Banner Forum Image

Snälla - spärra alla som inte har här att göra!

Snack om allt möjligt!

Snälla - spärra alla som inte har här att göra!

Inläggav tezzi152 » mån sep 01, 2008 11:32

imorse när jag loggade in på min msn så hade en Haydar addat mig.. tänkte inte mer på det. sen loggade denne Haydar in å började skriva med mig:

HAYDAR säger:
tjeena tess =)
tess säger:
hej
HAYDAR säger:
haydar e jag 21, från sthlm
HAYDAR säger:
hur ere me dej
tess säger:
känner jag dig?
HAYDAR säger:
probably
HAYDAR säger:
hur gammal å bor?
tess säger:
jaså, borde jag känna dig?
HAYDAR säger:
:s
HAYDAR säger:
definitly
tess säger:
jaså, från vart?
HAYDAR säger:
wherever - however
tess säger:
vart fick du min msn ifårn?
HAYDAR säger:
på vimedbarn
tess säger:
ok, vem e du då? medlem?
HAYDAR säger:
haydar heter jag 21, snart 22 .. bosatt i sthlms förort me päronen .. e singel o studerar.. har varit medlem på playahead helgon m.fl
tess säger:
har du barn?
HAYDAR säger:

HAYDAR säger:
du?
tess säger:
vad gör du då på vi med barn?
HAYDAR säger:
checkade runt lite
HAYDAR säger:
om ja nu nångång skulel skaffa
HAYDAR säger:
hru många ha du?
tess säger:
okej.... då borde du hänga på minbebis ist.. om du planerar skaffa barn
HAYDAR säger:
ere så?
tess säger:
ja
HAYDAR säger:
oh'lalaaa
HAYDAR säger:
så vem e duuu då
tess säger:
palla

så jag blockade honom.
men varför får obehöriga kolla våra trådar. ska man inte kunna skriva om vad som längre bara för detta. att andra kan komma åt oss..
nu var inte han så farlig, men det finns ju dom som kan mena ngt annat med att kontakta ngra av oss...
jag blir så le på detta... :qaq
Användarvisningsbild
tezzi152
Alltid online
Alltid online

Re: Snälla - spärra alla som inte har här att göra!

Inläggav Nelia » mån sep 01, 2008 11:51

Ja, jag har ju tagit upp en liknande tråd om säkerheten här på forumet, men inget händer. :(

Jag tycker att man absolut måste vara medlem om man ska få tillgång att läsa i våra trådar. Det kanske inte hindrar alla, men många ger upp när de måste krångla med medlemskap.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » mån sep 01, 2008 11:54

jag tycker det är jättesynd att ingen "uppifrån" verkar ta till sig hur blottade och osäkra många här på forumet känner sig, det är ju våra barn vi pratar om, det finaste och dyraste vi har, och så sitter folk och smygläser. Tycker alltid att det står att minst en gäst är inne i trådarna när jag kollar.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån sep 01, 2008 12:03

Alltså...jag börjar mer och mer överväga att ta bort min användare här när jag hör sånt där. Jag hänger här för att prata med vänner, inte att vara nån slags "dokusåpa" för folk som bara smyger runt.

Nä, nu får det fan hända nåt snart! Vad vette fan, men nåt måste ju gå att göra. För alternativet är ju att inte prata om sitt privatliv, inte lägga upp bilder och vad är då meningen med detta..Usch jag blir så sne!! Jag har msn...pratar regelbundet med folk där och snart kommer det fan i mig räcka för mig.
sprallos

Inläggav Chobb88 » mån sep 01, 2008 12:09

Ja varför i hela friden ska icke medlemmar kunna läsa trådarna här inne på vimedbarn!? Det är ju helt sjukt! Här skriver vi ju för att andra medlemmar ska kunna läsa och hjälpa, det är ju en hel del känsliga och privata ämnen också som man kanske inte vill att hela världen ska kunna läsa!! Och bilderna vi lägger upp här lägger vi ju ENDAST upp för att visa andra medlemmar! INTE utomstående!!!! Nu får dom fan göra nått åt dethär! annars kommer ju ingen vilja skriva nått här längre! iaf inte jag!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » mån sep 01, 2008 12:09

Nu tycker jag vi alla får ta å skriva åt Stina om dethär! för det är verkligen ett stort problem!!!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » mån sep 01, 2008 12:10

Ja just nu ser jag igen att det är en gäst här!! Finns inte obehgligare än människor som måste smyga omkring bland andra och speciellt om det inte har DÄR ATT GÖRA!!
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav tezzi152 » mån sep 01, 2008 12:54

jag håller med sprallos, snart är det dax för en drastisk ändring. annars så kan man inte fortsätta att vara här på vi med barn :(
Användarvisningsbild
tezzi152
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » mån sep 01, 2008 13:46

Nu får man tänka på vad man skriver. Ska nog sluta att lägga upp bilder.
Kan tillägga att ibland ska jag bara snabbkolla vd som hänt på sidan och loggar då inte in. Då är ju jag en gäst. Det finns ju fler än jag som kan göra så nån gång. Så det är ju inte alltid en obehörig gäst, eller vad man ska kalla dem. Men det finns ju bevisligen folk här innet som man verkligen inte vill ha här.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav magda » mån sep 01, 2008 14:15

Detta är för trist!! Sen att ansvariga för forumet håller sig helt osynliga tycker jag är slappt. Skiter dom totalt i vad som pågår på forumet?? Vad ska till för att dom ska reagera??
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lollo_80 » mån sep 01, 2008 14:23

det kanske är dax att fixa en msn.... så att man kan fortsätta snacka med folket här....varför lyssnas det inte på när vi ber om säkerhet???? finns det andra ställen att finnas på som har bättre säkerhet men samma mysstämpel som VMB??
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav tezzi152 » mån sep 01, 2008 15:29

jag har pm'at stina, hoppas att det hjälper!
Användarvisningsbild
tezzi152
Alltid online
Alltid online

Inläggav ZandraSanna » mån sep 01, 2008 16:32

finns det inga inställningar på kontrollsidan eller nått. där det står vad som ska visas för vem..eller har jag fel?
ZandraSanna

Inläggav cornelia19 » mån sep 01, 2008 17:06

Urch vad hemskt! vad tror ni Stina och de kommer göra om alla medlemmar tar bort sitt namn..då menar jag alla...typ strejkar för att de ska kunna förstå att detta är inte roligt längre. Jag förstår inte heller varför icke medlemar ska komma in på vårat forum och läsa, de är helt sjukt. Jag känner mig inte trygg på detta forum längre coh ajg är nog inte ensam. Jag hoppas verkligen Stina coh de tar tag i detta snart för de är liksom inte en person längre utan nu är de fler som börjar kommma in på detta forum och kollar in grejer coh de vi skriver. Tänker intye lägga upp varken bilder eller skriva känsliga trådar längre.
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » mån sep 01, 2008 17:46

jag tycker nog att det är lite dubbelt. när jag var gravid o letade info på internet så gick jag ju inte som gäst o kollade runt o sen registerade jag mig efteråt eftersom jag såg att det var ett trevligt forum. är allt stängt så missar man förmodligen många medlemmar = mindre reklamintäkter.

Allt vi gör på internet lämnar spår. Det är gott om folk idag som tar sig förbi en enkel spärr. Så vi MÅSTE tänka på vad vi skriver o laddar upp. Så tråkigt är det! Men det gäller även MSN!

MEN varför finns det inte en del av forumet som är skyddat o privat? En typ "känsliga ämnen" eller liknande där man exempelvis måste vara medlem o ha skrivit X antal inlägg själv för att kunna läsa o skriva.

Annars får vi väl flytta - nånstans måste det väl finnas en skyddad plats där vi kan bygga bo :)
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Föräldrasnack