Sittdel?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Sittdel?
Vi bytte ganska nyligen, när Elis var strax över 6 månader, men det verkar vara många som byter tidigare. Vi väntade för Elis var inte så bra på att sitta, så han bara gled ner i sittdelen, så vi väntade tills han blev stadigare i ryggen.
- shoegal
- Alltid online

Jag bytte när Tuva va 5½ månad ungefär, hon satt inte jättebra till en början så ja fick stoppa en kudde i ryggen, och den har ja kvar bara för att hon har den när hon ligger ner, men olika sittdelar e säkert olika bra
Man får testa sig fram
-

oOTINDRAOo - Alltid online

jag bytte nyss, när t var 5 ½ mån. har som oOTINDRAOo en kudde bak i ryggen på t. sittdelen har fullt liggläge så han får inte sitta mer än ca 30 min, sen fäller jag ner. det är ju rekommenderat från 6 mån, men många börjar tidigare. man måste hålla koll så barnet inte får ont i ryggen bara
- TeodorsMamma
Linnea är fortfarande ganska kort så hon har med sig en gosig kudde bakom sig ännu. Även fast hon e över 7 månader
för jag tycker sittdelarna kan vara ganska stora beroende på vagn.
Vi bytte till sittdel när Linnea va ca 6½ månad ... men det är nog olika. Våran vagn är nog ganska stor i sittdelen och det va nog därför jag väntade tills hon va över 6 mån.
Vi bytte till sittdel när Linnea va ca 6½ månad ... men det är nog olika. Våran vagn är nog ganska stor i sittdelen och det va nog därför jag väntade tills hon va över 6 mån.
-

nita - Alltid online

Får vänta ett tag till med att byta verar det som. Brukar dock korta stunder palla upp henne i sittande läge i liggdelen så det får hon nöja sig med tillsvidare.
-

Mickis - Alltid online

Vi kommer få byta till sittdelen snart även att jag tycker det är tidigt. Edwin får snart inte plats längre i liggdelen! Som tur är har "sitten" fullt liggläge.

-

Redhotwera - Alltid online

Vi bytte till sittedelen för två veckor sedan. Ella vill ju gärna vara med och kika nu. Liggdelen hade en bräda som man kunde fälla upp så att hon kunde sitta men den var för rak så hon sjönk ihop så mycket. Sittdelen har tre lägen, brukar ha mellanläget när vi är ute och när hon har somnat fäller jag ner den till liggläge. Jag har en ihoprullad filt under rumpan på henne så att hon inte glider ner och så spänner jag fast henne med selen som sitter i den. Hon är helnöjd och det funkar bra. Ska snart kika på en buggy/sulky eftersom vi måste ta av hjulen för att få in vagnen i bilen och det börjar bli lite jobbigt, den duger bra hemma men när vi ska bort kan det vara skönt att ha något lite mindre, har sett en med fem lägen som verkar bra.
-

KarinE - Alltid online

Jag bytte för en vecka sen...lite tidigt men Wille vägrar ligga ner, nu har jag massa filtar och kuddar runt om som stöttar upp.
-

Monstrens mamma - Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar