Skor för avlastning
4 inlägg • Sida 1 av 1
Skor för avlastning
På ett sätt handlar detta om träning för en bättre hälsa men det är ändå ett stillastående ämne om jag säger så 
Jag har alltid haft problem att stå rakt upp och ner mer än några minuter och nu när jag jobbar på kontor en del och har ett skrivbord som man står vid så känner jag att det sliter på ryggen. Vi har en matta under så det är inte hårt men jag har insett att jag står väldigt mkt på hälarna.
Någon som vet av några skor som gör att man belastar främre trampdynan mer? Jag tror att det skulle bli bättre då. Som det är nu funkar det så länge jag tänker på att inte belasta hälarna men fort har jag ju glömt det
Jag har alltid haft problem att stå rakt upp och ner mer än några minuter och nu när jag jobbar på kontor en del och har ett skrivbord som man står vid så känner jag att det sliter på ryggen. Vi har en matta under så det är inte hårt men jag har insett att jag står väldigt mkt på hälarna.
Någon som vet av några skor som gör att man belastar främre trampdynan mer? Jag tror att det skulle bli bättre då. Som det är nu funkar det så länge jag tänker på att inte belasta hälarna men fort har jag ju glömt det
-

Sinus - Alltid online

Re: Skor för avlastning
det bästa för fötterna brukar vara riktiga bra uppbyggda joggingskor som man lämpligen prövar ut i en affär de de har spegellåda o löpband så man ser hur foten rör sig. men det kanske inte är så high fashion 
-

Kali - Alltid online

Det är ju ingen som direkt ser mina fötter på jobbet så det ska nog gå ändå
Men jag måste gör nåt så jag ska ta mig in till stan snarast och undersöka vad som kan göras.
-

Sinus - Alltid online

Jag var på väg att skriva tidigare men Oskar kom och hjälpte/stjälpte lite för mycket så jag gav upp
Det finns ju dom här skorna som har rund sula det sägs ju att dom ska vara avlastande för ryggen då man inte står statiskt i dom. Samt att man tränar balansen medan man har dom på sig om jag förstått rätt. Sådana skor kommer jag att satsa på när/om jag börjar jobba som lärare igen. Dom säljs väl på häslokosten vad jag vet men kanske även i skoaffärer.
Hoppas att du hittar något som hjälper.
Hoppas att du hittar något som hjälper.
- Taweret
- Alltid online

4 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Träning för en bättre hälsa