder vill han dock sova hos oss, det har oftast varit i samband med sjukdom men även i perioder då han sovit oroligt och drömt en del mardrömmar. Det har dock alltid gått att flytta tillbaka honom till hans egna rum efter ett tag.
- shoegal
- Alltid online

Större säng är på väg. Tror faktiskt också det skulle underlätta, men vi får se 
- myyma
- Alltid online

här funkade de också med en stor säng, efter ca vecka sov han hela natten i sängen! och när han e sjuk eller drömmer mardrömmar eller nått sånt så e de lättare att lägga sig med casper i hans stora säng för att sen smyga tillbaka till min säng när han somnat. väldigt mysigt med stor säng för då kan vi ligga tillsammans i hans säng och läsa saga och kramas innan han ska sova=)
-

dess - Alltid online

Noel har oxå haft en sån period under några veckor (för ca 2 månader sen) och då fick han sova brevid mig i min säng. Han sov men det gjorde inte jag
Sen gick det över och han somnade bra i sin egen säng.
I förrgår så fick han en juniorsäng 70x160
Så inatt sov han i den för första gången. MEN att få han att somna där var en annan femma då han märkte att han faktiskt kunde komma ur själv.. haha... Men det blir nog bättre med tiden 
Hoppas det blir bättre med ny "stor tjej" säng
I förrgår så fick han en juniorsäng 70x160
Hoppas det blir bättre med ny "stor tjej" säng
-

MinisMamma - Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1