Söker en smidig vagn!
5 inlägg • Sida 1 av 1
Söker en smidig vagn!
Jag har idag en Emmaljunga City Cross som jag är jättenöjd med. Den känns rejäl, rullar lätt i all snö vi har här i Sälen, väger inte så mycket när den ska i och ur bilen...MEN: när vi åker till tex Stockholm (vilket blir lite då och då eftersom vi har släkten där) så tar den lite stor plats i bilen och den är ju ganska osmidig när man ska gå i butiker. Så nu funderar jag på att köpa en vagn till.
Den ska vara:
Lätt att fälla ihop
Ta liten plats ihopfälld
Inte vara så tung
Gärna svängbara hjul
Inte alltför dyr
Inte för "klen" eller "rackig"
Har ni några tips?
Den ska vara:
Lätt att fälla ihop
Ta liten plats ihopfälld
Inte vara så tung
Gärna svängbara hjul
Inte alltför dyr
Inte för "klen" eller "rackig"
Har ni några tips?
-

marayapiraya - Alltid online

Re: Söker en smidig vagn!
Vi har oxå haft en emmaljunga city cross 360. Igår köpte vi en emmaljunga scooter har läst på en del o fått fram att den ska va smidig o så som du skrivit de enda e att de inte e svängbara hjul! Nu har ju inte vi hunnit testa den än men jag e övertygad om att de e en bra vagn=))
-

anettejohansson - Alltid online

Gå in på brabarnvagnar.com, de har en 3-hjuling som jag kan rekomendera.
- AnnaK
- Nykomling

Teutonia fun uppfyller nog de flesta av dina krav. Dyrt om du köper nytt, men du kan alltid prova begagnat på blocket eller nåt. Det var just de kriterierna jag hade innan jag köpte min och jag vill inte byta den måt något annat i hela världen.
- essie
- Har vimedbarn.se som startsida

Ska du bara ha den ibland och med tanke på att Astrid ändå blivit 7 mån, kanske ni ska satsa på en sulky-variant. Det finns ju massor med varianter. De är smidigare och billigare än en "vanlig" vagn.

-

Redhotwera - Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar