Ska du vaccinera dig?
Re: Ska du vaccinera dig?
jag var hos min barnmorska idag och då hade dom drop-in på bvc i samma hus för vaccination. så jag passade på att fråga hur jag skulle göra med jakob som ju var sjuk i helgen o fortfarande är snorig och hostig men inte haft någon feber och är ganska pigg. och då sade dom att det gick bra att vaccinera om man hade varit sjuk och inte hade feber så nu är han vaccinerad också! skönt! 
-

Kali - Alltid online

Va skönt Kali! Låter otäckt att han blir så dålig.
Igår fick Leon sin andra o sista pruta. Idag vaknade han med 38,8.. men han var jätteglad o pigg.. o efter alvedon o frukost gick den snabbt ner igen som skönt var
Igår fick Leon sin andra o sista pruta. Idag vaknade han med 38,8.. men han var jätteglad o pigg.. o efter alvedon o frukost gick den snabbt ner igen som skönt var
- Ki27
- Alltid online

Tänkte iväg och vaccinera min sjumånaders idag men de börjar vaccinera så små först i slutet av denna vecka stod det på vårdguiden. Får erkänna att det är skönt med lite respit (gruvar mig, men tycker ju samtidigt att det verkar vettigt att vaccinera. Men hon är ju sååå liten).
- Blåbäret
- Galen i vimedbarn.se

nu har jag varit på ett "möte" med lite blandat med folk. och det var en inom sjukvårdaren som sa så här.
själva influensan är som den vanliga men sjukdomar som man får från influnensan är värre. får man t.ex lunginflammation så kan du vara död efter en timme istället för vanliga fall kan man vänta någon dag. hon förstod hur jag resonerade imot det överdoserade media. media är förstorat för mycket det tyckte hon med. men skulle jag kunne leva att någon av mina barn eller min make eller jag själv går bort av lunginflammtion?. nej det kan jag inte. så på tisdag nästa vecka ska ungarna vaccineras och jag och min make ska vaccinera dagen innan eller dagarna efter.
anledning till detta är ju att kroppen kan jobba sig igenom en influensa själv utan vaccin men det kan inte läka själv om det kommer till lungorna.
själva influensan är som den vanliga men sjukdomar som man får från influnensan är värre. får man t.ex lunginflammation så kan du vara död efter en timme istället för vanliga fall kan man vänta någon dag. hon förstod hur jag resonerade imot det överdoserade media. media är förstorat för mycket det tyckte hon med. men skulle jag kunne leva att någon av mina barn eller min make eller jag själv går bort av lunginflammtion?. nej det kan jag inte. så på tisdag nästa vecka ska ungarna vaccineras och jag och min make ska vaccinera dagen innan eller dagarna efter.
anledning till detta är ju att kroppen kan jobba sig igenom en influensa själv utan vaccin men det kan inte läka själv om det kommer till lungorna.
- HärligaTöser
- Alltid online

Här är vaccinet slut just nu, kommer nytt på torsdag, vi fick välja om vi ville vaccinera Ida då eller vänta tills nästa torsdag då hon har en tid till BVC ändå. Får se hur vi gör. Sambon får nog vänta, de är ganska hårda här med att barnen ska få först, men försöka kan man alltid!
-

Tossy - Alltid online

Vad konstigt att det är så olika överallt. Hos oss var det inga problem att vaccinera alla 3 samtidigt. Men läste i GP i morse att det blivit så stor rusning att de nu prioriterar småbarn före vuxna, så det är väl kanske tur då att vi gick igår och fick vaccinet, för idag kanske det hade låtit annorlunda.
Jag har blivit jättedålig efter vaccineringen.
Fick ont i armen (som väntat) igår kväll och har inte kunnat sova alls inatt pga det. Sen blev jag dessutom illamående inatt och har mått illa hela dan (mår fortfarande pyton). Åkte till jobbet imorse för att se om det funkar, för vi hade ett viktigt möte på förmiddagen så jag skulle ändå slippa jobba i stallet, men jag fick fan ligga på soffan och lyssna på mötet hela tiden för jag har haft feber till o från och ont i kroppen. Fått dricka ett halv glas blåbärssoppa emellanåt för att inte kräkas osv. Urk vilken skitdag!! Har sovit konstant sedan jag kom hem vid 12-tiden. Hoppas jag blir bättre till imorgon!
Nu vill jag inte skrämma någon att vaccinera sig (vilket jag tydligen gjorde på min arbetsplats genom att se ut att vara döende, men men...), men R och Joel har klarat sig hur bra som helst, så det drabbar ju inte alla. Jag hade väl helt enkelt otur...
Jag har blivit jättedålig efter vaccineringen.
Nu vill jag inte skrämma någon att vaccinera sig (vilket jag tydligen gjorde på min arbetsplats genom att se ut att vara döende, men men...), men R och Joel har klarat sig hur bra som helst, så det drabbar ju inte alla. Jag hade väl helt enkelt otur...
-

Nelia - Alltid online

Fick vaccinerat min snart ettåriga son igår. Skönt! Han har inte visat några biverkningar förutom att han har varit lös i magen idag.
Tyvärr var vaccinet slut för vuxna här och det kommer inte nytt förrän i slutet av veckan, så jag och sambon kunde inte vaccinera oss.
Hoppas att vi får det gjort innan veckan är slut. Skulle vara skönt att slippa vara så orolig.
Min svärmor jobbar på sjukhus och hon berättade att man kan tydligen säga på klockslaget när man blir sjuk. De hade kommit in en patient som hade varit frisk på morgonen, insjuknat under dagen och på kvällen låg han i respirator på intensiven. Usch så hemskt! Svininfluensan är inget att leka med!
Tyvärr var vaccinet slut för vuxna här och det kommer inte nytt förrän i slutet av veckan, så jag och sambon kunde inte vaccinera oss.
Hoppas att vi får det gjort innan veckan är slut. Skulle vara skönt att slippa vara så orolig.
Min svärmor jobbar på sjukhus och hon berättade att man kan tydligen säga på klockslaget när man blir sjuk. De hade kommit in en patient som hade varit frisk på morgonen, insjuknat under dagen och på kvällen låg han i respirator på intensiven. Usch så hemskt! Svininfluensan är inget att leka med!
-

aco - Gillar vimedbarn.se

jaha nu har iaf ja, sambon å barnen varit å vaccinerat oss, känns lite i armen nu vi får väl se om d blir nåt mer..resten av familjen verkar vara ok..men nu kan ja aif slappna av lite...
-

evelina1985a - Alltid online

nelia: eller tur, det skall ju vara ett tecken på att vaccinet funkar o din kropp jobbar hårt på att bilda antikroppar
men hoppas ändå du mår mycket mycket bättre nu!!
-

Kali - Alltid online

Phhuuu,nu är alla vaccinerade i familjen! Min stora kille skulle ju egentligen fått vänta ett par veckor,men han fick i går(det har börjat härja på skolan) och idag var det dags för tösen och plutten, (han är snart 8 månader). det var sjuuukt mycket folk,men plutten var så nöjd han över att se massa kids i alla möjliga åldrar stå och vänta,tjoa,gråta,mm över sprutan,så det gick bra och vänta i över en timme.
Döm av min förvåning när dom frågade mig,Vill du oxå ta sprutan? Öh,JA TACK!,tjoa jag,trodde ju att jag skulle få vänta till 5 december,då massvaccineringen är,men dom tog de minsta barnens föräldrar oxå,men inte de föräldrar som stod med skolbarnen.
Så nu är det klart! Inga större biverkningar...än så länge...
Döm av min förvåning när dom frågade mig,Vill du oxå ta sprutan? Öh,JA TACK!,tjoa jag,trodde ju att jag skulle få vänta till 5 december,då massvaccineringen är,men dom tog de minsta barnens föräldrar oxå,men inte de föräldrar som stod med skolbarnen.
Så nu är det klart! Inga större biverkningar...än så länge...
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida

jag tycker det e så dåligt att de tar vissa föräldrar men inte andra.... asså hallå vårdcentraler borde ju ha samma regler lixopm.... för hos oss fick inte vuxna något vaccin för att det ska räcka till barnen... men jag o M fick ta idag ändå efter lite tjat..... först gick M in (jag satt kvar i bilen) å sa att vi behöver sprutan eftersom att vår dotter e äggallergiker o inte kan ta den så att vi ska skydda henne lite mer lixom genom att ta den...aja ni fattar! ... då sa dom "nej det går inte, det måste räcka till alla barn"....sen sa dom "joo jag ska fråga dom andra"...så gick hon å fråga , men M fick tillslut ett nej som svar o gick ut till mig. Jag blev galen hahaha..närå men lite...jag gick in sen å sa samma sak och då sa hon först "nää asså det räcker itne"....då berättade jag om Tibella å allt det där (precis samma som M oxå berättade) och då sa hon "jaa jag ska fråga dom andra"..så frågade hon och sen sa hon att jag skulle komma in direkt..så jag fick den direkt där då..o M oxå..jag hämtade honom från bilen sen hehe....sen när jag skulle gå ut så stannade jag lite å prata me dom som jobbar där..då sa en där att "jaa asså vi hade ju en förälder här i går som oxå hade ett barn me äggallergi å hon fick oxå vaccinet"..men hallå? kunde dom inte gett det dirket till oss då?!..konstiga människor...orättvisa!
jaja..jag har lite blåmärkekänsla i min arm.....jag tror att Leia oxå har det , hon tog ju igår...hon har inte fått feber än då men hon har vart lite trött å hängig o har lite ont i benet....så det blev inge dagis idag för det ville hon inte
jaja..jag har lite blåmärkekänsla i min arm.....jag tror att Leia oxå har det , hon tog ju igår...hon har inte fått feber än då men hon har vart lite trött å hängig o har lite ont i benet....så det blev inge dagis idag för det ville hon inte
- Tigi
- Alltid online

tycker ockå det är kasst att det är olika regler lite här & var. här har de inte börjat vaccinera vuxna än.. tyckte hon sa nästa vecka..
jag känner noll av sprutan.. lite öm såklart precis där jag fick den men annars så, mår jag prima ballerina. har inte märkt något på Mio, tycker hon varit ännu piggare, gladare & busigare än vanligt, hehe..
jag känner noll av sprutan.. lite öm såklart precis där jag fick den men annars så, mår jag prima ballerina. har inte märkt något på Mio, tycker hon varit ännu piggare, gladare & busigare än vanligt, hehe..
-

evelinah - Alltid online

Varför vi fick ta det var för att dom hade extra vuxenvaccin idag,men en kompis som var där lite senare fick inget,för det hade tagit slut då.Så det var väl rena turen att man var där just då,men skönt att ni fick det tillslut då ,Tigi 
Annars är det sagt den 5 december här för alla vuxna,och det känns lite väl sent..
Annars är det sagt den 5 december här för alla vuxna,och det känns lite väl sent..
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida