Smakportioner för nybörjare
6 inlägg • Sida 1 av 1
Smakportioner för nybörjare
Hej!
Tänkte att här kan vi tipsa varandra och byta recept på smakportioner till nybörjare!
Ser att det finns några andra trådar om detta men där är det mer invecklade mat.
Jag vill ha tips om smakisar för mindre bebisar =)
Har så dålig fantasi så denna tråd är perfekt för mig!
Tänkte att här kan vi tipsa varandra och byta recept på smakportioner till nybörjare!
Ser att det finns några andra trådar om detta men där är det mer invecklade mat.
Jag vill ha tips om smakisar för mindre bebisar =)
Har så dålig fantasi så denna tråd är perfekt för mig!
- Tricia
- Galen i vimedbarn.se

Re: Smakportioner för nybörjare
Jag har köpt förtsa och andra MOSboken, den är jättebra, recept och tips från 4 månader.
Jag har gjort mos av potatis, broccoli, och palsternacka hittills! Bara koka i osaltat vatten och mosa, ha i lite kokvatten eller bröstmjölk, sen kan man ha i lite osaltat fett.
Du kan göra på morot, sötpotatis, jordärtskocka, ärtor, majs...
Kör några dagar itaget med en sort, så ser du ifall hon inte tål det också!
Jag har gjort mos av potatis, broccoli, och palsternacka hittills! Bara koka i osaltat vatten och mosa, ha i lite kokvatten eller bröstmjölk, sen kan man ha i lite osaltat fett.
Du kan göra på morot, sötpotatis, jordärtskocka, ärtor, majs...
Kör några dagar itaget med en sort, så ser du ifall hon inte tål det också!
- Ki27
- Alltid online

Du kan juh kolla vad det finns för burkar att köpa och sno ideer där ifrån.. Så gjorde jag. tyvärr gillar miio burkmaten mer än min hemmalagade. =/
-

karisma__ - Alltid online

Jag har också dålig fantasi och jag "fuskar" och köper burkmat än så länge!
Hannah har börjat få smaka kött lite smått och det tycker jag är så svårt att göra puré av på ett bra sätt (försökte när Niklas var liten) så jag köper brukar just nu.
Men Karisma_ hade ju ett bra tips, kolla på barnmatsburkarna och ta idéer därifrån!
Men Karisma_ hade ju ett bra tips, kolla på barnmatsburkarna och ta idéer därifrån!
- Cecilia*
- Alltid online

Cecilia* jag kokade köttet läääänge när jag gjorde mat åt M och L, sen använde jag stavmixern och litet av kokbvattnet och mixade så att köttet blev rätt så finfördelat. Jag tycker att det fungerade bra med både kött och kyckling.
Joel har fått, potatis, pot-morot, pot-broccoli, pot-majs och nu äter han havregrynsgröt.
Han har också fått smaka rårivet päron, mango, plommon och mosad (välmogen) banan. Mums!
Innan läggdags har han också fått pot-morotsvälling och nu får han majsvälling!
Joel har fått, potatis, pot-morot, pot-broccoli, pot-majs och nu äter han havregrynsgröt.
Han har också fått smaka rårivet päron, mango, plommon och mosad (välmogen) banan. Mums!
Innan läggdags har han också fått pot-morotsvälling och nu får han majsvälling!
-

MammaLotta - Alltid online

Okej! Jag använde också stavmixer när jag provade men jag kanske inte hade kokat köttet tillräckligt länge.
Hur mycket välling (ml) dricker Joel innan läggdags?
Hur mycket välling (ml) dricker Joel innan läggdags?
- Cecilia*
- Alltid online

6 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Septembermammor 2008