Banner Forum Image

sempers magdroppar

Här träffas föräldrar som har barn mellan 1 och 5 år.

sempers magdroppar

Inläggav matildab » ons mar 31, 2010 14:19

Vilken tid på dygnet är bäst att ge sempers magdroppar???vill tesat att kombinera med minifom.
vi har inget akut problem med magont men vår 4 veckors lilla tjej har en period på natten runt 2-5 då hon stånkar, stönar, frustar o krystar!det är väldigt högljutt ,hon verkar sova dock.
jag tror hon försöker bajsa då, låter så i alla fall och det kommer en ladda så småningom vid 6 tiden.jag tror detta beror på att hon vill amma konstant på kvällen.allt ska ju ut samtidigt!
vi har provat minifom en vecka och visst funkar det för att få upp en del rapar o fisar

hur gör ni?hur långt ska det gå innan/efter man ger minifom och när ser man resultat.
nån med erfarenhet?
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Re: sempers magdroppar

Inläggav milla » ons mar 31, 2010 17:35

Jag har för mig att det kan ta 5 dagar innan man märker av om minifom hjälper... Semper magdroppar körde vi när storebror var liten,på honom hjälpte dock minifom bättre,mne jag vet att många tycker semper är bra,man får prova sig fram... Har för mig att vi gav honom semper på eftermiddagen :D
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons mar 31, 2010 18:15

Många barn blir sämre i magen av Semperdropparna innan de blir bättre, så det kan vara värt att tänka på om hon inte har stora magproblem. Elis hade kolik och vi gav både Minifom och Semper, och det tog 4-5 dagar innan vi märkte någon förbättring av dropparna. Dropparna räcker ju dygnet runt så det spelar nog inte så stor roll när man ger dem.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » ons mar 31, 2010 22:53

Noel fick oxå både miniform och sempersdroppar. Fast vi gav Noel sempersdroppar 2 ggr om dagen med 12 timmars mellanrum. Kommer inte ihåg hur många dagar det tog innan vi märkte skillnad..
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Stina » ons mar 31, 2010 23:26

Vad är det för skillnad på semper och minfom?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Ellas pappa » ons mar 31, 2010 23:42

Semper behöver man bara ge en gång om dagen, eller?
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tor apr 01, 2010 08:25

semper är ju en bakteriekulrur som är bra för alla magar, minifom ett medel som ska göra sönder lutfbubblor i magen.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav stajners » sön apr 04, 2010 23:30

Vi gav Semper-dropparna på morgonen men jag tror inte att det spelar ngn roll när man ger.

Vår bvc-sköterska sa att det tar 3 dagar för att man ska kunna se ngn skillnad om det hjälper eller inte med båda dropparna.

Jag fick öka upp till 30 droppar med Minifomen för att se ngn verkan. Bvc kan bara rekomendera upp till 25 droppar, men jag gjorde en fuling och struntade i att kontakta läkare för att få klartecken. Men när vi gav 30 droppar per gång så fungerade magen bättre, men inte fullt bra ändå. Dock ska man vänta 3 dagar innan man höjer med 5 droppar åt gången för att se om det hjälper till.

Svea blir lätt hård i magen och då tror jag att hon kniper hellre än att tar i eftersom det gör ont så det tog många månader innan hon fattade grejen med att klämma och inte knipa. Är först nu vid ett års ålder som hennes mage fungerar som det ska (nästan). Det som hjälp bäst mot hennes hårda bajs är messmör.

Men om hon inte har problem med hård mage så är det nog bara att vänta tills hon får välling (om ni ska ge det) så att hon inte äter lika mkt på kvällen. Svea brukar bajsa det första hon gör på morgonen nu men kunde göra det runt den tiden som din dotter gör en period men då somnade hon om sen.
BildBild
Användarvisningsbild
stajners
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav matildab » mån apr 05, 2010 10:23

tack för era svar!
vet inte om varken minifom el semper funkar.
har typ samma problem fortfarande.kvällen är övertrötthet och snuttande som verkar leda till magknip men vad vet jag.
nätterna är ett ständigt grymtande och knorrande vid uppvak o insomning och i sömnen! hon sover ganska bra dock men som sagt låter det alldeles för mycket!

semper dropparna kräktes hon upp de tre första dagarna så håller ut ett tag till men vår lösning kanske blir nappen.....
vill inte gärna ge den eftersom de gärna tappar nappen under natten o man måste kliva upp och stoppa tillbaka den.nu sover hon så pass bra att jag inte vill rubba henne med napp!

ingen aning faktiskt!
sen fattar jag inte hur ungen kan somna själv o sova som en ängel om vi har gäster här, nu har jag försökt att fa henne att somna själv hela morgonen men det går inte!!
har tv på och pratar med mig själv så det ska verka som om det är folk här.....men hon är inte särskilt lättlurad!!
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Återgå till Snack om små barn