Sex...
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Sex...
Fick en liten kommentar idag av en vän som tyckte att jag inte skulle ha sex i min soffa för det var så obehagligt för andra som skulle sitta i den sen när de var över på fika.
Jag förstår absolut hur de känner, och jag tvättar faktiskt min soffa emellanåt, eftersom den också är full med barnkladd...
Men jag kan väl inte vara den enda som har sex i soffan? Det känns liksom lite olustigt att ha sex i samma rum som T, och även om han har eget rum nu så är väggarna tunna och rummen ligger vägg i vägg så det känns inte riktigt rätt. Vardagsrummet ligger längre bort och man hörs inte lika bra i hans rum.. När jag är barnledig har jag sex i mitt eget sovrum, för det är ju ändå det som känns mest neutralt och invant för mig.
Vart har ni andra sex någonstans? Och klagar någon på era sexplatser (eller håller ni dom helt för er själva?
)
Jag förstår absolut hur de känner, och jag tvättar faktiskt min soffa emellanåt, eftersom den också är full med barnkladd...
Men jag kan väl inte vara den enda som har sex i soffan? Det känns liksom lite olustigt att ha sex i samma rum som T, och även om han har eget rum nu så är väggarna tunna och rummen ligger vägg i vägg så det känns inte riktigt rätt. Vardagsrummet ligger längre bort och man hörs inte lika bra i hans rum.. När jag är barnledig har jag sex i mitt eget sovrum, för det är ju ändå det som känns mest neutralt och invant för mig.
Vart har ni andra sex någonstans? Och klagar någon på era sexplatser (eller håller ni dom helt för er själva?
- TeodorsMamma
Re: Sex...
Va? Tycker jag lät löjligt.
Vi har sex lite varstans, ibland i vår säng när Joel sover. Annars är det soffan som gäller för att inte riskera att väcka honom, eller det är väl mest för vår skull, så vi ska slippa vara tysta haha.. Sen har väl köksbordet varit med på ett hörn.. Hade din kompis hört det så hade hon väl freakat ur!
Och ja, vi tvättade såklart av bordet efteråt!
-

Nelia - Alltid online

säg att passar det inte så kan du väl ta en stol att sitta på, eller varför inte ge henne ett sittunderlag 
-

gellis - Alltid online

hmm du får la ha sex vart du vill
..Ditt hem lixom!... haha hon lär väl aldrig komma över på fika ti dej igen
..
vi har oftast i sovrummet, men jag tcyker som du att man måste va "tyst" där lixom för barnens skull...de har dock aldrig vaknat som tur e
... men soffan funkar fint här oxå...men måste dra för gardiner å shit (insyyn här annars) ..så badrummet e nog bäst här
.
vi har oftast i sovrummet, men jag tcyker som du att man måste va "tyst" där lixom för barnens skull...de har dock aldrig vaknat som tur e
- Tigi
- Alltid online

bilen e mysigt.. man kan åka nånstans (barnvakt tar hand om tösen) och mysa fritt. soffan är en klar favorit. badrummet funkar. men sovrummet är de stället man mest har sex i den här familjen.. enklast.. 

- ladyshadow86
- Har vimedbarn.se som startsida

hahaha vilken överkänslig vän!! nuförtiden är det ofta soffan eftersom vi ju bara har en tvåa o lilleman sover i sovrummet. vore inte så kul om han vaknade mitt i... men ärligt talat så måste jag säga att det äckligaste som hänt i vår soffa (som ska kemtvättas nu till flytten) är nog bröstmjölk, kräks, blöja som läckt o andra bebisrelaterade olyckor o lite naken hud mot tyget känns ju inte så jävla farlig faktiskt! det finns ju kondom för att samla upp annat.... ;D
jag säger som gellis, erbjud en stol ;D det är ju ditt hem, ha sex överallt vet jag!
jag säger som gellis, erbjud en stol ;D det är ju ditt hem, ha sex överallt vet jag!
-

Kali - Alltid online

Haha jag kan inte låta bli att undra hur erat samtal lät..." jo när vi hade sex här eller där, rättare sagt..preciiis där du sitter nu.."
Jag tror ju faktiskt att varenda människa någongång haft sex i sin soffa..men kanske inte alla pratar om det..?
Sen tror jag inte det är så farligt om man är i samma rum som bebisen som sover då man har sex..de brukar sova ovanligt gott då konstigt nog! Och man behöver ju inte gasta som om man var jagad av 15 lejon..
Lika bra att vänja sig att vara i sovrummet..vips har man fler barn och då är det svårt att hålla till i soffan! Man kan riskera att ha en liten publik..(brukar ju inte va lika mörkt heller i ett vardagsrum).
Det bästa tycker jag är när man kan få barnvakt och ge sig av hemifrån..ta in på hotell och leva rövare!!
Vi lämnade faktiskt Ida en stund i lördags hos hennes gudmor o hennes farbror..ni kan ju gissa vad vi ägnade oss åt i ett par timmar!..
Sen såg vi på film också..kan verkligen rekommendera att bara ta lite tid tillsammans utan att man måste säga vart man ska..bara va hemma utan bebis o barn.
Jag tror ju faktiskt att varenda människa någongång haft sex i sin soffa..men kanske inte alla pratar om det..?
Sen tror jag inte det är så farligt om man är i samma rum som bebisen som sover då man har sex..de brukar sova ovanligt gott då konstigt nog! Och man behöver ju inte gasta som om man var jagad av 15 lejon..
Lika bra att vänja sig att vara i sovrummet..vips har man fler barn och då är det svårt att hålla till i soffan! Man kan riskera att ha en liten publik..(brukar ju inte va lika mörkt heller i ett vardagsrum).
Det bästa tycker jag är när man kan få barnvakt och ge sig av hemifrån..ta in på hotell och leva rövare!!
Vi lämnade faktiskt Ida en stund i lördags hos hennes gudmor o hennes farbror..ni kan ju gissa vad vi ägnade oss åt i ett par timmar!..
Sen såg vi på film också..kan verkligen rekommendera att bara ta lite tid tillsammans utan att man måste säga vart man ska..bara va hemma utan bebis o barn.
- Johanna H
- Alltid online

Sovrummet är vårat privata rum, och där inne är det bara jag och gubben som sover, så vi kan hur högt eller vilt sex vi vill, barnen hör aldrig något!
Nu när vi ska flytta blir det ännu bättre då sover de på en annan våning:D
Men jag har egentligen aldrig varit nått större fan av soffan, obekvämt, trångt och väldigt svårt att ändra ställning och så i...sängen är bäst
Nu när vi ska flytta blir det ännu bättre då sover de på en annan våning:D
Men jag har egentligen aldrig varit nått större fan av soffan, obekvämt, trångt och väldigt svårt att ändra ställning och så i...sängen är bäst
-

Beca - Alltid online

Vi bor på våning 6 och 7 så här är ingen risk för insyn, om inte gamlingarna på ålderdomshemmet en bit bort står med kikare förstås.. Men det kan jag väl bju på isåf 
Soffan som är så fantastisk! Där om nåt kan man ju variera ställningar!
Visst är sängen nr 1 men inte med Joel sovandes i sin säng bredvid. Vilken tur att vi ska ta tag i "sova i eget rum"-grejen efter nyår!! 
Soffan som är så fantastisk! Där om nåt kan man ju variera ställningar!
-

Nelia - Alltid online

Våran ena soffa lutar lite inåt så där är det mest obekvämt att ens försöka ha sex..och den andra soffan är för smal så där skulle man väl trilla ner på golvet..dock aldrig testat. Vårat köksbord är alldeles för ostabilt så DET skulle ramla ihop. Tvättmaskinen däremot funkar ypperligt
Annars är det bara sängen och knipa käft som gäller här tyvärr.
- LillaMalin
Köksbordet är vi mest på. Vi har en så liten soffa så där är vi inte så ofta. Men sovrummet går bra förutom att det är så tråkigt då man måste vara så tyst. Men snart flyttar vi till en trea så då får Anton ett eget rum. 
-

Chobb88 - Alltid online

Haha...
Man har väl sex var man vill...
Finns massa äckligare saker som man inte vill veta om...
Typ. om någon inte tvättar händerna efter ett toabesök och sen håller i saker och så...
Man kan inte tänka på det viset. I så fall skulle man inte kunna göra nånting....
Sexa på i din soffa du...
Man har väl sex var man vill...
Finns massa äckligare saker som man inte vill veta om...
Typ. om någon inte tvättar händerna efter ett toabesök och sen håller i saker och så...
Man kan inte tänka på det viset. I så fall skulle man inte kunna göra nånting....
Sexa på i din soffa du...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Ähhh vilken knepig kompis...ALLA juffsar väl lite varstans...eller? Ja tydligen inte hon då...stackars henne. Jag fixar inte att göra det i samma rum som Victor, ja har man inga alternativ så gör man ju det...men vi har ju villa...
Din kompis har säkert upptäckt en suspekt fläck, kännt igen den och dragit förhastade "slutsatser" (ordvits...hihi). Det blir ju lite konstiga, stela fläckar av annat också liksom...typ barnmat/mellis. Men ge henne ett alternativ...säg att hon gärna får vara barnvakt så kan ni gå hem till henne istället, eller att hon bekostar ett hotellrum.
Din kompis har säkert upptäckt en suspekt fläck, kännt igen den och dragit förhastade "slutsatser" (ordvits...hihi). Det blir ju lite konstiga, stela fläckar av annat också liksom...typ barnmat/mellis. Men ge henne ett alternativ...säg att hon gärna får vara barnvakt så kan ni gå hem till henne istället, eller att hon bekostar ett hotellrum.
- sprallos
Men snälla nån!! Vi håller gärna till i soffan. Hon verkar lite känslig din polare. 
Som andra redan sagt erbjud henne en stol!?
Som andra redan sagt erbjud henne en stol!?
-

magda - Alltid online

Haha, Herregud, MAN HAR VÄL SEX VAR FASEN MAN VILL!? Det e ju ändå ens eget hem. Vet att A's syrra kommenterade en gång på fyllan att "amen, ni har la inte haft sex i soffan?" Klart som fan vi har sa jag tillbaka, "uuuh, å här sitter jag nu sa hon då" Jag bara skrattade å sa att ja vill du inte sitta någonstans där vi har haft sex får du nog lämna lägenheten, vi har nog täckt över varenda yta
HAHA.
Soffan är finnemang juh, går att variera massa. Även badrummet kan va en hit
Soffan är finnemang juh, går att variera massa. Även badrummet kan va en hit
-

MinLyckaLeiha - Alltid online

20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2