Snack om allt möjligt!
-

Frixie
- Moderator på Vimedbarn.se
-
av Tossy tis okt 20, 2009 20:39
Äsch då, det är inte mer kvicksilver i än i fisk och fisk äter åtminstone jag ibland. Även där förstorar media upp saker lite väl mycket ibland. Vaccinet bygger ju på samma bas som andra vaccin så helt otestat är det ju inte. Som strumpan, är jag inte särskilt oroad för biverkningar och jag vaccinerade mig igår! Skulle aldrig förlåta mig själv om jag blev sjuk och strök med (fast då skulle jag ju å andra sidan inte kunna göra det längre, jaja ni förstår  )
-

Tossy
- Alltid online

-
-
av Nelia tis okt 20, 2009 21:13
Jag har inte bestämt mig ännu. Jag kommer att bli vaccinerad genom jobbet och man måste sätta upp sig på en lista om man inte vill bli vaccinerad, så snart som möjligt, och jag står fortfarande och vacklar om mitt beslut. Jag tror inte att jag skulle bli särskilt sjuk av influensan utan det hade ju varit för Joels skull isåf. Frixie: Är kruppbarn en riskgrupp????? Det hoppas jag verkligen inte för Joel får också jobbig krupp när han blir förkyld... Usch, nu blev jag orolig.  Kanske ska kontakta BVC och prata med dem om det...
-

Nelia
- Alltid online

-
-
av Snigel tis okt 20, 2009 21:41
Jag ska vaccinera mej. Är inte orolig för vaccinet och inte heller för influensan för egen del- men en stor poäng med att befolkningen erbjuds vaccin är ju för att stoppa spridningen.
Tror att jag läste att 80% av befolkningen måste vaccinera sej för att det ska anses få god smittskyddseffekt och det verkar ju tveksamt om det kommer uppnås, men jag skulle vilja bidra till det i alla fall.
-
Snigel
- Alltid online

-
av Fru S. tis okt 20, 2009 22:04
Självklart ska jag vaccinera mig! Om inte för min egna skull så för att förhindra smittspridningen.
Mängden kvicksilver är samma som i en portion fisk. Samma människor som tar tre-fyra sprutor när de åker utomlands vägrar ta en vaccinationsspruta som potentiellt kan rädda en annan människas liv.
Min son fick sin första spruta idag dessutom. Han har jobbig astma och vi blev mycket lättade när han var bland de första som fick här ute. Varför chansa?
-
Fru S.
- Alltid online

-
av Fru S. ons okt 21, 2009 06:22
Kali: I lööööööööve jo!
-
Fru S.
- Alltid online

-
Återgå till Föräldrasnack
|