Banner Forum Image

Ska du vaccinera dig?

Snack om allt möjligt!

Ska du vaccinera dig?

-Absolut inte!
9
12%
-Ja,absolut!
38
50%
-Vet ej än...
28
37%

Antal röster : 75

Re: Ska du vaccinera dig?

Inläggav Trötta mamman » mån nov 23, 2009 20:20

Sebbe var sjuk från natten till onsdagen förra veckan tills igår morse. Men nu är han pigg igen. Det verkar variera mycket hur de reagerar.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » mån nov 23, 2009 21:31

Idag har vi vaccinerat Liam. Håller tummarna för minimalt med biverkningar förstås. Än så länge är det lugnt...
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » fre nov 27, 2009 19:32

Nu har vi vaccinerat oss alla tre, fast jag inte alls tänkt det från början. Men vi har funderat och funderat och till slut så...

Jag undrar: ni som fått biverkningar, hur länge det tagit innan de visat sig?
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » fre nov 27, 2009 20:15

Idag så var jag på Bvc med Noel på mätning och vägning så fick även jag min spruta. Dom hade fått över lite vaccin från igår så då erbjöd hon mig det efter att jag beklagat mig över att jag aldrig lyckas få en tid på min VC för vaccinering.. :D

Än så länge så har jag bara börjat få ont i armen och är bara jääääätte trött. Annars så mår jag bra. Noel blev ju sjuk 2 dagar efter sin spruta så får se hur det blir med mig.. :)
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » fre nov 27, 2009 23:03

Vi vaccinerade Isabelle i måndags och hon blev lite hängig på kvällen och tisdagen. Hon kan ha haft aningens feber, men jag tog aldrig tempen för hon verkade inte så påverkad. Däremot så blev hon kinkig med maten och tröttare och gnälligare än vanligt, men det det kan man ju förstå.

Nu är hon iaf sig själv igen :) .
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » lör nov 28, 2009 19:48

Efter vaccinationen av Liam i måndags har vi fortfarande inte sett några biverkningar. Skönt! Får se om vi har lika tur med nästa spruta.
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » lör nov 28, 2009 20:12

Ida fick lite feber första natten efter sprutan, andra natten hade hon hög feber och hade det jobbigt, tredje natten också en del feber men lite bättre, nu mår hon finfint igen. Ätit har hon inte gjort särskilt bra, men även det verkar börja ge med sig nu :-)
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » lör nov 28, 2009 22:22

Leon fick feber på morgonen efter, men det gick snart över, men bara av andra sprutan.
Jag tog sprutan på förmiddagen, fick lite ont i huvudet och blev trött på kvällen och blåmärksont på armen i några dagar.
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » sön nov 29, 2009 06:42

Jag har försökt få ta den där jäkla sprutan ett antal gånger nu, men inte lyckats. I fredags var det lätt 600 pers i kö til vaccinationsmottagningen på US. Jag tolkar det som att det inte är meningen att jag ska ta sprutan... :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » sön nov 29, 2009 10:38

Vi tog ju som sagt i fredags em och än har vi inte haft några biverkningar, knappt ont alls så jag hoppas verkligen att det inte kommer nåt bakslag. Nån gång måste ju vi också ha tur :)
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav Linda* » tor dec 03, 2009 21:33

Idag har vi vaccinerat lillan. Än så länge är det lungt, kanske har hon varit lite gnälligare men det kan lika gärna varit lite trötthet. Hon sover gott nu i alla fall. Hoppas att det är lika bra imorgon. Tyckte inte mitt onda i armen kom igång på riktigt förrän dagen efter. Har era barn klagat över smärta i lår/arm? Maja ålar ju sig fram så jag är ju lite orolig över hur hon ska ta sig fram. :)
Bild

Bild
Linda*
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Trötta mamman » fre dec 04, 2009 07:19

Jag vaccinerade mig igår, har ont i armen och är trött men det är kanske lite tidigt att säga ngt om biverkningar. Sebbe verkade inte ha ont i benet där sprutan togs däremot blev han ju riktigt sjuk.
Bild

Bild

Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » fre dec 04, 2009 09:28

Nej, ont i benet verkade hon inte ha alls. Ingen hård kula som det brukar bli heller så det var nog lugnt.
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » fre dec 04, 2009 11:52

Nu har hela familjen vaccinerad. Hannah var sist ut, hon fick sin i förrgår. På barnen märktes det ingenting, Niklas hade inte ens ont i armen och Hannah verkar inte ha det heller. Jag fick lite ont i armen och lite huvudvärk och S fick ont i armen och blev svullen nån dag, så jag tycker vi har klarat oss bra.

En kompis till mig har nyligen haft svininfluensan (ja, den är konstaterad med provtagning) och hon har varit väldigt dålig länge. När hon var som sämst låg hon i sängen och bara sov över två dygn i sträck, okade inte äta och knappt gå på toaletten, och hade runt 40 grader feber. Och hon har haft en fruktansvärd värk i hela kroppen. Hon ångrade sig att hon inte vaccinerat sig och rekommenderar verkligen vaccin.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » fre dec 04, 2009 12:43

Noel verkade inte heller få ont i sitt ben. Kunde ta på det som vanligt.Men jag däremot hade sååååå ont i armen i 4 dagar sen var det som bortblåst... :) Och tröttheten som jag hade i 2 dagar var sååååå jobbig, precis som att vara gravid igen... :) Men jag överlevde det oxå... :D
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Föräldrasnack