Banner Forum Image

Slutammat

Frågor om amning/amningsproblem & flaskmatning

Slutammat

Inläggav Donnys_matte » lör aug 22, 2009 21:27

Jaha, då var det slutammat då. Igår kväll ammade jag Max för sista gången. Ikväll har han fått flaskan och nattas just nu av sin pappa. Det gick snabbare än tänkt, men har känts helt naturligt.
Jag ville ju egentligen sluta amma när Max var 3-4 månader eftersom det var så kämpigt och jobbigt. Amningen var en kamp från första början. Men så flaskvägrade Max, amningen blev bättre, det gick lättare. Och sen helt plötsligt var det dags att börja med smakportioner och en dag älskade Max gröt, matpuréer och ersättning så NU är det slutammat! Att han fått två tänder har ju inte gjort amningen trevligare direkt. Och igår var Max inte alls nöjd vid amningen. Han sög ett par gånger skrek, sög lite till och skrek osv. Andra bröstet gick lättare, men det blev flaska också efter amningen.
Får väl se hur natten blir. Natten till idag sov han från 21-8.30 utan att äta (vanligtvis vill han äta vid 6-tiden) så får väl vara beredd på att det blir mindre sömn i natt. Men Max tog flaskan utan protester och har bara hört lite småprotester från honom nu under nattningen (inte helt ovanligt).
Håller tummarna! :D
Max-plutten född 29 januari 2009, 51 cm och 4075 g

BildBild
Användarvisningsbild
Donnys_matte
Alltid online
Alltid online

Re: Slutammat

Inläggav Stinnua » lör aug 22, 2009 23:20

jag håller tummar och tår :)
Stinnua
Alltid online
Alltid online

Re: Slutammat

Inläggav Redhotwera » sön aug 23, 2009 14:16

Det kommer nog gå bra. Låter som att han själv vill äta mat istället för mjölk.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Återgå till Amning & Flaskmatning