Banner Forum Image

Ska du vaccinera dig?

Snack om allt möjligt!

Ska du vaccinera dig?

-Absolut inte!
9
12%
-Ja,absolut!
38
50%
-Vet ej än...
28
37%

Antal röster : 75

Re: Ska du vaccinera dig?

Inläggav LinaA » tis nov 17, 2009 22:33

ullis78 skrev:Ja jag vet inte hur farlig den är o många gånger förstoras det säkert upp! Men....om det nu finns ett vaccin varför ska man då inte ta det?! Så jäkla kul e det ju inte att ligga sjuk i det även fast man inte dör av det! Varför strunta i sprutan o hellre välja att bli sjuk?! Nu är visserligen jag o Amanda i riskgruppen, men jag hade inte tvekat ändå! Dessutom så hindrar man ju att smittan förs vidare!

Tänk om vi nu skulle strunta i vaccinet o det blir värsta epidemin här i Sverige! Det hade ju kunnat bli kaos, framförallt inom sjukvården o andra grupper som jobbar med människor!

Jag tror inte dom har kommit med detta vaccinet om det inte fanns en bra orsak oavsett om man tillhör en riskgrupp eller inte!

Varför man INTE ska vaccinera sig? Tja, det är inte helt ofarligt att ta vaccinet. I vissa länder vägrar man framför allt riskgrupperna vaccinet då det anses vara alldeles för lite testat och här i sverige fick barn mellan 6mån och 3år absolut inte vaccineras fram tills för bara ett par veckor sen just för att det inte var testat ordentligt på barn. Det är fortfarande inte testat speciellt på barn och vi vet ingenting om hur våra barn kommer att reagera på vaccinet framöver. Man kan inte säga att det gick bra bara för att barnet är okej just precis nu...Det finns en framtid också och den vet vi inget om som det är nu.
Läs det här, det är jätte långt och personligen kan jag inte garantera att allt är 100%sant MEN inte en enda läkare/forskare kan säga att det är ofarligt att ta ett vaccin som inte är långsiktigt testat och som dessutom innehåller kända farliga, testade, ämnen med kända biverkningar:
Innehållsförteckning och sammanställning av Svininfluensavaccinet

Senaste skrämmande larmen kring vaccineringen har gett tillverkarna kalla fötter och nu kräver de ansvarsfrihet. DET säger MYCKET om den helt galna skrämselkampanj som bedrivs i samhället. Ett oprövat vaccin, fullt med miljögifter och kvicksilver skall sprutas in direkt i kroppen MEN då på ditt eget ansvar... Med anledning av all allmän oro, så har jag mailat mina MYCKET kompetenta kollegor varav Biotek svarar såhär... SNÄLLA läs....

Sammanställning av information kring vaccination mot H1N1/Svininfluensan/Den nya influensan

Ingredienser:
Sqaulene/Hajleverolja (10,6mg), DL Alfa Tokoferol (11,86 mg), Polysorbat80 (4,85 mg. Sorbitol, fettsyror etylenoxid), Hjälpämnen: Polysorbat80, Octosynol10, Tiomersal (5mcg), Natriumklorid, Dinatriumvätefosfat, kaliumvätefosfat, kaliumklorid, Emulsion: Natriumklorid, Dinatriumvätefosfat, Kaliumdivätefosfat, Kaliumklorid.

(Detta är ingredienslista Juli 2009, men möjligheten finns att ändringar sker)

Adjuvanter (= tilläggsbehandlingar, i vaccinationer menas det att man vill öka reaktionen, snabbare effekt). Squalene är en adjuvant. MR59 heter den squalene adjuvant som Novartis använt.

Squalene/Hajleverolja:
Squalene är egentligen ett kolväte och en antioxidant. Vi kan återfinna detta ämne i vår egen hjärna och nervsystem, där den har viktiga funktioner. Intas squalene tillsammans med exempelvis olivolja så kan du möjligen åtnjuta dess antioxidantiska effekter samt så kommer din egen kropps immunförsvar att känna igen ämnet MEN detta är den goda sidan av squalene.

Skillnaden mellan ”den goda” och ”den onda” effekten handlar om just hur squalene intas. Vägen det tillförs in till din kropp. En injicering av något ämne är aldrig en normal väg för att ämne att ta sig in i en kropp. Vid injicering av squalene ter det sig att verka som om immunförsvaret går till attack. Den attackerar då inte bara det squalene som injicerats utan går till fullständig attack på även allt naturligt squalene som finns i din kropp.

Immunförsvaret kommer med andra ord att försöka förgöra varenda molekyl av squalene i din kropp, således förgörs det naturliga squalenet som har vitala funktioner i ditt nervsystem. Immunförsvaret förlorar alltså funktionen att egentligen känna igen vad som är ens egen vävnad och celler- denna autoimmuna reaktion är farlig och kan leda till nervskador och döden i sämsta fall.

Gary Matsumoto, en av journalisterna som har undersökt frågan kring squalene. Han hävdar att det finns flera sjukdomar som direkt kan relateras till injiceringar innehållande squalene. Rheumatoid Arthritis (reumatism), Multiple Sclerosis (MS), Systemtic Lupus Erythematosus. Det finns omskrivet i 24 olika vetenskapliga artiklar i 10 olika länder om adjuvanten squalene och dess skadliga effekter. Karolinska Inst. i Sverige har bland annat hittat squalene gav en form av reumatism i djurförsök (endast squalene). ”The Polish Academy of Sciences” har visat (djurförsök) att squalene (endast squalene) kan katastrofalt skada nervsystem och hjärna.

Gulf War Syndrom
Studie publicerades 2002. Det finns starka bevis som tyder på att squalene (MF 59 Novartis squalene adjuvant, som för övrigt icke fanns godkänd att egentligen inkluderas i ett vaccin) är ansvarig för GW syndrom.

(Symptoms attributed to this syndrome have been wide-ranging, including chronic fatigue, loss of muscle control, headaches, dizziness and loss of balance, memory problems, muscle and joint pain, indigestion, skin problems, shortness of breath, and even insulin resistance. Brain cancer deaths, amyotrophic lateral sclerosis (also known as Lou Gehrig's disease) and fibromyalgia, Sjogrens syndrome, night sweats, low-grade fever, antithyroid effects).

Polysorbat 80 (Sorbitol, Fettsyror, Etylenoxid)
Etylenoxid är giftig att inandas, ger lungskador. Används för rengöring av kirurgiska instrument, bakteriedödande.

Tiomersal – är ett form av kvicksilver
Kvicksilver är ett gift och det finns inget acceptabelt gränsvärde för detta ämne. Kvicksilver förbjöds 1 juni 2009 i Sverige. Tiomersal togs bort från barnvaccinationerna under tidigare delen av 90-talet. Kemikalierna i Tiomersal är dödliga, kan orsaka cancer, hjärn- och leverskador. Nu skall tydligen Tiomersal ingå igen i ett vaccination tänkt att ge både barn, vuxna och gamla.

Fosfater – alla fosfater kväver alla former av vattenlevande djur - är ett miljögift!
Dinatriumvätefosfat- Kallas kristallvatten, är mycket giftigt för vattenrelaterade organismer, klassas som farligt avfall, skall ej tömmas i vanligt avlopp, kan orsaka högt blodtryck, bristande sköldkörtelfunktion, höjt blodsocker, sömnlöshet, myrkrypningar, värk i handled/Karpal Tunnel Syndrom, lokal muskelsmärta.

Nedan är hämtad ur Läkemedelsverkets egen produktresumé/bipacksedel om Pandemrix (såsom vaccinet kommer att heta)

”4.3 Kontraindikationer
Tidigare händelse av en anafylaktisk (dvs livshotande) reaktion mot någon av de ingående komponenterna i vaccinet eller spårrester (ägg och kycklingprotein, ovalbumin, formaldehyd, gentamicinsulfat och natriumdeoxikolat).

I en pandemisk situation kan det emellertid vara lämpligt att ändå ge vaccinet, förutsatt att utrustning för återupplivning finns omedelbart tillgänglig om behov uppstår. Se avsnitt 4.4.

4.4 Varningar och försiktighet
Försiktighet krävs vid administrering av vaccinet till personer med känd överkänslighet (annan än anafylaktisk reaktion) mot den aktiva substansen, något hjälpämne, tiomersal och mot spårrester (ägg och kycklingprotein, ovalbumin, formaldehyd, gentamicinsulfat och natriumdeoxikolat).

Liksom för alla vacciner för injektion ska lämplig medicinsk behandling och övervakning alltid finnas omedelbart tillgängligt i händelse av en sällsynt anafylaktisk reaktion efter administrering av vaccinet.

Om pandemisituationen tillåter, ska immuniseringstillfället skjutas upp hos patienter med svårare febersjukdom eller akut infektion.

Pandemrix ska under inga omständigheter ges intravaskulärt. Antikroppssvaret hos patienter med endogen eller iatrogen immunsuppression kan vara otillräckligt.

Ett skyddande immunsvar uppnås eventuellt inte hos alla vaccinerade (se avsnitt 5.1).”

Således bör då också nämnas lite runt Formaldehyd (spårrester som kan finnas i vaccinet)
Formaldehyd- Neurotoxin som orsakar cancer, insomnia, hosta, illamående, näsblod.

Viruset

Det sägs bestå av delar av virus från fågelvirus, svinvirus och det virus vilket skapade Spanska Sjukan-epidemin 1918/1919. Viruset kan enligt experter och vedertagen erfarenhet inte ha muterats till vad det är idag på naturlig väg utan måste ha skapats i laboratorium.
Detta virus används som skrämselredskap för att dra igång en massvaccinationskampanj över stora delar av världen, ledd av WHO och de ledande vaccinationsföretagen, bland annat Baxter.

Den äldre delen av viruset kan bara komma från de forskare som grävde upp lik av drabbade individer ur permafrosten uppe i norra Alaska för att återskapa det ursprungliga virusets DNA. Arbetet tog två år och var färdigt 2005. Det virus vi nu ser i cirkulation kan bara ha skapats av dessa individer vilka hade tillgång till nya levande varianter av det ursprungliga viruset från 1918 och vilka sammanfogade delar av dessa virus med andra farliga virus.

Vaccinet som nu produceras skall enligt tillverkarna ge skydd mot ett kommande virus (vilket man officiellt inte vet hur det kommer att se ut!). Detta är medicinskt vansinne då ett vaccin måste skapas av det virus man vill ha skydd emot. Ifall detta virus inte ens är känt kan vaccinet i bästa fall vara verkningslöst. Det går inte att skapa ett vaccin mot en smitta man inte känner i detalj eller har prov på.

Det vi vet kommer att hamna i vaccinet (enligt officiella dokument från WHO och Baxter) är alltså mer eller mindre korrekta delar av andra virus och den vanliga tillsatsen av adjuvanter (vilkas uppgift är att skapa en immunförsvarsreaktion i värden). Värdens immunförsvar skapar antikroppar och detta anses vara ett skydd mot smittan (även om mängder av undersökningar visat att en viss procent av dem som har antikroppar ändå blir smittade – en skrämmande lucka i vaccinationsteorin).

Motiveringen (till adjuvanter såsom Squalene /Skvalen) skall officiellt vara att de nya vaccinen innehåller så svaga virusdelar att kraftigare adjuvanter är nödvändiga för att skapa en immunreaktion i kroppen. Detta går dock rakt emot WHO: riktlinjer för de nya vaccinen vilka instruerar vaccintillverkarna att använda hela levande virus!

Vaccintillverkarna har nyligen begärt och fått ansvarsimmunitet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... -h1n1-jab/)

De kan alltså inte ställas till svars för de skador vilka vaccinet kommer att ge. Det vaccin de nu tillverkar har inte testats på någon! Det är helt otestat. De har fått dispens och vad som normalt tar flera månader att testa (för att säkerställa att bieffekterna är ”rimliga”) skall nu göras på fem dagar. Ett annat vaccin har testats på 5000 försökspersoner men resultatet är hemligt och vaccinet är inte det som nu tillverkas.

Sammanfattningvis:
Ett otestat vaccin, skapat med vad vissa kallar ett biovapenvirus, innehållande levande hela designvirus, innehållande bland annat det dokumenterat dödliga ämnet squalene skall tvingas på hela befolkningen under mycket hård press och närmast hysteri. Flera länder i Europa har till och med ordnat så att det blir obligatoriskt – de kan tvångsvaccinera hela befolkningen.

Referenser:
Svininfluensan.org

Läkemedelsverket

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... ccination/

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... -from-gsk/

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... vises-who/

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... pile-drug/

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... struction/

http://birdflu666.wordpress.com/2009/07 ... emic-ever/

http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu_research

http://www.cdc.gov/od/oc/media/pressrel/r051005.htm

http://www.whale.to/vaccine/adjuvants.html

http://www.prisonplanet.com/squalene-th ... posed.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Squalene

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/p ... 9.10731219

http://www.usatoday.com/news/health/200 ... eflu_N.htm

http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/Voi ... ch-this-cb

http://www.americanchronicle.com/articles/view/110683

http://blogs.salon.com/0002255/2009/07/15.html

http://www.americanchronicle.com/articles/view/109836

http://www.capitalcentury.com/1976.html

http://www.prisonplanet.com/12000-u-s-c ... -pigs.html
Ella föddes 2008-08-15
Användarvisningsbild
LinaA
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav LinaA » tis nov 17, 2009 23:14

magda skrev:Jag ska vaccinera mig, och jag tycker att man är oansvarig om man inte gör det. Dels för att skydda sin omgivning och våra barn som inte kan ta vaccinet.
Visserligen arbetar jag på en akutmottagning och utsätts för den nya influensan en del. Men jag hade gjort det ändå.

För att förhindra smittspridning måste det till en massvaccination. Att jämföra denna influensan med en vanlig influensa går inte, då detta är en helt ny virusstam. Vår generation och yngre för den delen, har dåligt skydd mot nya influensor. Våra föräldrar och mor/farföräldrar har gått igenom både asiaten och hongkongflunsan. Det ger dom ett bättre grundskydd och det beräknas att dom inte kommer drabbas lika hårt.

Thea går på dagis, och visst utsätts hon där. Men jag tror ändå att den största smittrisken ligger från ffa mig.

Så tänk på era barn innan ni avstår, för dom har ju verkligen inget skydd.

Jag tycker att alla har rätt att göra som dom själva känner för. Jag tycker inte att du är en hysterisk mamma som vaccinerar dig så varför känner jag mig som en dålig mamma, som inte tänker vaccinera mig, efter att ha läst ditt inlägg. Alla har olika referens ramar och JAG tycker det hela har blåsts upp otroligt mycket av media och om man läser om vaccinets innehåll, hur mycket tillverkarna tjänar på det här och hur insyltade tillverkarna är i allt det här så känner JAG personligen att det hela börjar likna en "PR kupp". Jag velar mellan vacc eller inte varje dag, men tror ändå att det negativa överväger det positiva. Jag blir mycket sällan sjuk och min dotter på 15månader har varit små snorig en gång i hela sitt liv, så hennes immunförsvar är det inget fel på! Många verkar haka upp sig på kviqsilvret i vaccinet med det är ju faktiskt en hög med andra farliga saker som är bla cancer framkallande. Vi har inte en aning om hur våra små barn kommer att klara dom här ämnena i framtiden. Våra små barn har förhoppningsvis 80-90år kvar att leva. Men om man sprutar in cancer framkallande ämnen i kroppen....hur länge lever dom då? Det är ju ingen som vet! Snacka om att chansa. Vi är inte i någon risk grupp, blir ytterst sällan sjuka....skulle vi bli sjuka får vi starkare motståndskraft mot viruset än om vi vaccinerat oss och inte blivit sjuka. Så skulle viruset ändra form klarar vi oss bättre än dom som vaccinerat sig nu. Så varför ska det vara så"självklart" att vaccinera sig och VARFÖR är det oansvarigt att tänka på sig själv och sin egen framtid och framför allt, varför är det så fel att tänka på sina barn först och främst, inte bara just nu...utan i framtiden också? Som sagt, alla tänker olika och har olika referens ramar...låt oss ha det utan att idiot förklara oss tack.
Ella föddes 2008-08-15
Användarvisningsbild
LinaA

Inläggav svartam » ons nov 18, 2009 09:01

Jag tycker inte att det är idiotiskt att inte ta vaccinet,eftersom jag själv var emot det så länge,tills jag kände att jag inte vågar riskera att mina barn eller jag själv blir svårt sjuka i svinis.Jag blir alltid jättesjuk i influensor,har haft lunginflammation två ggr,och barnen...nej,jag har hört om för många unga friska som blivit svårt sjuka i detta,så tillslut vann ja,att vi tar det.
Men ,däremot håller jag med om att vi tar det för VÅRAN skull,inte för andras skull.
Eftersom det tog så lång tid att ta beslutet,så skulle det ju vara konstigt i mitt fall om jag tog det enbart för andras skull,människans instinkter är att överleva,sätta barn och familj före allt annat.Däremot,sådana människor som tar det enbart för andras skull är goda,rakt igenom,som vågar ta risken.Min mamma,tex,hade inte tänkt att ta sprutan,eftersom mina barn fick den,men nu har min brors familj bestämt sig för att inte ta det,så,hon kommer att ta den enbart för hans barns skull.
Det är beundransvärt tycker jag.Men som sagt,det är upp till var och en att ta det beslutet,det tycker jag inte är ett ansvar man måste ta,utan ett individuellt beslut,beroende på sina nära osv.
Användarvisningsbild
svartam
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav sprallos » ons nov 18, 2009 17:34

Alla måste få bestämma själv och väga för/-nackdelar, risker, troliga reaktioner osv osv innan man bestämmer sig...alla har rätt till sin åsikt och sitt beslut.
Hur som helst så är både jag och Victor vaccinerade nu...så vi får väl se om vi börjar lysa i mörker, får MS, Reumatism eller ett 10 tal andra jätteläskiga sjukdommar om några år. Nåt ska man ju dö av....

Jag orkar inte nojja över ett vaccin som EVENTUELLT är eller inte är farligt. Det vi vet är att sjukdomen också kan bli farlig om man har otur och hur vet man det innan det det är för sent? Att den slagit hårdast mot de yngsta vet vi också....så varför sitta och vänta är min uppfattning. Skulle Victor tex blivit jättesjuk eller till och med dö för att jag nojjade över om vaccinet var säkert eller ej så hade jag inte orkat leva med mig själv....Det är nåt i alla fall jag är säker på.

Sen får framtiden visa vem som var "klokast"...vi som tog eller dom som lät bli. Än vet vi ingenting.
Användarvisningsbild
sprallos
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » ons nov 18, 2009 17:37

LinaA: jag har redan skrivit en roman i den här tråden så orkar inte göra det igen men långt ifrån allt du skriver stämmer. tex:

informationen om tiomersal (kvicksilvret) som är tillåtet i ALLA läkemedel även efter 1 juni 2009 och som visst används i de flesta vaccinationer. Jämför också gärna, som vi gjort tidigare här, mängden kvicksilver i vaccinet med mängden kvicksilver vi får i oss via maten varje vecka. det ger perspektiv.

Vaccinet är inte heller oprövat, det är samma ingredienser som i alla influensavaccin som har funnits i ganska många år nu.

Det där med ansvarimmunitet är ett rykte och inte sant.

Gulf War syndrome är det roligaste av allt eftersom man helt har avskrivit att det skulle ha ett samband med skvalen men man fortsätter att från amerikanskt håll förneka den allra troligaste orsaken till detta vilket är radioaktivitet. man har använt enorma mängder uran i bomber och vapen och det finns massor av (fri) forskning kring hur människorna och miljön har påverkats där nere av detta. Att radioaktivitet är farligt för oss är heller ingen hemlighet och många av soldaternas symtom är likartade med dem man kan se hos människor i vitryssland efter tjernobyl men inte vill man låtsas om att ens älskade vapen kan vara farliga.... har tappat namnet men det finns en fantastiskt modig kvinna som forskat och skrivit massor om detta, skall se om jag hittar det för det är intressant läsning.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » ons nov 18, 2009 19:17

LinaA: jag rekommenderar att du kolla dina källor lite bättre. En av dom tror att WHO håller på att ta över jorden..... Som en James Bond skurk eller nåt.

Passa er för foliehattarna!!!!!

Gå hellre in på de statliga sidorna. Läs fakta inte fiction.

Kali: Tack för att du orkar..... =).

Jag tycker också att man får välja själv MEN jag tycker man ska gå på rena fakta inte rykten spridda via bloggar på nätet.

Jag kommer ta vaccinet för att hjälpa till att utrota svininfluensan. Och för att jag känner en liten, underbart söt liten tjej som har äggallergi och inte får vaccineras. Man vill ju skydda dom som inte kan skydda sig själva.

Men jag tycker inte jag är extra god eller nåt. Jag tycker bara jag är mänsklig och trodde nog att alla ville hjälpa att skydda de små som inte kan skydda sig själva.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav lisap » ons nov 18, 2009 19:41

Vi har känt oss ganska krassliga här veckan efter sprutan. Tog den i tisdags förra veckan och fick ont i armen och feber dagen efter som väntat. Gick dock över fort. Sen fick jag världens migrän och illamående i måndags, 6 dagar efter sprutan... vet inte om det fortfarande kan vara relaterat till vaccineringen, men jag har ALDRIG migrän annars. A blev också riktigt dålig igår med jätte ont i halsen och ont i huvudet... Nu mår vi båda som "en vanlig förkylning". Vet inte om det kanske är det också, och man bara inbillar sig att det har med sprutan att göra. Fast migränen tycker jag var lite mysko...hmmm.
Mia verkar inte ha påverkats alls dock som tur är. Lika pigg o glad som vanligt.
BildBild
Användarvisningsbild
lisap
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » ons nov 18, 2009 20:40

Idag har Noel varit och vaccinerat sig... :) Det gick och än så länge har han inte haft några reaktioner alls på det. Inte ens trött och hängig. Får se hur han mår inatt och imorgon när vi vaknar och ska upp. Mår han bra så får han gå till dagis, annars så får han stanna hemma och umgås med mig hela dagen istället... (gos gos gos)
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav svartam » ons nov 18, 2009 21:49

Lysa i mörker...hihi,det kan ske vore nåt :) Ja,här har vi heller inga biverkningar,förutom lite ont i armen då,minstingen verkar inte ha haft ont av det alls.
Användarvisningsbild
svartam

Inläggav MinisMamma » ons nov 18, 2009 22:01

Jag får titta till Noel sen om han lyser i mörkret... hohoho...
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav LinaA » ons nov 18, 2009 22:16

Här kommer lite fakta om själva influensan då...
Mia Brytting säger själv att nya influensan är MILDARE än den gamla vi är vana vid och att hon önskar den nya influensan tar den gamlas plats. I mitt förra inlägg skrev jag att jag INTE kan garantera att allt som står där är sant. Någon kanske missade det. Men jag tycker att väldigt många är väldigt hysteriska över den här nya influensan och vi som väljer att inte vaccinera oss blir i deras ögon idioter som inte "tänker på att skydda alla små barn som inte kan vaccineras".......
Som sagt alla får göra som dom vill och den som vill vaccinera sig får givetvis göra det. Men ge inte oss andra dåligt samvete för att vi kanske inte tänker som er eller för den delen, tror på allt tidiningarna blåser upp så folk tror att dom ska dö och blir hysteriska.

Mia Brytting.
– I tidigare pandemier har det nya viruset alltid slagit ut de gamla A influensorna, så kanske kommer den nya influensan att ta den vanliga säsongsinfluensans plats. Jag skulle faktiskt önska det, säger Mia Brytting, chefsmikrobiolog vid Smittskyddsinstitutet (SMI). Hon menar att den nya influensan i dagsläget är snällare än den gamla H3N2 som brukar cirkulera hos oss under vintern.Inte många svenskar kan ha undgått att höra eller se henne de senaste månaderna och Mia Brytting konstaterar smått uppgivet att media är en del av jobbet.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/nyh ... ontsoldat/
Ella föddes 2008-08-15
Användarvisningsbild
LinaA

Inläggav Fru S. » ons nov 18, 2009 22:42

LinaA:Jag tror definitivt inte på det som tidningarna skriver och jag har inte försökt ge någon dåligt samvete.
Det jag och många med mig försöker göra är att bekämpa desinformationen som fullkomligen flödar över oss.

Alla gör som dom vill.
Jag berättade bara varför jag tänker ta vaccinet.

Och kanske hjälpa någon att hitta rätt i denna djungel av information som finns på nätet.

Mia Brytting verkar ju inte uttala sig vare sig för eller emot vaccination så både du och jag skulle kunna ta citat som stöttar vår åsikt där. Det är också lite intressant tycker jag.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » ons nov 18, 2009 23:27

sprallos skrev:Skulle Victor tex blivit jättesjuk eller till och med dö för att jag nojjade över om vaccinet var säkert eller ej så hade jag inte orkat leva med mig själv....Det är nåt i alla fall jag är säker på.

Sen får framtiden visa vem som var "klokast"...vi som tog eller dom som lät bli. Än vet vi ingenting.

Jamen det är precis så jag oxå känner o jag tror/vet att Amanda skulle kunna bli väldigt sjuk med tanke å hennes luftvägar!

Nu har jag inte läst igenom allt här men jag fattar inte varför detta skulle vara så mycket farligare än andra vaccin?! Jag menar ingen verkar ju tveka när det är dags för sprutorna mot alla barnsjukdomarna o stelkramp osv!

Ja ja skitsamma, va inne o kolla till Lillis nu som ligger o sover. Hon lyste lite grönt i mörkret men de e nog ingen fara. Nu slipper vi reflexer iaf hihihi :wink:
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav Msevl » tor nov 19, 2009 02:46

Vad bra sammanfattat!

Tror allt hela hysterin är endast för att tjäna pengar! Trött på vissa av mina vänner som inte hitta på nåt föratt de tror att de ska döö...jag får inte ens kitla foten på deras unge..ne,för tänk om jag smittar...

Folk fattar inte att det dör fortfarande 2000 pers av en vanlig influensa/år...de nämns inte i tidsningen??Ne,bara de som dött nu,som var sjuka innan...

Trött på denna skrämseltaktik!!!
Jag litar mer på vaccinationen utomlands. De är väldigt anti mot barn o gravida.
Och dessa fram o tillbaka diskution om att vaccinera barnen..Måste ju finnas en orsak,eller hur? Ne,i min tös ska de inte spruta i något man inte vet till 100% om.
Användarvisningsbild
Msevl
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Trötta mamman » tor nov 19, 2009 07:47

Svininfluensa och vaccin ger verkligen upphov till diskussioner och väcker starka känslor. Men som många påpekat är det viktigt att ta reda på fakta och inte bara gå på tidningarnas historier. De vill ju sälja en story och vill givetvis locka så många som möjligt att läsa och vinklar till det lite extra åt båda hållen. Ena dagen alla biverkningar och faror med vaccin, nästa farorna med att inte vaccinera och nästa hur farlig eller ofarlig influensan är.

Jag personligen har valt att vaccinera. Har suttit på sjukhus med svårt sjukt barn och vill inte riskera att hamna där igen om jag kan göra något för att undvika det. Jag är även en av de som undvikit stora folksamlingar med mina barn för att minimera risken att de smittas. Nu när de är vaccinerade kommer jag att vara lite mindre försiktig men ändå inte dra med dem på stormarknader och dylikt i onödan.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild
Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Föräldrasnack