Banner Forum Image

Ser ditt/dina barn på TV o FILM????

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Re: Ser ditt/dina barn på TV o FILM????

Inläggav Tossy » mån apr 12, 2010 10:11

Här står också TV:n igång nästan jämt men Ida bryr sig inte mycket. Hon gillar vissa reklamsnuttar om det är nån käck melodislinga hon kan dansa till. Favoriten nu är 3:s reklam. På helgmorgnarna får hon ligga med oss i sängen en stund och då slår vi på SVT Barn, ibland tittar hon en stund, men oftast busar hon med oss. Vill jag att hon ska sitta stilla en stund så är Arne Alligator på youtube ett säkert kort :D
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » mån apr 12, 2010 12:35

Om tvn står på här så kommer Minna springande när det är introlåtarna till programmen. När de är slut så går hon oftast därifrån. Någon gång ibland kan hon fastna i något program, tex Småkryp är populärt.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelinah » mån apr 12, 2010 22:05

tror aldrig jag satt på en film åt Mio.. hon e ju inte ens två år så jag tycker det e bra att hon inte särskilt intresserad av teven utan hellre vill hitta på annat. dom gånger hon brukar titta liiiite längre e när det e barn med, inte tecknad alltså. vi brukar sitta & mysa i soffan framför teven med morgon/kvälls vällingen.. men det e inte många minuter ;-) sen låter vi teven vara avstäng på dagen..
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » mån apr 12, 2010 22:46

Oj vad ni skriver. =) Intressant tycker jag, att höra hur olika barn är. Jag hinner inte läsa igenom allas kommentarer nu, men kan berätta om min son - tv-galningen. Han KRÄVER ofta att få se på tv, och då duger sällan vad som helst utan det ska vara antingen Totoro eller Bilar (disney-filmen). Och han kan se hela filmerna, galenbarn! Ibland kan det verkligen inte finnas någon annan utväg än att låta honom se sin film, men vi kan också klara hela dagar utan tv-tittande. Jag tycker iofs det är skönt att kunna sätta honom vid tv:n om man verkligen behöver fixa något, eller slå på Bolibompa på morgonen så att man lyckas fixa frukost innan Vincent blir tokig för att man är för långsam, men annars tycker jag inte riktigt om tv:n som barnvakt. Tittar hellre tillsammans med honom. Och ett lite mindre tv-beroende barn skulle jag inte tacka nej till, för man får allt lite dåligt samvete ibland - trots att han valt själv att han vill titta på tv. Menmen, alla barn är olika och man får rätta sina uppfostringsidéer lite efter vilka barn man råkar få. Vincent är i övrigt en väldigt fysisk kille som sällan kan sitta ner och ta det lugnt och pyssla med saker. De två grejer som han varvar ner till är dels böcker, och dels tv.

Fru S: Har du sett på maken, våra barn är helt olika på den här punkten! =))
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jema » tis apr 20, 2010 23:16

MinisMamma skrev:Jema, han kanske är en blivande kock ;)

Det verkar inte bättre! Brås kanske på min morbror som är kock?! :D
Det enda han intresserar sig för i lekväg är just köksgrejor och gärna våra grytor och slevar osv. Hans egna i plast är tydligen för små eller något. Hans dagis reagerar också på att han kan leka läääänge ibland köksgrejorna där. Kan även tillägga att Jesper blir arg som ett bi om han inte får sitta antingen på vasken eller i sin matstol när jag eller sambon lagar mat, så vill vi ha en lugn stund är det Per Moberg eller något annat matlagningsprogram som startas på tvn!
Bild

Bild
Jema
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » ons apr 21, 2010 11:27

Hihi, vilken gullig son du har Jema! Per Morberg! =)) Vincent gillar Ernst Kirschsteiger. Jag har en av hans böcker, och Vincent brukar ta fram den ibland och utbrista "Enst Kisteige!" för att sedan bläddra i den en stund.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barns hälsa & utveckling