Banner Forum Image

Skötväskor... Hoppop

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Skötväskor... Hoppop

Inläggav Angie1 » ons apr 30, 2008 00:00

Jag är i ett stort behov av en ny skötväska! Den jag har är så dålig att jag funderar på om den ska få läggas på majbrasan. :wink: Vad har ni för skötväska? vilken rekomenderar ni? Jag var inne och kollade på babyland i dag och blev kär i Hoppop väskan, den som även kan bli en matstol! Nån av er som har en sån? är den bra och värd sina pengar? Den kostar ju endå runt 800 kr. Ja jag vet skötväskor ligger väl som regel runt dom pengarna.. men jag tycker endå att de e dyrt. Fast de e ju klart den ska ju hänga med ett tag.

:qaf på er
Angie1
Alltid online
Alltid online

Re: Skötväskor... Hoppop

Inläggav Johanna H » ons apr 30, 2008 06:59

Jag har sett den..och dem är jättefina! nu när jag haft skötväska ett tag så vet jag på ett ungefär vad som är viktigt! :) har du sett hur den ser ut innuti? ganska liten..med hårt skal..det rymmer precis saker för en dag på stan, och det är då som jag tycker den kommer bäst till användning! är man ute mycket och kan tänkas behöva en barnstol, hälsar på hos många..då skulle jag verkligen köpa en sån..
Men är man inte ute så mycket utan kanske har bil och hälsar på folk ibland men har en liten som kräks mycket eller man kanske behöver ha med tillägg och flaskor? eller på annat sätt vill ha mycket packning! då skulle jag hellre välja en annan med större plats för olika saker.. hoppas du kommer fram till en bra! :)
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » ons apr 30, 2008 08:26

Jag har en vanlig axelremväska, ingen speciell skötväska. Den har bara ett stort fack + 2 mindre fickor. Jag försöker att inte ha hela bohaget...typ 4-5 blöjor, en uppsättning kläder, 1-2 leksaker, engångsskötbädd, vattenflaska. That´s it.

Jag har aldrig haft nån speciell skötväska och har därför inget behov...hade jag testat en sån först hade jga säkert haft en annan åsikt
sprallos

Inläggav TeodorsMamma » ons apr 30, 2008 08:34

Jag har som Sprallos, en vanlig axelremsväska.. tycker att skötväskorna är så otympliga och oftast fula och dessutom tycker jag (kanske bara i min fantasi) att vagnen blir lite trögare att dra med en proppfull skötväska hängande på.. :oops: (för den blir proppfull... finns det plats så fyller jag platsen, det är en sjukdom.. :oops: )
Jag har blöjor, skötbädd, servetter, extra tröja, plånbok och nån leksak. Sen finns det små finurliga fack i min barnvagn som rymmer nycklarna, mobilen, halstabletter, extra servetter, små pryttel som jag tycker mig vara nödgad att ta med mig.. ja,ni hör, jag packar på mig onödiga saker bara platsen finns..... :lol:
TeodorsMamma

Inläggav shoegal » ons apr 30, 2008 12:18

Jag har precis köpt en Skip hop och är helt kär i den ;) Jag tycker att den verkar superpraktiskt nu när jag packat den (fick ner allt jag behövde utan problem och det finns fortfarande plats kvar!) men jag har inte testat den på stan än dock.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons apr 30, 2008 12:24

Glömde skriva att jag sen tänkt köpa en Sack n seat, den väger typ igenting och verkar superpraktiskt! Går utan problem ner i skötväskan också!
Bild
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » ons apr 30, 2008 12:28

Måste bara tillägga...jag har en skötväska som hörde till Teutoniavagnen..en fyrkantig sak..hur dålig som helst! :( det regnar in i den för locket är inte tätt på sidorna..ville bara säga det för det är en sån detalj som man gärna glömmer bort att kolla eftersom det är så kul att ha en som matchar vagnen..
Nu har jag istället köpt en shoppingpåse från AXEL & IDA som är vattentät..däri har jag plånbok och lite småsaker! får plats med blöjor och mat om jag vill...men kommer nog att köpa någon slags väska ny sen med en annan vagn.. :)
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar