Banner Forum Image

Sitta framåt i barnvagnen?

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Sitta framåt i barnvagnen?

Inläggav Lyckans Lo » fre jul 10, 2009 20:24

Vilken ålder kan man börja ha sittdelen framåt?
Finns nog ingen egentlig ålder som passar alla, men jag är nyfiken på vad som fick er att sätta barnet framåt, och när.
Änsålänge sitter Lo mot oss men jag är på barnvagnsjakt just nu och hittar väldigt få vagnar som man kan ha mot sig och som samtidigt har smarta svänghjul.
Har hittat endel men tyvärr passar inte min plånka ihop med priset. :P
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Re: Sitta framåt i barnvagnen?

Inläggav Taweret » fre jul 10, 2009 21:03

Vi har inte vänt Oskar än heller men jag tror inte att det är någon fara nu när dom är så stora som våra är. Dom klarar nog av dom intryck dom får, frågan är väl om du känner dig bekväm med att ha henne frammåt vänd.
Vi har en liten paraplysulky till Oskar som vi använder ibland där sitter han frammåt och det fungerar bra.
Vill ni ha en mindre vagn eller varför ska ni byta?
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Eva » fre jul 10, 2009 21:13

Vi svängde då M var 7-8 månader, så han satt och tittade mer bakåt (alltså mot färdriktningen) än vad han tittade på mig. Jag märkte inte att han skulle må dåligt över att se framåt, men å andra sidan så har han varit en Nicke Nyfiken från allra första början.
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav fru Wahlström » fre jul 10, 2009 21:20

Jag vände H för ett par månader sedan, runt 7 månader tror jag det var. Han satt mer ute och hängde och glodde bakom sig när han satt i vagnen än han tittade på mig. Så han var "redo" för att vändas om man säger så :)
Användarvisningsbild
fru Wahlström
Alltid online
Alltid online

Inläggav Loam » fre jul 10, 2009 21:25

Har bara haft A framåt när han haft sittvagn. Han tyckte inte alls det var roligt att titta på mig. Bara skrek så fort vi var ute med vagnen. Provade vända honom och sedan dess har han suttit som ett ljus. Tror han var 7 mån när jag bytte till sittdel och framåtvänt.
Bild

Bild
Loam
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Cecilia* » fre jul 10, 2009 22:16

När vi är "ute på stan" så får Hannah åka i Niklas sittvagn (den är smidigare än Hannahs egna sittvagn), den är framåtvänd, och det funkar bra. Hon har väl gjort det i 1-2 månader kanske. Jag gillar bättre att ha henne vänd mot mig men Hannah gillar mycket bättre att åka framåtvänd så vi fortsätter nog med det.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav a_y_g » fre jul 10, 2009 22:58

Vi köpte en framåtvänd sittvagn för 2 veckor sen då hon inte satt så bra i den gamla, snacka om nöjd bebis när hon får titta på allt o alla =)
BildBild
a_y_g
Alltid online
Alltid online

Inläggav viktoria.ö » fre jul 10, 2009 23:25

Vi vände för nån månad sen och Albin älskar att se allt! Som många andra satt han ändå mest och hängde över kanten innan :-)
Kolla in min tårtblogg http://cakesbyw.blogg.se/

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp

BildBildBildBildBild
Bild
viktoria.ö
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fluffis » lör jul 11, 2009 00:10

Vi vände för ett par veckor sedan, då var Tim runt 11 månader tror jag. Han började helt enkelt lessna på att åka vagn då han var vaken, men nu funkar det toppen igen!
Användarvisningsbild
Fluffis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lyckans Lo » lör jul 11, 2009 00:42

Tack för era svar.
Den vagn vi har är egentligen en framåt vagn men vi har använt bilbarnstolen i den (BabytravelSystem) så hon har kunnat sitta mot oss.
Nu verkar det dock som att vår lilla vagn är inne på sista refrängen, den har börjat bli lite vinglig. =/
Men, kan nog testköra Loppan i den innan vi gör oss av med den för att se om hon tycker om att sitta framåt.
Är lite ledsen över att behöva göra oss av med vår vagn för den är verkligen suverän. Dumma jag som packat den alldeles för tung alldeles för många ggr.... >.<
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » lör jul 11, 2009 05:36

Vi vände Noel för 1 vecka sen bara för att den vagnen (babyjogger city mini) inte finns vänd mot mig. Noel är lika nöjd och glad och somnar hur snabbt som helst. Tror inte heller att han tar skada av alla intryck för hans natt sömn har inte rubbats av det iaf.
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » lör jul 11, 2009 09:09

Jag har för mig att vi vände när Engla va drygt 6 mån!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » lör jul 11, 2009 10:49

Vad olika det är! Jag vände Edwin när han var ca 14 månader. Då vred han sig och ställde sig på knä och tittade framåt, så då fattade jag att det ar dags. Han hade inte visat nåt sånt innan.
Ibland använde vi lilla sulkyn till honom och den är ju bara vänd framåt. Så det var ju inte så att han aldrig satt framåt.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » lör jul 11, 2009 23:41

Vi vände ganska sent, han var nog 14 månader. Han trivdes bra med att sitta vänd mot oss, och jag tyckte det var skönast att ha honom så. Sen märkte vi att han blev otålig när vi var ute med vagnen så då vände vi honom och han blev nöjd, så han visade själv när han var redo.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » sön jul 12, 2009 09:45

Vi har inte vänt vagnen ännu. Jag tänker ha den vänd mot mig så länge det bara går. När hon verkligen gör en affär av att sitta mot oss så får vi väl fundera på att vända henne.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar