Snack om allt möjligt!
av Tigi ons okt 21, 2009 09:27
jag kommer inte vaccinera mig. mian barn får inte vaccinet heller... för dom e inte i riskgruppen och Tibella tål dessutom inte ägg så hon hade ändå inte kunnat ta det då det e äggprotein i vaccinet... men jag tror inte att det e farligt med vaccinet...de som har fått det har ju inte blivit sjuka lixom..va jag har hört.. jag va nog mer rädd för MPR sprutan till mina barn 
-
Tigi
- Alltid online

-
av Tigi ons okt 21, 2009 09:28
hehe men jag röstar inte...för det finns inget "Nej" . . .
-
Tigi
- Alltid online

-
av svartam ons okt 21, 2009 10:03
Jag vet inte än...skitsvårt att bestämma mig,idag ska min gubbe ta sprutan,efter noga övervägande,då han är i riskgruppen(tappar 70 % lungkapacitet på våren då han har extrem pollenallergi,och astma.Men man har ju hört mycket nu oxå om biverkningarna där,och han är ju så jäkla allergisk mot mycket,så man får innerligt hoppas att han inte reagerar på vaccinet...Våra barn,8 och 10 år kommer vi inte att vaccinera,tror att dom fixar att få en influensa.Emil är ju för liten för detta oxå. Vad gäller mig själv,måste jag besluta mig idag,när jag blir förkyld sätter sig det oftast på luftrören,lungorna,men fan vad svårt jag har att bestämma mig! Pest eller kolera känns det som.Men jag skulle heller aldrig förlåta mig själv om jag kola vippen...Å,andra sidan vet man ju som sagt inte hur man reagerar på vaccinet,jag har ju oxå allergi mot en massa grejer...åh,så svårt det här!! Men man blir ju lire fundersam när det är så många i vården som inte tänker vaccinera sig
-

svartam
- Har vimedbarn.se som startsida

-
av Tossy ons okt 21, 2009 18:33
Jag har inte blivit ett dugg sjuk av vaccineringen, men många blir det och det är även en väldigt vanlig bieffekt av det vanliga influensavaccinet också. Men tidningarna är bra på att förstora upp saker  Säkert är det fler som blir dåliga denna gång, men det lär ju bero på att vi inte varit utsatta för denna influensastam tidigare. Det där med allergier är ju alltid knepigt! Efter sprutan så ska man sitta kvar 20 minuter just för att se om man reagerar, det är bra. Då kan man få hjälp på en gång.
-

Tossy
- Alltid online

-
-
Återgå till Föräldrasnack
|