Banner Forum Image

Sex o sånt...

Sex o sånt...

Inläggav Lintotten » mån okt 27, 2008 11:00

Ja..när kan man egentligen ha sex? Jag har inte haft avslag på en vecka o nu har det gått nästan 6 veckor..kan man ha det med kondom?

sen undrar jag..hur lång tid tar det innan hålet drar ihop sig igen..jag menar,,så man inte e så slapp och uttöjd..e jätterädd för att vara glapp som fasen!! :shock:
Bild
Lintotten
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Sex o sånt...

Inläggav tummen » mån okt 27, 2008 11:04

Vi har redan sexat lite...tre veckor sedan lillkillen kom till världen. Bara man har kondom så inga baskilusker kan komma in. Men jag har inget avslag längre heller.... Det var lite känsligt, men det gick bra! Men man får ju vara beredd på att avbryta om d inte känns bra...

Kör knipövningar, så ska du nog bli hyfsat återställd... :-)
BildBildBild
Användarvisningsbild
tummen
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Mickis » mån okt 27, 2008 11:14

Använd kondom och glöm inte glidmedel! Sen är det bara att pröva sig fram när det känns bra.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Mickis
Alltid online
Alltid online

Inläggav cher » mån okt 27, 2008 11:39

ja jag hade avslag i 2 veckor sen hade vu 6 efter 2½.
glidmedel är bra i början!
Bild
Bild
cher

Inläggav Lintotten » mån okt 27, 2008 12:39

någon som bet hur lång tid det kan ta att bli "tajt" där nere igen??
Bild
Lintotten

Inläggav tessgustavsson » mån okt 27, 2008 12:58

det beror nog mycket på hur duktig man är med sina knipövningar.helt återställd kan ta upp till 1 år har jag hört...vi hade sex 6 veckor efter förlossningen, det gick bra men känndes lite skumpt!glöm absolut inte kondom och glidmedel i början så ska det inte va nån fara.
tessgustavsson
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån okt 27, 2008 13:33

Jag väntade nog 8v....eftersom mina stygn inte försvann förrän 5 v + efterkontrollen var 6v efter så väntade vi...men sen blev jag blyg och det tog ytterligare 2v. Jag upplevde det tvärtom...jag var TIGHT!! AJ!!! Det var som jag var oskuld igen...Jag har iofs varit noga att knipa, men inte sååå noga. Jag gjorde det när jag borstade tänderna...dvs 2ggr/dag + när jag ammade (och kom ihåg, dvs inte ofta).
sprallos

Inläggav Cecilia* » mån okt 27, 2008 13:57

Vi har inte haft sex ännu denna gången (vill gå på efterkontroll först) men efter tt jag fått Niklas hade vi sex efter ca 8 veckor tror jag. Jag kände som sprallos, att jag var väldigt tight, absolut inte slapp (och då fuskade jag ganska bra med knipövningarna!). Och som dom andra har nämnt - använd glidmedel! Första gången vi försökte var jag förstås väldigt nervös och spände mig + att vi inte hade glidmedel = det funkade inte alls, det gjorde för ont. Köpte glidmedel och då funkade det mycket bättre, efter det var de lättare att slappna av också, för då visste jag att det inte skulle göra ont.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav tinali » mån okt 27, 2008 15:31

kände mig oxå supertight, så det gjorde ont tom. väntade nog 8 v.
Bild

Bild

Bild
tinali
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån okt 27, 2008 19:09

Det är nåt med hormonerna man har när man ammar som gör att man inte blir lika "blöt" liksom...så glidmedel är bra även om man är "på" så att säga. Kan inte påstå att jag var speciellt "på" första gången, det var göra det för att få spöket ur huvudet liksom. Men andra gången var det trevligt igen...haha
sprallos

Inläggav MinLyckaLeiha » mån okt 27, 2008 19:44

Vi körde väl på tre-fyra veckor efter tror jag, Massa glidmedel, gummi på.
Jag måste också säga att jag upplevde det VÄLDIGT tajt efter, ja som att bli av med oskulden igen, och jag va halvslarvig med knipövningarna..
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kakan » mån okt 27, 2008 21:18

Vi väntade länge för jag ville gå på efterkontroll först (lite nojig) och min BM hade semester. Jag var tajt innan, så det gjorde ont om jag inte var väääldigt uppvärmd, och jag hoppades att jag skulle vara lite uttöjd nu... och det kanske var inbillning men jag tyckte inte det kändes lika trångt som innan.
Bild

Bild
Kakan
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis okt 28, 2008 08:32

Här känns det tight fortfarande så det verkar hålla i sig....men hellre det...:-)
sprallos

Inläggav mirwa » ons okt 29, 2008 12:24

Trodde inte man kunde använda kondom och glidmedel samtidigt för att kondomen kan gå sönder (!). Får skicka in sambon att handla :)
Bild
Användarvisningsbild
mirwa
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Karisannelie » ons okt 29, 2008 12:37

Intressant vad olika vi är... jag har inget intresse av sex what so ever just nu. Min sambo säger också att det känns som det inte är nån prioritet just nu.
Dels sover vi inte ens ihop mer än på helgerna, och dels så har vi ju en bebbe som vill äta varannan timme... nää det får allt vänta.
BildBild
Karisannelie

Nästa

Återgå till Septembermammor 2008