Banner Forum Image

Shoppat och jätteglad!

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Shoppat och jätteglad!

Inläggav angee » sön maj 18, 2008 20:00

Vi har en väldigt liten bil och vår barnvagn får preciiiis plats i bak, men då får man plocka ner den i atomer (nu snackar vi ta bort allt som är löst och fälla säten) så jag har istället släpat runt bilbarnstolen när jag varit hos kompisar och inte kunnat gå på promenader. MEN idag hittade vi en sulky med klickinsats för barnstolen för inte mycket pengar alls som går att använda som vanlig sulky när Amanda blir större! Och den får plats i bilen!

Jag är så glad, nu kan jag åka hem till kompisar och gå promenader (på asfallt iaf) eller åka och shoppa :) Fast nu har jag inga pengar att shoppa för längre... men iallafall! :D
BildBild
angee
Alltid online
Alltid online

Re: Shoppat och jätteglad!

Inläggav ToToRo » sön maj 18, 2008 20:10

det låter duverätn.. akn du inte visa en bild?
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav angee » sön maj 18, 2008 20:18

Ska försöka ladda upp en imorgon :)

ToToRo: vad avis jag blir att du ska gifta dig, min sambo "friade" till mig, men han vill vänta på att gifta sig i några år för han tycker det är så "stort"... Skaffa barn är tydligen inte så stort... *inte alls bitter* :wink: Ska ni ha ett klassiskt bröllop?
BildBild
angee
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » sön maj 18, 2008 20:32

jag ville promt gifta mig före barn, tycker att barn är ett större steg, men det blev inte så planerat ;)

Jodå jag vill väl ha relativt klassisk bröllop, gärna litet men med en ordentlig fest. Skulle kunna gifta mig borgligt, men jag tycker kyrkan e mysig o fin så det blir det. Här har dock inte mannen friat ;) det blev ett gemensamt beslut o han har vl gått ifrån o säga nej till att faktiskt säga ja. :)
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » sön maj 18, 2008 22:23

angee skrev:Vi har en väldigt liten bil och vår barnvagn får preciiiis plats i bak, men då får man plocka ner den i atomer (nu snackar vi ta bort allt som är löst och fälla säten) så jag har istället släpat runt bilbarnstolen när jag varit hos kompisar och inte kunnat gå på promenader. MEN idag hittade vi en sulky med klickinsats för barnstolen för inte mycket pengar alls som går att använda som vanlig sulky när Amanda blir större! Och den får plats i bilen!

Jag är så glad, nu kan jag åka hem till kompisar och gå promenader (på asfallt iaf) eller åka och shoppa :) Fast nu har jag inga pengar att shoppa för längre... men iallafall! :D

Vi vill (jag vill) veta allt om den för jag och min man har en Hûndai kan det finnas en mindre bil att försöka stoppa in en barnvagn på?? Ja inte går det då med våran
gammla Emmaljunga inte,namn prisklass färg modell osv ja och just det finns den på nån webbshop?? :D :wink: :qaf
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav angee » mån maj 19, 2008 08:19

BildBild
angee
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån maj 19, 2008 09:29

Jättesmart grej ju!!
sprallos

Inläggav shoegal » mån maj 19, 2008 09:32

Smart barnvagn! :D
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » mån maj 19, 2008 14:19

Tack den såg jättebra ut!!
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav angee » mån maj 19, 2008 16:14

...och inte så farligt dyr heller! Betalade 895:- för den. Det är ju ingen terrängvagn direkt, men jag har invigt den idag på gata och det funkade super!
BildBild
angee
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » mån maj 19, 2008 21:51

den ser ju super smart ut. Man behöver inge terängvagn om man inte vistas på sånna plaster. ja e ju alltid ute på konstiga vägar o stogar så ja kör me min leriga brio :) men ja har köpt en liten enkel som man kan ha i stan med så jag slipper ta med min pansarvagn då den inte e så praktisk för de små ytorna i stan.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jema » tis maj 20, 2008 00:36

Vi har också en sulky till babyskyddet! Känns helt underbart och slippa bära på babyskyddet till och från bilen bara. Vi betalade 995 kr för vår acta graco vagn!
Bra val angee!!!
Bild

Bild
Jema
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » ons maj 21, 2008 09:44

Smart vagn! Förstår att du är nöjd.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Emmapemma » tis jun 24, 2008 12:47

Åååhh vad avis jag blir! Jag har gått och trånat efter en sådan ända sedan jag träffade en kompis som hade en. Hennes livs bästa köp, sa hon!

Tyvärr har vi babyskydd från Brio och konstigt nog har inte Brio fattat att en sulky till babyskyddet är GULD värd, så om jag ska få en sådan där fiffig vagn så måste jag även köpa nytt babyskydd. Funderar på att göra det ändå för jag tror verkligen att det är värt det!
BildBild
Emmapemma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Emmapemma » ons jun 25, 2008 19:30

Tjohooo!! Nu står min alldeles egna Akta Graco Travelsystem i hallen! 8)

Jag blev så inspirerad igår när jag läste denna tråd så jag kollade på blocket och stack och köpte en jättefin begagnad. Testade den idag och jisses vilken smart grej! Måste vara Guds gåva till mammorna! :wink:

Så himla skönt att slipp baxa upp den supertunga "vanliga" vagnen i bilen. Skönt också att slippa störa Joel när han precis somnat i bilbarnstolen. Han märkte inte ens att jag flyttade stolen från bilen till vagnen utan han sov lugnt vidare.

Guld värd när man ska sticka iväg på ärenden (bvc, handla etc.). Såååå himla nöjd. Tack för inspirationen, angee! :D
BildBild
Emmapemma
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar