Banner Forum Image

skär ner inom skolorna i vår kommun

Diskutera förskola och familjedaghem

skär ner inom skolorna i vår kommun

Inläggav gangsterflickan » tis okt 13, 2009 19:12

Politikerna har kommit på att dom måste spara pengar till år 2010 och för att kunna göra de så ska dom skära ner inom skolan.

Jag bor i en liten förort, ca 1 mil till Hedemora i dalarna.
Vi flyttade hit bland annat för att vi trivs här samt för att Alvina skulle få gå på samma område från förskolan upp till årskurs 6 då skolan och förskola och fritis ligger på samma ställe. de tyckte vi kändes jätte bra då de verkligen kommer vara en trygg och välkänd miljö samt att alla barnen och lärarna kommer känna igen varandra.

Men nu har politikerna kommit på att dom ska ändra.
Här vi bor samt 3 små orter till som ligger 1-2mil från stan (hedemora) ska endast klass f-3 finnas. sedan skall alla mellanstadie elever få åka skolskjuts till stan varje dag. Även fast de i nuläget har mellanstadie i sina skolor.
Så de ska alltså slå ihop alla elever i en skola inne i stan och på så vis kunna spara in på lärar tjänster!!!! hur sjukt som helst.
kommer bli mycket större klasser med mindre personal!

Jag blir så sjukt besviken när dom inte bryr sig om barnen.
Dom har bestämmt detta utan att ens ha gjort en långsiktig plan hur allt ska fungera.
OCh inte bryr dom sig om att flertalet av familjer skulle kunna tänka sig att flytta från kommunen enbart på grund av detta.
De här kommer nog sluta illa är jag rädd för.

Är glad att Alvina inte ska gå i mellanstadiet än men lider verkligen med dom som har barn i den åldern.
Blir så arg att dom drar in på de saker som verkligen behövs istället för att kanske dra in på just politiker med deras sky höga löner!

Var bara tvungen att få skriva av mig, irritationen bara växer när jag tänker på de. :qaq
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Re: skär ner inom skolorna i vår kommun

Inläggav shoegal » ons okt 14, 2009 22:03

Förstår din irritation! Jag jobbar i en kommun och nedskärningarna märks av överallt, det är verkligen inte kul! Du får försöka tänka positivt att tills det är dags för Alvina att börja skolan kanske det ekonomiska läget i Sverige (världen) ändrats och kommunerna har mer pengar och kan satsa igen på skola i ert närområde...
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Återgå till Förskolan