Söker tips på tårta till ettårskalas (glutenfri)
5 inlägg • Sida 1 av 1
Söker tips på tårta till ettårskalas (glutenfri)
Hej,
Min son fyller snart 1 år och jag skulle gärna göra en tårta till hans kalas. Jag vill vänta med att ge honom socker och så har både hans farmor och kusin glutenintolerans.
Alltså, vad ska jag bjuda på som varken innehåller socker eller gluten? Bör tilläggas att jag inte kommer ihåg när jag bakade en tårta senast. Är inte så förtjust i tårtor själv, men vill bjuda på något som man kan sätta ett ljus i...
Hoppas att någon kan hjälpa mig!
Min son fyller snart 1 år och jag skulle gärna göra en tårta till hans kalas. Jag vill vänta med att ge honom socker och så har både hans farmor och kusin glutenintolerans.
Alltså, vad ska jag bjuda på som varken innehåller socker eller gluten? Bör tilläggas att jag inte kommer ihåg när jag bakade en tårta senast. Är inte så förtjust i tårtor själv, men vill bjuda på något som man kan sätta ett ljus i...
Hoppas att någon kan hjälpa mig!
-

aco - Gillar vimedbarn.se

Re: Söker tips på tårta till ettårskalas (glutenfri)
Det finns glutenfria mixar att köpa. I recepttråden finns det (tror jag) glutenfri botten.

-

Redhotwera - Alltid online

tårta utan socker känns svårare än tårta utan gluten tycker jag! utan gluten kan man ju göra marängbotten som är jättegott. jag bjöd på fruktsallad o glass på 1 årsdagen. går inte att sätta ljus i dock....
-

Kali - Alltid online

Glass kan man ju sätta ljus i och det finns väl sockerfri 

-

Redhotwera - Alltid online

Tack för tipsen!
Var själv inne på att göra fruktsallad, men svårt med att sätta ljus i.
Tror att jag ska göra en pannkakstårta. Har inte gjort pannkakor med glutenfritt mjöl, men det ska väl gå bra hoppas jag.
Var själv inne på att göra fruktsallad, men svårt med att sätta ljus i.
Tror att jag ska göra en pannkakstårta. Har inte gjort pannkakor med glutenfritt mjöl, men det ska väl gå bra hoppas jag.
-

aco - Gillar vimedbarn.se

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Bak- och tårttråden