Banner Forum Image

SNÄLLA HJÄLP! Slutade precis amma..

Frågor om amning/amningsproblem & flaskmatning

SNÄLLA HJÄLP! Slutade precis amma..

Inläggav phys » fre maj 28, 2010 22:45

Jag har, idag, fått utskrivet antidepressiva tabletter och ångestdämpande tabletter då jag tydligen lider av detta. Jag har en dotter som är 7 månader som äter jättebra med vanlig mat och dricker mycket vatten och så. Hon ammar mest på natten och någon gång mitt på dagen om det faller henne in och om jag tillåter det. Men som sagt mest på natten. Nu ska jag sluta amma, bara sådär! Det är jättetufft och jobbigt.. Jag vet inte om jag kommer klara det men jag måste, om jag ska börja med medicinen snarast (doctors orders!!)
Jag är så jävla jävla jävla dum! Jag har tänkt börja om att snusa, då detta är det enda som jag någonsin "unnar" mig.. Eftersom att jag slutade amma idag, ska jag vara så fräck att ta mig en riktig snus nu? Då vet jag att jag har en stor anledning att inte snusa för jag skulle ALDRIG amma om jag väl tagit en snus...

Tilläggas kan att hon inte tar flaska mer än om det är vatten i den.. trugar på med ersättning men hon vägrar, och hon kräktes nästan när jag gav henne välling...

HJÄLP MIG!
phys
Nykomling
Nykomling

Re: SNÄLLA HJÄLP! Slutade precis amma..

Inläggav che » fre maj 28, 2010 23:04

Antar att du inte får amma på det du fått utskrivet?

Kan du inte få ngt som du kan amma på också? Är inte insatt alls i den medicinska biten men tycker det är synd att du tvingas sluta om du inte vill.
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör maj 29, 2010 07:43

Säger som Che, det kanske finns tabletter du kan amma på. Finns det inte så är det ju skäl om något att inte medicinera ditt barn också. Jag förstår ditt sug efter snus, är själv periodare med snus. Började själv att snusa igen en period efter jag ammat klart, som "belöning" för att jag klarat mig så länge utan....ehhh...logiskt, inte ett dugg.
Men efter ett tag så slutade jag igen, det är dyrt och det är inte kul att vara beroende av något, vad det än är.

Mitt tips är att först kolla om det finns någon tablett du kan äta samtidigt som du ammar, om du känner att du VILL fortsätta. Känns det OK att sluta så fine, kör på det då. Men ta inte till snus för att inte amma...det tjänar ingen på.
sprallos

Inläggav phys » lör maj 29, 2010 08:49

Jag fick dessa tabletter utskrivna och det fanns inte så jag får amma.. tyvärr
phys
Nykomling
Nykomling

Inläggav Redhotwera » tis jun 01, 2010 23:06

Vill du äta dessa tabletter? Det låter som att du inte riktigt vill det nämligen. Om du vill det så är ju ditt barn så pass gammalt nu att det klarar sig på annat än amning.
Att börja med ersättning när hon är 7 månader ser jag ingen vits med men ni gör ju självklart som ni vill. Det är ju "i stället för amning" och hon är ju som sagt så pass gammal att hon inte är så beroende av amning.
Jag vet inte riktigt hur jag ska använda orden. Hon är förstås inte för gammal för att ammas men hon är ju inte heller helt beroende av det. Hoppas du förstår.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Återgå till Amning & Flaskmatning