Banner Forum Image

Ska du vaccinera dig?

Snack om allt möjligt!

Ska du vaccinera dig?

-Absolut inte!
9
12%
-Ja,absolut!
38
50%
-Vet ej än...
28
37%

Antal röster : 75

Re: Ska du vaccinera dig?

Inläggav Tigi » lör nov 21, 2009 09:53

trötta mamman..usch va läskigt :( ...du ska se att han kommer krya på sig snart.... testa ipren för småbarn istället..tror dom e bättre än panodil faktiskt.... :)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelinah » lör nov 21, 2009 13:48

snyft.. här e en som inte mår bra alls. mådde ju finfint efter sprutan i måndags.. men det skulle jag aldrig sagt i torsdagseftermiddag började jag må konstigt, illamående & yr.. kroppen var som spagetti. fick snabbt ont i halsen & feber.. djävulsk huvudvärk & ja, värk i hela kroppen.. natten var hemsk & Mio vaknade 9375 gånger så det blev ingen sömn alls. igår mådde jag riktigt dåligt också.. hade feber & frös så jag skakade igårkväll trots att F eldade så det var typ 35 grader här inne ;-) men inatt sov mio bra igen & jag med.. bättre med halsen & allt idag med fortfarande helt slut i kroppen, ont i skallen & blir helt svettig så fort jag rör mej.. pust. för det e vaccinet jag blev såhär av va? tur att Mio tog det bättre..
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav Trötta mamman » lör nov 21, 2009 16:52

Tack tjejer - febern har fortsatt att gå upp och ner och upp och ner. Hoppas den försvinner helt snart. Har inte åkt in något mer, så länge han piggnar till av Panodilen så känns det hyfsat, ska nog testa Ipren oxå om det inte är bättre till i morgon.

Usch evelinah - hoppas du blir bättre snart. Är det så Sebbe mår så förstår jag att han är ledsen och gnällig.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelinah » lör nov 21, 2009 20:46

tröttna mamman - ja, stackarn.. jag e ju ändå vuxen & mådde riktigt dåligt, måste ju vara värre för en liten pojk.. när man inte kan säga hur man mår eller vad man vill. i eftermiddags mådde jag sämre igen men nu känner jag mej riktigt bra jämfört med hur jag mått. så jag hoppas sebbe också piggnar till snart =) kram på er*
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav xstina » lör nov 21, 2009 20:53

Jag ska inte göra det.
xstina
Stammis
Stammis

Inläggav Msevl » sön nov 22, 2009 15:28

Min dotter har svininfluensan nu... Pigg o glad iaf.Den håller på att gå över. En vanlig influensa!

http://www.vaccinationsfaran.se/
Användarvisningsbild
Msevl
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Trötta mamman » sön nov 22, 2009 15:51

Hur vet man att det är svininfluensan? Jag undrar om Sebbe hann bli smittad innan sprutan eller om sprutan verkligen gjorde honom så här dålig. Det lär jag ju aldrig få veta även om läkaren sa att det var 95% sannolikhet att det var sprutan. Nu mår han bättre i alla fall - härligt att se de blåa ögonen glittra igen.
Bild

Bild

Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » sön nov 22, 2009 16:15

Om ens barn tillhör riskgruppen så tar man inte så lätt på detta.
Då är man rädd.

Då tar man reda på FAKTA, läser allt som är värt att läsa. Då lyssnar man på sin läkare, som faktiskt är utbildad och inte på en tomte på nätet som tycker en massa utan vetenskapliga belägg.

Det undrar jag också; VART bedrivs forskningen som motbevisar den statliga forskningen?
Har alla dessa konspriationsteoretiker ett eget labb i källaren?

Jag ska stå först i kön i morgon för att få en spruta.

Inte alla klarar denna influensa. Inte alla klarar den årliga influensan heller.....
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » sön nov 22, 2009 17:11

Msevl--hur vet du att det e den då? .. du låter så dryg när du skriver sådär..att vi andra som tagit sprutan å vill ge sprutan till våra barn e typ idioter eller nått ..... förresten så skrattar jag när du skriver att hon har svininfluensan och är pigg och glad! ..INGEN är pigg och glad då man har influensan..iså¨fall va hon nog inte så sjuk...
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » sön nov 22, 2009 17:49

Ja hur vet man om det är svininfluensan dom får (om det inte tas prover då)!?

Läste detta precis o nu mår jag så dåligt! Jag hade ju tänkt att vaccinera mig imorgon :(

http://organichealthadviser.com/archive ... do-not-mix
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » sön nov 22, 2009 18:11

ullis78, det finns inget som säger att de inte skulle fått missfall ändå. De rekommenderar ju trots allt att man ska vänta tills efter v.12 och du har ju gått så pass långt så det lär inte vara nån risk :-)
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » sön nov 22, 2009 18:37

Ullis: Jag må vara tjatig. Men kolla källan!!!! Kolla vem som skrivit det, kolla vilka referenser personen har. Så länge rekommendationerna kommer från statligt medicinskt håll skulle jag inte vara orolig! Det ÄR testat, dom skulle inte ge vaccin om dom inte var säkra. Jag tror nog att de lärt sig en hel del sedan slutet på 70-talet....

Sen vill jag bara tillägga till alla som säger att detta inte är nåt att oroa sig för, att denna influensa inte är värre än de tidigare.
Säg det till de familjer som drabbats av dödsfall pga den nya influensan. Dom tycker nog inte att det är så "bara"!
Och ja jag vet att det finns andra sjukdomar som också dödar massor men det är inte det vi diskuterar här, eller?
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Linda* » sön nov 22, 2009 18:52

Jag vaccinerade mig i fredags. Förra helgen igen så hade jag typ influensa. 40 graders feber, ont i hela kroppen och i halsen. Ringde vårdcentralen för att höra om jag kunde få ta ett test för om det var svininfluensa (kändes onödigt att vaccinera mig om det var så att det var svinis jag haft). Fick till svar att man absolut inte testade på det viset, utan endast om man sökte akut vård och var i en riskgrupp. Så jag säger som tidigare skribenter...Hur kan man vara 100 på att det är den flunsan då?
Bild

Bild
Linda*
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav MinisMamma » sön nov 22, 2009 19:21

Min grannes dotter var jätte dålig och hade varit det ett tag. På henne tog dom tester på sjukhuset för att se ifall det var svininfluensa eller inte. Efter nån dag så fick dom svar på att dottern inte hade det just då heller, men dom kunde inte heller vara säkra på ifall det var det hon hade haft eftersom hon var jätte dålig och fick åka till sjukhuset för att andas i nån grej för hon hade svårt att andas. Inte så kul att sitta på sjukhuset hela natten.

Noel fick ju sin spruta i onsdags, han fick lite feber i fredags och blev lite snuvig. Igår var han som vanligt förutom den här hostan har han fått tillbaka. Och idag så har han fått feber igen och är jätte förkyld. Hostar och hostar och hostar och snorar där emellan.
Nu vet jag inte ifall det här är nåt som han fått efter sprutan eller om det är nåt han blivit smittad av på dagis. För det kan vara vilket som.

Hoppas bara han får sova lite inatt så att han är pigg imorgon och orkar leka med mig... :D
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » sön nov 22, 2009 19:21

Tossy Fru S: Jag VET, ni har rätt! Jag är ju själv för vaccineringen o har gett Mandis den två ggr utan att tveka! MEN..skräcken att få missfall överskuggar ens sunda förnuft! Känns egentligen inte logiskt att detta vaccin skulle ge en missfall o det är säkert bara tillfällighet för dessa stackars blivande mammor som fått missfall precis efteråt. Klart att det är lätt att skylla på vaccinet, det hade jag säkert oxå gjort! Men ändå så sätter det sig i bakhuvudet o får en att må illa av oro. Skit oxå att jag skulle läsa det där!
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Föräldrasnack