Sluta sova middag?
21 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Sluta sova middag?
Hihi
De e sant,men för det mesta hinner man ju både och

- milla
- Alltid online

De senaste helgerna har han sovit middag. Han har gråtit och protesterat högljutt men när han märkt att vi inte gett oss har han somnat och sovit 1-2,5 timme. Skönt! 
- shoegal
- Alltid online

Jag tycker också det är så himla skönt att få den där pausen på dagen när Vincent sover. Han sover oftast två timmar, ibland lite mindre och sover han längre väcker vi honom oftast. Annars kan det bli problem på kvällen. Han sover i sitt rum, och vi drar bara ner persiennen om solen skiner så att det inte ska bli för varmt. Han sover bra trots att det är ljust, tror det är bra att han är van vid det. På natten sover han 20-06. Oftast är det lättare att lägga Vincent till middagsvilan än till nattvilan, som om han är tröttare då. Ibland somnar han i vagnen om vi är ute för nära sovstunden, men det är lite jobbigt för om han då vaknar när vi kommer hem så kan han oftast inte somna om igen. En kvarts sömn är för lite för honom, då blir han grinig på eftermiddagen.
Min kompis jämnåriga dotter sover däremot sällan mer än en kvart och klarar sig bäst så. Vincent har alltid varit lite senare med att minska på sömnen än de flesta barn i vår omgivning. Fast däremot har han aldrig kunnat sova längre än till kl sex (med några få undantag), det oavsett när han lägger sig (ett par kvällar nyligen vägrade han somna förrän kl 23, men nu är han tillbaka på 20, puh!)
Min kompis jämnåriga dotter sover däremot sällan mer än en kvart och klarar sig bäst så. Vincent har alltid varit lite senare med att minska på sömnen än de flesta barn i vår omgivning. Fast däremot har han aldrig kunnat sova längre än till kl sex (med några få undantag), det oavsett när han lägger sig (ett par kvällar nyligen vägrade han somna förrän kl 23, men nu är han tillbaka på 20, puh!)
-

moia - Alltid online

Lucas får nu bara sova 1.5 tim på dagis och hemma. Läggningen på kvällen tar minst 60 min trots att han bara sover 1.5 tim och han vaknar väldigt tidigt just nu...runt 05 så det kan ju vara så att han sover för mycket på dagen.
Men det går nog till sig, gör det inte det så tar vi bort mer på dag vilan.
Men det går nog till sig, gör det inte det så tar vi bort mer på dag vilan.
- Lejonella
- Alltid online

Eddy är 1,5 år och har de två senaste dagarna inte velat sova middag
Jag tycker att det är på tok för tidigt. Även om jag lägger honom i sängen så vilar han liksom inte, utan han leker runt med kuddar o täcke. Hoppas inte att det fortsätter så, för jag behöver verkligen de där 40 minuterna till att vila upp mig själv. Men men, det är väl en vanesak som med allt annat som har med barn att göra 
-

Ralphie - Alltid online

21 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2

[/url