Sittvagn?
22 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
sv
oOTINDRAOo skrev:Carola: Håller med om att det är lite väl hysteriskt nu för tiden med vissa saker. Tex. Andningslarm och Potta som man kopplar in i datorn hehe... Men de som finner dessa saker användbara vill jag inte hoppa p, det var bara några exempel på saker som jag själv inte förstår vitsen med. Nåja... Men så blir man osäker, för man vill ju såklart inte skada sitt barn eller utsätta det för risker. Försäljare är väldigt bra på att manipulera nyblivna föräldrar har jag märkt. Som tex. när vi va inne i en affär för att kolla om de hade reservdelar till en vagn vi hade i början, så tyckte de att vi skulle köpa en helt ny vagn bara för att framhjulet var lite skevt (knappt märkbart, som sedan en barnvagnstekniker fixade på 10 min för 120 kr)
HelenaS: Jag håller med dig också, om att man inte kan låta allt gå förbi en. Man får ta till sig ny information men sedan ta ställning till om det är nödvändigt eller inte, men det är inte lätt alla gånger.
Jag har ju inte tänkt att Tuva ska sitta en hel dag såklart, aldrig! det skulle i så fall gå emot mitt "bondförnuft"Men jag tar nog ändå å väntar med sittdelen ett tag till. Får väl se hur det blir.
ja, jag håller med dig om att det verkligen e en djungel där ute å att de är snabba på att pracka på en en massa saker! Och det med att man blir osäker oxå.... för man e ju så himla Rädd om sin guld
-

Carola - Alltid online

jag somhade tänkt byta ganska snart till Kaspian, ochhan är ju ara fyra månader. men han vill titta sig omkring när vi åker och inte ligga ner hela tiden har jag märkt. Har dock inte bytt än just för att jag är osäker på det där med ryggen. Men sen tänker jag på att både jag och min syster kunde sitta själva när vi var fyra månader och vi har inte ont i ryggen och jag har svårt att tänka mig att vi gick med på att ligga ner så himla mycket när vi kunde sätta oss upp...så det måste juvara rätt olika när man kan ha sittdel?
- Maiyah
- Alltid online

Skumpan: Har ni en Urban Jungle? De e ju trånga de liggdelarna, det e lite så jag känner också me Tuvis, snart får hon inte plats i den längre.
-

oOTINDRAOo - Alltid online

hihi ok
Urban Jungle liggdelarna är nog ännu mindre, hörde om nån som bara kunde ha liggdelen i 2 mån.
-

Hittade detta förresten:
När kan man börja med sittvagn?
Hej
Vi har en underbar dotter som blev 5 månader nu den 25 oktober och hon har börjat sitta utan stöd ett bra tag och ibland så tappar hon balansen ramlar åt sidan och min fråga är om man kan börja med sittdelen till barnvagnen eller om det är för tidigt tänker på ben och muskulaturen om det kan ta skada?
Tacksam för svar.
/Erika
Experten svarar:
Hej!
Jo, visst kan du börja med det. Palla upp med kudde bak rygg och sidor om hon har svårt att balansera bålen.
Det är inte skadligt vare sig för rygg eller ben utan tränar istället hennes muskulatur. När hon verkar bli trött lägger du henne ner.
Med vänlig hälsning
growingpeople experten
--------------
Kom förresten att tänka på bärselar och sjalar, där e det ju samma princip. Barnet kan ju sitta flera timmar utan problem så länge de är ergonomiskt utformade. Å sen märker man ju som hon säger att när barnet blir trött får man lägga det ner
När kan man börja med sittvagn?
Hej
Vi har en underbar dotter som blev 5 månader nu den 25 oktober och hon har börjat sitta utan stöd ett bra tag och ibland så tappar hon balansen ramlar åt sidan och min fråga är om man kan börja med sittdelen till barnvagnen eller om det är för tidigt tänker på ben och muskulaturen om det kan ta skada?
Tacksam för svar.
/Erika
Experten svarar:
Hej!
Jo, visst kan du börja med det. Palla upp med kudde bak rygg och sidor om hon har svårt att balansera bålen.
Det är inte skadligt vare sig för rygg eller ben utan tränar istället hennes muskulatur. När hon verkar bli trött lägger du henne ner.
Med vänlig hälsning
growingpeople experten
--------------
Kom förresten att tänka på bärselar och sjalar, där e det ju samma princip. Barnet kan ju sitta flera timmar utan problem så länge de är ergonomiskt utformade. Å sen märker man ju som hon säger att när barnet blir trött får man lägga det ner
-

22 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar