Banner Forum Image

Söker TIPS på tatuering på barns namn

Fotat och scrappat - spana in och ladda upp!

Söker TIPS på tatuering på barns namn

Inläggav laisa86 » tis aug 17, 2010 09:10

Hej allihopa!! :)
Jag och sambon skulle hemskt gärna vilja tatuera in Knuts namn och födelsedatum någonstans på kroppen. Jag har inte bestämt mig om jag vill ha hans namn på handleden eller fotleden eller hur den ska se ut. Ska jag bara ska skriva namnet eller ska jag göra tex en blomma och i ett blad står hans namn?

Jag hoppas att ni är många som gjort en tatuering med namnet! Så jag skulle hemskt gärna vilja ha lite tips! Lägg gärna ut bilder på era tatueringar :D om ni tatuerat barnets ansikte, får ni gärna lägga ut den bilden oxå :D

Så kom med tips, är öppen för alla tips :D
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Re: Söker TIPS på tatuering på barns namn

Inläggav sprallos » tis aug 17, 2010 11:15

Jag har en blyertsgnuggis om jag gjorde på Victors fot när han var 3v. Den har jag tänkt tatuera in sen dess...men än har det inte blivit av och nu känns det ju som att man lika gärna kan vänta in barn n:r 2.

Det min tatuerare sa när jag först pratade om namn och födelsenummer var:
"Är du rädd att glömma vad han heter och när han är född?" Njae...var mitt svar, han menade att det är roligare och mer unikt att göra en tatuering som för mig symboliserar min son...typ. Det fick mig att tänka efter...så nu håller jag på att fundera ut vad man skulle kunna göra som väver in bägge barnen i samma tatuering.

Men, jag tycker fortfarande namntatueringar är as-snygga och du ska definitivt göra en om du känner att det är "din" grej. Men tänk genom det innan. Finns det nåt annat du kan göra som är mer "Knut" för er än text?
sprallos

Inläggav Chobb88 » tis aug 17, 2010 12:20

sprallos skrev:Det min tatuerare sa när jag först pratade om namn och födelsenummer var:
"Är du rädd att glömma vad han heter och när han är född?" Njae...var mitt svar, han menade att det är roligare och mer unikt att göra en tatuering som för mig symboliserar min son.

Det tror jag faktiskt de flesta tatuerare säger. Har hört det sååååååå många gånger. Men känner man att man vill göra det så lär de ju inte vägra. :)

Tyvärr har jag inget bra förslag på tatuering eftersom jag själv inte har nån. :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav myyma » tis aug 17, 2010 15:23

http://www.fantasyland-tattoo.se/index.php?page=photo <- gå in på grå-skale tatueringarna och sen den tredje bilden :) Fastna jag för direkt! Fast med lite ändringar, lite färg osv ..
Bild

Bild
myyma
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis aug 17, 2010 15:32

Nej det är ju klart dom inte vägrar att göra en tatuering (om det nu inte är ett hakkors etc)....men jag tyckte det var ett bra argument som fick MIG att tänka till och ångra mig kring namn och datum. Men alla måste inte tycka som mig för det..:-)
sprallos

Inläggav Chobb88 » tis aug 17, 2010 16:53

Håller med dig sprallos! Det fick en verkligen att tänka till. Är nämligen så att jag också funderat på att göra en sån tatuering, men ångrade mig just därför. ;) När Anton fått ett syskon(det ska han få nångång) kommer jag börja fundera på tatueringar igen. och då vill jag(som jag känner nu) göra tatueringar som symboliserar dem. :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Aurora » tis aug 17, 2010 18:59

Jag kan inte annat än hålla med om att namn kan bli lite "tråkigt". Jag har tänkt göra en kompass, du vet en sån där sjökortskompass, old school style, med Julians namn på en spets, men kanske nåt annat då än namnet nu :P Men min tanke är iaf att en kompass representerar en riktning i livet, och mitt uppdrag att styra honom rätt. Sen finns det ju fler väderstreck lediga för fler ungar också :D
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » tis aug 17, 2010 21:26

Aurora skrev:Jag kan inte annat än hålla med om att namn kan bli lite "tråkigt". Jag har tänkt göra en kompass, du vet en sån där sjökortskompass, old school style, med Julians namn på en spets, men kanske nåt annat då än namnet nu :P Men min tanke är iaf att en kompass representerar en riktning i livet, och mitt uppdrag att styra honom rätt. Sen finns det ju fler väderstreck lediga för fler ungar också :D

Åh så fint det lät! :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav laisa86 » tis aug 17, 2010 22:59

Tack för tipsen! :D kom med flera! Och bilder :D

sprallos skrev:Men, jag tycker fortfarande namntatueringar är as-snygga och du ska definitivt göra en om du känner att det är "din" grej. Men tänk genom det innan. Finns det nåt annat du kan göra som är mer "Knut" för er än text?

Jo det känns som att både jag och sambon skulle vilja göra ngt mer än bara skriva Knut, även om jag håller med att dom är skitsnygga :D jag vet vi funderade lite grann på det här innan Knut föddes, men har inte kommit så mkt längre nu :? tror att det skulle bli skitsnyggt om du gör den där foten och sen skriver ovanför namnet och födelsedatum :D

myyma skrev:http://www.fantasyland-tattoo.se/index.php?page=photo <- gå in på grå-skale tatueringarna och sen den tredje bilden Fastna jag för direkt! Fast med lite ändringar, lite färg osv ..

Den var urgullig :D såg först inte att det var en napp, fick kolla en xtra gång :wink:

Aurora skrev:Jag kan inte annat än hålla med om att namn kan bli lite "tråkigt". Jag har tänkt göra en kompass, du vet en sån där sjökortskompass, old school style, med Julians namn på en spets, men kanske nåt annat då än namnet nu Men min tanke är iaf att en kompass representerar en riktning i livet, och mitt uppdrag att styra honom rätt. Sen finns det ju fler väderstreck lediga för fler ungar också

Jamen det låter ju lite annorlunda och roligare :D

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » ons aug 18, 2010 07:08

I och med att han heter just Knut hade jag nog gjort en Knut...
Jag blev så inspirerad nu....hihi...googlade lite på "vackra knutar/knopar" och det finns en massa. Den klassiska "Råbandsknopen" tex, den är verkligen en tydlig knut mellan två olika snören (mamma och pappa) som tillsammans blir en "Knut". Här kan man göra ena tråden grövre/maskulinare och den andra mer feminin tex....ihop blir dom KNUT..:-)

Sen hittade jag även nåt som kallas "Kärleksknut"....det var ju hur sött som helst! Bifogar en länk till en bild på denna Knut i detta fall på en ring.
http://ylvahansen.se/grafik/bilder/vikingaring1b.jpg
Den kan man ju göra runt en handled, fotled etc...sin egna "Kärleks-Knut"..:-)

Trixet blir när ni skaffar barn n:r två att döpa denna till nåt som går att göra en bra tatuering av..:-)
sprallos

Inläggav laisa86 » ons aug 18, 2010 08:52

Hihii tack Sprallos för din kreativitet :D :D den var ju jättefin ringen! Jag har faktiskt inte tänkt att man kunde göra en knut som symbol för Knut :D

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » ons aug 18, 2010 09:01

Jag har också funderat på att göra nåt för Lily, kanske en lilja och lite annat "bladigt" och ev hennes namn. Min mans tatuerare ville helst inte göra datum (min man har pratat med honom om det) för han tyckte att det blev lite mer som en gravsten då, vilket jag i efterhand kan hålla med om. Men det är ju som sagt upp till var och en och vill vi det så gör han ju givetvis det.
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » lör aug 28, 2010 16:57

Jag har sedan Vincent föddes funderat på att rita en egen tatuering. Vill ha som en tunn och sirlig blomranka på utsidan av benet, ungefär från fotknölen och en bit upp. Och så väva in barnens (eftersom de numera är två, hehe) namn i växten. Jag älskar namn, kan nästan kalla det ett riktigt intresse, så för mig är det den vackraste symbolen för barnet. Och om det blir fler barn ska det vara lätt att lägga till en till gren. Fast än är jag inte i tatuerartagen, jag låter beslutet växa fram långsamt men säkert. Kanske hinner nästa barn t o m komma innan jag gör slag i saken. =)

Datum känns inte viktigt för mig, men jag kan förstå grejen med det. Födelsedatumet är ju starten på livet tillsammans med just det barnet. Jag förstår inte varför tatuerare avråder från det faktiskt. Jag tänker definitivt inte på gravstenar, snarare på personnummer som ju är något man använder dagligen.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav laisa86 » sön aug 29, 2010 09:15

sitamoia: låter jättefint! :) hoppas att du får din tatuering ngn gång! :D näe jag tycker inte heller att födelsedatumet låter som en gravsten, men tatuerare är ju lite speciella! Dom verkar ha en massa saker som dom absolut inte vill göra, tex tribaler och kinatecken... jag förstår dom lite grann i.o.m att det är vanliga saker som dom kanske får göra dagligen. Men så är det ju med jobb, ibland får man ju göra samma sak varje dag! :)

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav A&L » sön aug 29, 2010 12:28

Vid första badet på bb så får man erbjudande om att göra ett fotavtryck (sitter på baksidan av vikt, längd mm kortet). Så jag funderar på att ta Gabriels fotavtryck när han är två dagar gammal och kombinera det med hans namn.

Min sambo har tre barn tidigare och han ska nu tatuera in alla fyra namnen.
Bild
Bild
A&L
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Nästa

Återgå till Foto & scrapbooking