Snart räcker de...
6 inlägg • Sida 1 av 1
Snart räcker de...
Kan npg uppfattas som gnällig, men undrar om nån känt som jag i sommar, eller kan de va fel på mej?
Nu har min man haft tre veckors semester, en kvar och jag känner bara att jag önskar honom tillbaka till jobbet. Vi har haft jättekul, hittat på massor, Lillebror har verkligen knutit sig till sin pappa, men ändå!!!!
Varannan vecka hela sommaren har jag ju haft makens två barn hos mej när han jobbar, och nu är det ju pappaveckor, men jag hann bli trött och gnällig på dom oxå, inte van och ha dom hemma dygnet runt ju, antingn jobbar man ju när jag inte e mammaledig eller så är dom i skolan. Men nu känns det som jag kokar för inget och letar konflikter.Mina två tonåringar finns ju oxå här men dom sköter ju sej själv, eller inte helt
men ändå.
Jisses vilket svammel. Men i alla fall, det kryper i kroppen på mej nu och jag vill leva mitt och lillebrors vardagsliv igen.
E jag inte riktigt klok eller?????
Nu har min man haft tre veckors semester, en kvar och jag känner bara att jag önskar honom tillbaka till jobbet. Vi har haft jättekul, hittat på massor, Lillebror har verkligen knutit sig till sin pappa, men ändå!!!!
Varannan vecka hela sommaren har jag ju haft makens två barn hos mej när han jobbar, och nu är det ju pappaveckor, men jag hann bli trött och gnällig på dom oxå, inte van och ha dom hemma dygnet runt ju, antingn jobbar man ju när jag inte e mammaledig eller så är dom i skolan. Men nu känns det som jag kokar för inget och letar konflikter.Mina två tonåringar finns ju oxå här men dom sköter ju sej själv, eller inte helt
Jisses vilket svammel. Men i alla fall, det kryper i kroppen på mej nu och jag vill leva mitt och lillebrors vardagsliv igen.
E jag inte riktigt klok eller?????
-

jessikan - Galen i vimedbarn.se

Re: Snart räcker de...
Det är ju ovant att ha alla hemma som det blir under semester och sommarlov. För vissa blir det för länge med 4 veckor. Min man t.ex. brukar bara ta 3 veckors semester, han blir för rastlös hemma.
Vardagen kommer tillbaka. Håll ut ett tag till
Vardagen kommer tillbaka. Håll ut ett tag till

-

Redhotwera - Alltid online

Jag kan förstå att det blir jobbigt när alla är hemma, specielt om man är van vid att alla är hemma på olika dagar och tider.
Min sambos dotter är hos oss veckovis, och blir det att hon måste vara hos oss 2 veckor till ibalnd vilket händer så blir det att man måste ställa om sig lite
Även om det är mysigt att ha henne med oss här.
Du gör säkert ett super bra jobb hemma
stå på dig,
Jess
Min sambos dotter är hos oss veckovis, och blir det att hon måste vara hos oss 2 veckor till ibalnd vilket händer så blir det att man måste ställa om sig lite
Du gör säkert ett super bra jobb hemma
Jess
-

loppys - vimedbarn.se skribent

förstår dig,,, jag är sådan som tycker om att vara ensam hemma så när min sambo är långledig så kryper det i min kropp å så går jag å längtar tills den dagen då han ska jobba igen,,, dock så har det blivit lite bättre då jag har börjat plugga å kommer hemifrån.
-

zettan - Alltid online

jag tror att det är helt normalt! det här är nog ett vanligt problem om man är van vid att kunna göra saker på sitt sätt och ha sina egna rutiner och så plötsligt är någon annan där och man kan inte längre göra allt precis som man själv vill..klart att det blir en omställning!
- liisaa
- Gillar vimedbarn.se

Helt normalt! Jag älskar att ha min sambo hemma, det är inte det, men när vi har 4 veckor långledigt i Portugal så går vi varann på nerverna till slut. Det gäller att man försöker hitta på lite eget på var sitt håll, jag brukar t.ex. gå en promenad ensam några gånger i veckan, kanske ta med min bok och sätta mig på ett café och bara sitta med en kaffe o läsa en timme osv. Eller bara ta med Joel till lekparken så R kan greja i lägenheten eller vad som nu måste göras, så han också får egen tid.
När vi var i Portugal 8 veckor när jag var mammaledig kan jag lova att det var nära bristningsgränsen till vad vi klarade, fast jag försöker se på det på ett komiskt sätt. Vi skulle aldrig låta en semester eller långledighet få bestämma åt oss, det är helt enkelt en tillfällig grej och man får göra det bästa av situationen.
När vi var i Portugal 8 veckor när jag var mammaledig kan jag lova att det var nära bristningsgränsen till vad vi klarade, fast jag försöker se på det på ett komiskt sätt. Vi skulle aldrig låta en semester eller långledighet få bestämma åt oss, det är helt enkelt en tillfällig grej och man får göra det bästa av situationen.
-

Nelia - Alltid online

6 inlägg • Sida 1 av 1