Så heter våra barn - fyll på med dina/ditt barns namn!
Så heter våra barn - fyll på med dina/ditt barns namn!
Hej! Nytt på Vimedbarn! Var med och skapa ett forum fyllt av våra barns namn och berätta varför det ligger dig varmt om hjärtat.
Mina barn heter Ella och Tuva. Ella älskade jag från början men Tuva var svårare. Det blev sedan Tuva för att vi tyckte det passade bra ihop med Ella.
Mina barn heter Ella och Tuva. Ella älskade jag från början men Tuva var svårare. Det blev sedan Tuva för att vi tyckte det passade bra ihop med Ella.
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Re: Så heter våra barn - fyll på med dina/ditt barns namn!
Jag har en liten Björn, han fick heta det för att han var så rund och go när han kom ut och hade massor av bruna lockar på huvudet ( har dock ramlat av nu :p ).
- Stinnua
- Alltid online

Min plutt heter Eddy Axel Isidor. Eddy efter min kära avlidna pappa, de andra namnen är släktnamn på min mans sida.
-

Ralphie - Alltid online

Min son heter Miio Oliver, Miio för att jag tycker det är såå fiint och Oliver för att jag egentligen tyckte han såg ut som en Oliver det första dagarna. Men sedan var han juh en självklar Miio.
-

karisma__ - Alltid online

Leon heter han för att det var det enda namn vi kunde enas om! Men det tog tre månader innan vi bestämde oss... fast alla andra kallade honom redan för det...
Och att det betyder lejon är gulligt.
Carl heter han för att det är släktnamn på båda sidor, och vi tycker det är fint. Sen fick han sin pappas förnamn sist med.
Första dagarna kallade vi honom för Laban, han såg ut som en Laban, inte spöket då, utan han passade helt enkelt i namnet, funderade på att ge honom det i andranamn, hihi, men det blev aldrig så. Det blev nedröstat av omgivningen.. men det finns ändå en hög som faktiskt heter det i sverige..
Och att det betyder lejon är gulligt.
Carl heter han för att det är släktnamn på båda sidor, och vi tycker det är fint. Sen fick han sin pappas förnamn sist med.
Första dagarna kallade vi honom för Laban, han såg ut som en Laban, inte spöket då, utan han passade helt enkelt i namnet, funderade på att ge honom det i andranamn, hihi, men det blev aldrig så. Det blev nedröstat av omgivningen.. men det finns ändå en hög som faktiskt heter det i sverige..
- Ki27
- Alltid online

Min son heter Alwin Nils Alfred.
Alwin för att det var det som båda två gillade bäst och det passade skrutten när han kom=)
Alfred var mitt förslag hela graviditeten, men sambon ville inte ha det som tilltalsnamn så då blev det andranamn ist =) Och Nils för att vi inte tyckte det passade med AA i initialer... så då blev det ett släktnamn, plus att förlossningsläkaren hette Niels=)
Alwin för att det var det som båda två gillade bäst och det passade skrutten när han kom=)
Alfred var mitt förslag hela graviditeten, men sambon ville inte ha det som tilltalsnamn så då blev det andranamn ist =) Och Nils för att vi inte tyckte det passade med AA i initialer... så då blev det ett släktnamn, plus att förlossningsläkaren hette Niels=)
- Mixiz
- Alltid online

Vår son heter Oskar Klas Erik
Oskar för vi tycker att det är fint, det visade sig dock att det fanns på båda sidorna i släkten
Klas är släktnamn på pappas sida och Erik från min sida.
Oskar för vi tycker att det är fint, det visade sig dock att det fanns på båda sidorna i släkten
- Taweret
- Alltid online

Mina tvillingtjejer heter Leia och Tibella.
Anledningen e för att vi tyckte det var så fina namn
.
Anledningen e för att vi tyckte det var så fina namn
- Tigi
- Alltid online

Isabell Susanna heter vår lilla tjej, Isabell för att hon helt enkelt såg ut som en Isabell och Susanna efter mig. båda namnen var Isabells pappas förslag, det tog nästan 1 vecka innan jag hade get med mig.
-

gellis - Alltid online

Våran lillkille fick heta Vincent Mats Vilhelm. Vi hade enats om Emil eller Vincent om det blev en pojke men jag var helt inne på att det isf skulle bli en Emil. Men när han kom ut så såg han ut som en självklar Vincent det fanns inte att han skulle heta Emil. Mats fick han i andranamn eftersom både min och Jespers pappa heter Mats, och Vilhelm fick han för att Jesper heter det i andranamn. 
- jaessiica
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Vår son heter Erik Gustav.
Erik för att det är ett familjenamn på bådas sida och Gustav för att det var det enda vi kom överrens om.
Vi hade också bestämt sedan tidigare att vår barn skulle få gamla svenska namn.
Erik för att det är ett familjenamn på bådas sida och Gustav för att det var det enda vi kom överrens om.
Vi hade också bestämt sedan tidigare att vår barn skulle få gamla svenska namn.
- Fru S.
- Alltid online

Henry heter Henry Noah Rolf.
Henry - tyckte det var ett mysigt och fint namn och så hette min morfars bror Henry, ville gärna ha något släktnamn.
Noah - för att det är fint.
Rolf - efter sin far och farfar.
Henry - tyckte det var ett mysigt och fint namn och så hette min morfars bror Henry, ville gärna ha något släktnamn.
Noah - för att det är fint.
Rolf - efter sin far och farfar.
-

fru Wahlström - Alltid online

Vår dotter heter Karin Thea.
Thea hittade vi i makens släkt, mormorsmors syster.
Karin är ett släktnamn på båda sidorna, så det var ett givet andranamn.
Thea hittade vi i makens släkt, mormorsmors syster.
Karin är ett släktnamn på båda sidorna, så det var ett givet andranamn.
-

magda - Alltid online

Vår dotter heter Domino Sara.
Domino efter jag sett filmen med samma namn och tyckte det var coolt, ovanligt och samtidigt ett vackert namn
Sara efter min syster och för jag tycker det är ett fint namn.
Domino efter jag sett filmen med samma namn och tyckte det var coolt, ovanligt och samtidigt ett vackert namn
Sara efter min syster och för jag tycker det är ett fint namn.
- Misu
- Har vimedbarn.se som startsida

Vår son heter Anton.
Anton heter han för att vi båda tyckte det var ett fint namn och ingen vi känner heter så. Vilket var viktigt för oss.
Anton heter han för att vi båda tyckte det var ett fint namn och ingen vi känner heter så. Vilket var viktigt för oss.
-

Chobb88 - Alltid online