Banner Forum Image

Slutar det aldrig att göra ont?

Community del för känsliga ämnen.

Slutar det aldrig att göra ont?

Inläggav TeodorsMamma » tor jun 19, 2008 16:51

När man ser eller hör sitt x med en annan tjej.
Det har snart gått 9 månader sen de blev ihop. Över ett år sen vi gjorde slut. Kommer det aldrig att kännas ok att mitt x har en ny? Ska jag gå runt med magont varje gång jag hör deras namn tillsammans i en mening? Kommer jag aldrig komma över det här?
TeodorsMamma

Re: Slutar det aldrig att göra ont?

Inläggav sprallos » tor jun 19, 2008 16:54

Det kommer du absolut göra...så fort du själv trillar dit på nån ny kille så kommer du skita stora högar i han och hans tjej. Men det är klart, nu har du för mycket tid att tänka och analysera det och då känns det värre
sprallos

Inläggav Tyka » tor jun 19, 2008 16:59

Ja fy fan, av egen erfarenhet vet jag att det brukar dröja tills man själv träffat någon... Men då, å andra sidan, när man kan jämföra X:et med sin nya kärlek, kan man lätt tycka lite synd om X:ets nya so måste dras med honom/henne :)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tyka
Alltid online
Alltid online

Inläggav utan_namn » tor jun 19, 2008 19:05

I bland tar sånt tid, men känslorna kommer oundvikligen att blekna bort med tiden. när man inte umgås mycket med någon så svalnar tillslut vad man känner, även det dåliga kommer att ge med sig:)

skynda inte med någonting. njut bara av lilla teodor och annat du uppskattar i din vardag så länge:)
en dag kommer du bara vakna och inse att du inte tänkt på honom på ett väldigt bra tag. bara sådär:P

så var det för mig:) men det viktiga är att du inte förtränger känslorna, inte enns de dåliga. lev ut dem, unna dig själv att vara arg, men låt det sedan gå över.

sedan kommer det dyka upp någon ny kärlek när du minst anar det!=D
[url=http://lilypie.com]Bild[img]http://lb2f.lilypie.com/7x
Användarvisningsbild
utan_namn
Alltid online
Alltid online

Inläggav TeodorsMamma » tor jun 19, 2008 19:12

mm.. synd bara att man MÅSTE prata/umgås med honom så mkt.. suck.
TeodorsMamma

Inläggav virmana » tor jun 19, 2008 22:29

LOVAR dej att du kommer över det... Barnens pappa har gift sej (utan min vetskap) och han har vart otrogen mot henne med mej!
Men nu i efterhand fick jag reda på att samma vecka jag födde våran son, blev hans nya gravid!! Dom ska ha i augusti..
Åhh fasen vad onte det gjorde att höra det... men har deffenitivt kommit över det nu!
Men nu har pappan börjat ringa och skicka sms till mej igen och vill ses!!! :S
Hej.. men NEJ TACK!!!! och det känns så skönt att neka honom och verkligen mena det!
Yo go girl!!! jag tycker du har vart och är superstark... med tanke på allt du gått igenom!
Jag är glad att jag slipper se hans fru iallafall! (hon vill inte träffa mej)!

Kram på dej!
virmana

Inläggav Johanna H » tor jun 19, 2008 22:44

Ja jag måste säga att ni är så otroligt starka båda två TeodorsMamma och Virmana!! Så himla strongt att vara en bra mamma trots att man blivit så sårad! Ni är verkligen bra!

Ett tips för att glömma eller lindra är att skriva ner allt dåligt som mannen gjort! Sen läsa detta om och om igen som en hjärntvätt!! Samtidigt har du skrivit upp allt om dig själv..hur bra, snäll och snygg du är och att en så bra tjej förtjänar det bästa! Vilket inte är ditt ex!! Är du me? Sen kör man det där stenhårt tills man är övertygad!! Voila... :wink: Kram!!
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » fre jun 20, 2008 13:00

det kommer bli bättre. såååå mycket bättre! jag tycker också du (o virmana också, ensam med 2 små!) är supercool o stark som kämpar på o är så himla duktig med allt. Ser verkligen fram emot att se dig o teodor "live" i sthlm i augusti! :)
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Återgå till Känsliga ämnen