Banner Forum Image

Ska nån annan gifta sig 2009?

Diskutera allt från bröllop till bröllopsklänning och dop

Re: Ska nån annan gifta sig 2009?

Inläggav olga » ons nov 12, 2008 16:10

Om nån är ute efter brudklänning så säljer min mormor ut sin affär en massa via tradera men om det önskas nått går det att mejla henne hon har haft sin brudbutik i säker 20år så mycket smått o gott finns, både nya och sånna som varit uthyrda.
http://www.tradera.com/auktioner/Fragile_Lis
BildBild
olga
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav bamse » lör nov 15, 2008 08:56

Jag ska gifta mig i slutet av juli 09. Längtar jätte mycket till själva vigseln men är inte ett dugg sugen på att planera kalaset. Hade velat göra ett pyttelitet romantiskt bröllop (typ oss tre), där vi bara sa massor med snälla saker till varandra och sen var vi gifta. Min sambo vill ha ett stort bröllop så det blir "på riktigt"- han såg så söt ut när han sa så, så jag kunde liksom inte säga nej.

Jag läste att det var ngn som ville få ett frieri- Min kille fick fart när jag sa att det skulle vara mkt roligare att säga, att jag var gift till de som la in en stöt, än bara "nej tyvärr". Ngn månad senare fick jag världens bästa frieri.
Bild
bamse
Stammis
Stammis

Inläggav tvilling11 » mån nov 17, 2008 16:52

Ska gifta oss den 21 feb 2009 :) Men inte så avancerat så det mesta är fortfarande inte planerat. Fast gästlistan är klar och inbjudnigar på g. ska ha kort borgerlig cermoni med ståend gäster i fstlokalen precis innan festen! och min klänning ska vara knälång och limegrön siden som skimrar mot guld!
tvilling11
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaHbg » mån nov 17, 2008 17:35

Vi ska oxå gifta oss nästa år 7/7 samma datum som vi förlovade oss på fast då för 2 år sedan. Vi gifter oss i Palma, Mallorca. Har bjudit våra familjer på en semester dit då :) Ska bli mysigt!
Bild
Bild
HelenaHbg
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån nov 17, 2008 22:57

HelenaHbg skrev:Vi ska oxå gifta oss nästa år 7/7 samma datum som vi förlovade oss på fast då för 2 år sedan. Vi gifter oss i Palma, Mallorca. Har bjudit våra familjer på en semester dit då :) Ska bli mysigt!

låter hur mysigt som helst :D
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » fre nov 21, 2008 22:41

tvilling11 skrev:Ska gifta oss den 21 feb 2009 :) Men inte så avancerat så det mesta är fortfarande inte planerat. Fast gästlistan är klar och inbjudnigar på g. ska ha kort borgerlig cermoni med ståend gäster i fstlokalen precis innan festen! och min klänning ska vara knälång och limegrön siden som skimrar mot guld!

ohh.. har du ingen bild på den?
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Eva » mån dec 01, 2008 19:25

Vad roligt att det är flera som är på G med bröllop.

Jag har såå svårt att välja ring. Det är en butik här som har -30% på allt i butiken under den här veckan och jag hittade en jättefin ring. Men då vore jag också intresserad av att låta en guldsmed designa upp personliga ringar åt oss också. Men jag vet inte riktigt vad jag vill. Sen är jag inte särskilt konstnärlig av mig heller, så jag kan inte rita idéer... Har ni valt ringar redan och har ni köpt i butik eller på internet? Finns ju tusentals olika :!: =beslutsångest.

Nedan en bild på ringen som jag provade idag, fast i vitt guld. (hoppas inte bilden är så minimal så att man inte ser nånting)
Bilagor
ailioring.jpg
ailioring.jpg (4.69 KB) Visad 628 gånger
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » mån dec 01, 2008 21:46

vi va rätt säkra på att vi ville ha titan eller silver. hitta en superbra sida på nätet så jag beställde därifrån. Jag taoade bort min förlovningsring för snart 2 år sedan så vi fik köpa allt nytt. så nu kommer jag ha två släta titanringar o en med sten i mitten.
det e lite jag :)

har vart o provat ut frisyr med o blev jätte nöjd. ska ha halvuppsatt med lite lockar
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Eva » mån dec 01, 2008 21:52

ToToRo: Åh, den där var fin! Jag har bestämt sett den där tidigare...Men vilken av de tiotals hemsidorna minns jag inte:P Våra förlovningsringar är sådana där enkla (tråkiga) guldringar, så sambon ska köpa ny ring också. Vad vi ska göra med de gamla ringarna vet jag inte men... Är väl ändå inte så mycket värde i dom...
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » mån dec 01, 2008 22:31

ni kan ju smälta ner dem eller bara spara som roligt minne..

ringen är från titanringar. den sidan dök upp när jag sökte och var jätte nöjd med deras servise. skönt att få prova torlekar o så innan man beställer.. jag hade en st mindre än jag todde
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Öga » fre dec 26, 2008 14:16

Mm.. ja friade på julafton å vi gifter oss utan krusiduller å gudåjesus den 27 juni nästa år på Pluttans namngivningskalas. Det blir säkert bra. Har en snygg klänning a´la 60-tal jag inhandlade för 2 år sen för 260 spänn som jag ska ha på mig.
Mest gifter vi oss för att det är tryggare för oss och för Pluttan om nått skulle hända. Det blir antagligen rätt billigt då vi (jag) inte vill ha några ringar och själva kalaset blir ett knyt där alla tar med sig mat så ordnar vi grillmöjligheter! Räknar med omkring 60 pers.
Bild
MF 2009-09-19 v.14
MF 2011-01-07 v. 7
X 2011-06-14
Användarvisningsbild
Öga
Alltid online
Alltid online

Inläggav Eva » fre dec 26, 2008 14:36

Grattis åt er då också! Då gifter du och jag oss på samma datum! Låter mysigt med knytkalas! Bra att man kan gifta sig på olika sätt och inte bara med pompa och ståt. Eller ja, pompa och ståt kan man väl säga att det alltid är då någon gifter sig men ja.. Ni fattar hur jag menar;)
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav Öga » tor jan 08, 2009 23:51

*suck* hade tänkt hålla själva vigseln och namngivnings"ceremonin" i ett kapell på en ö vi tycker mkt om och brukar vara mkt på men det sket sig. I kapellet har ju "dyra pengar investerats varje år av församlingen mm så endast dop och vigsel med präst tillåts" var svaret jag fick av "glade" Bosse jag snackade med, svaret levererat på otrevligt och snäsigt sätt (trevligt Bosse- det VA ju faktiskt bara en förfrågan och inte som att JAG var otrevlig på ngt sätt, dessutom är jag ju medlem av svenska kyrkan..iaf en liten stund till...Bosse hjälpte mig bestämma).
Så nu blir det ju lite halvsvårt att ha det ute på ön, hade ju velat visa bilder på Pluttan å så men det går ju jädrans dåligt ute...
Vi brainstormar febrilt nu, sambon å jag för annan plats lär det ju bli då jag ebsolut inte vill vara del i nått jag inte tror på bara "för att".

Förslag anyone? på bra giftasplatser där man både kan va ute och inne...typ=P
Bild
MF 2009-09-19 v.14
MF 2011-01-07 v. 7
X 2011-06-14
Användarvisningsbild
Öga
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » lör jan 17, 2009 01:11

tvilling11 skrev:Ska gifta oss den 21 feb 2009 :) Men inte så avancerat så det mesta är fortfarande inte planerat. Fast gästlistan är klar och inbjudnigar på g. ska ha kort borgerlig cermoni med ståend gäster i fstlokalen precis innan festen! och min klänning ska vara knälång och limegrön siden som skimrar mot guld!

du kör alltså oxå vinterbröllop? är det ngt speciellt som fått er att välja datumet?
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » lör jan 17, 2009 01:37

Öga: Kan ni inte ha en präst utomhus på ön. Eller fukar inte det heller?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Dop & Bröllop