Skulle behöva lite råd!!!!
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Skulle behöva lite råd!!!!
Jag tycker Ida beter sig lite annorlunda!! hon är tröttare och vill inte riktigt ta bröstet, hon börjar skrika efter stund, samma med tillägget men det fick vi i henne nu iallafall ca 125 ml. Så här har hon varit idag, lite tröttare men verkar inte akut sjuk och är glad men lugn mellan måltiderna, och hon verkar inte ha nån aptit direkt!! jag har knappt ammat bara någon liten stund varje gång... jag blir jätteorolig!! nån som känner igen det här beteendet?? kram Johanna... 
- Johanna H
- Alltid online

Jag har ammat i 2-3 min innan hon släpper och blir ledsen.. och det är på fm som jag ammade henne en längre stund innan hon somnade.. jag har ju givit henne tillägg 3 ggr idag som hon ätit, fast inte allt... snurrigt!! men hon verkar va tröttare.. ligger bredvid mig nu och somnade rakt upp o ner och så gör hon aldrig! sov på fm i 3 1/2 timme...!?
- Johanna H
- Alltid online

hej Gumman!
Äntligen är du här!
Känner igen det där sen Oliver var liten! Fast han åt ju varranan timme... När de blir såhär kan det vara lite allt möjligt egentligen är ju så svårt d¨de är så små...Det kan vara att hon har lite magknip, pröva att massera magen, böj benen å tryck dem upp emot magen inte hårt men så knäna går upp emot... Svårt att beskriva men hoppas att du fattar vad jag menar...
Kolla om det fungerar eller om hon pruttar... sen kan det vara att hon håller på å byter dygnsrytm... eller så han hon en tillväxt -period fast då sover de ju mest å äter ju oftast mycket... SEn kanske hon håller på å bli lite sjuk... Så då blir de oxå lite oroliga.. Men tror mer på att hon kanske håller på å byter dygns-rytm då brukar allt bli upp och ner.. Hoppas att det var lite hjälp iallafall.. Det är bara å ringa om det är ngt... Kram på er... Pussa lillgumman
Äntligen är du här!
Känner igen det där sen Oliver var liten! Fast han åt ju varranan timme... När de blir såhär kan det vara lite allt möjligt egentligen är ju så svårt d¨de är så små...Det kan vara att hon har lite magknip, pröva att massera magen, böj benen å tryck dem upp emot magen inte hårt men så knäna går upp emot... Svårt att beskriva men hoppas att du fattar vad jag menar...
Kolla om det fungerar eller om hon pruttar... sen kan det vara att hon håller på å byter dygnsrytm... eller så han hon en tillväxt -period fast då sover de ju mest å äter ju oftast mycket... SEn kanske hon håller på å bli lite sjuk... Så då blir de oxå lite oroliga.. Men tror mer på att hon kanske håller på å byter dygns-rytm då brukar allt bli upp och ner.. Hoppas att det var lite hjälp iallafall.. Det är bara å ringa om det är ngt... Kram på er... Pussa lillgumman

-

Carola - Alltid online

Åhhh tack Carola!!! jag tänkte ringa men du vet hur jag är.. provade att skriva ett inlägg istället men inte så många som känner igen sig tror jag! Jag är ju så orolig om Ida efter det som hände också så jag blir jätteledsen om hon inte är som vanligt! Det är nog inget men Danne tyckte också att hon är lite annorlunda ju så jag inbillar mig inte... fick i allafall amma en liten stund nyss..
men tack för att du är så go!! kram och pussa Oliver från mig...
- Johanna H
- Alltid online

Tack alla!!
jag funderar också på tänder.. för hon dregglar ju jättemycket, men jag blir helt snurrig av det här... provade att amma nu vid 20 och hon blev jätteledsen och Danne gjorde tillägg, under tiden tänkte jag gå in i vår säng med henne (hon sover hos oss) och prova där! ja då tog hon bröstet och åt i en halvtimme och nu sover hon sött!!
fattar nada!? tack igen!! känns alltid så skönt att få rådgöra iallafall.. ska till bvc 13:e då Ida ska vaccineras.. men det är långt dit ju.. 
- Johanna H
- Alltid online

tjing igen!
Ja, det är inte lätt med våra små... skönt att hon kommit till ro och har ätit och sover gott nu...
Har hon kissat som vanligt idag? ja, det är alltid skönt att kunna ha ngn att ventilera med.. för det behöver man och det är alltid lättare att ge andra råd än ge sig själv råd när man sitter där å gör allt vad man förmår sig till och kommer på... tycker jag iaf... Är så himla glad att jag fick tips om den här sidan... för här får man verkligen råd å tips å hjälp å stöd om det är något man undrar över eller vill veta...
Kram på er..
Ja, det är inte lätt med våra små... skönt att hon kommit till ro och har ätit och sover gott nu...
Kram på er..
-

Carola - Alltid online

Jag tror det är väldigt lätt att "smitta" barnen med vår oro. Barn har ju en häpnadsväckande förmåga att känna av hur vi känner. Om du känner dig orolig över att hon inte är som vanligt, känner hon antagligen av din oro, och beter sig kanske ännu mer annorlunda. Det blir lätt en ond cirkel och jag vet att det är nästan omöjligt att bryta det. Våra små knoddar är ju det bästa vi har - och har man en gång börjat oroa sig är det i stort sett omöjligt att sluta.
Men det kan vara bra att ha i åtanke... Försök att slappna av så gott det går och vara som vanligt. Och om du är orolig - gå till bvc så de får ta en titt på henne, väga henne osv. Bara för att du har en bokad tid längre fram betyder det inte att du inte kan gå dit ändå, de har väl öppen mottagning? På vårt bvc har de öppen mottagning två gånger i veckan och då får man gå utan tidsbokning. Bättre att gå en gång för mycket, om inte annat för att stilla din oro!
Men det kan vara bra att ha i åtanke... Försök att slappna av så gott det går och vara som vanligt. Och om du är orolig - gå till bvc så de får ta en titt på henne, väga henne osv. Bara för att du har en bokad tid längre fram betyder det inte att du inte kan gå dit ändå, de har väl öppen mottagning? På vårt bvc har de öppen mottagning två gånger i veckan och då får man gå utan tidsbokning. Bättre att gå en gång för mycket, om inte annat för att stilla din oro!
-

HelenaS - Alltid online

Kom på en annan sak, det här med att du tycker att hon beter sig annorlunda.... Så är det hela tiden tycker jag! Så fort man har vant sig och tror att man har fasta rutiner och man vet hur dagarna ser ut, ja - då ändrar de små liven på sina vanor och allt vänds upp och ner! Man har aldrig riktigt koll på läget liksom...
-

HelenaS - Alltid online

18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling