Röda prickar/blåsor - allergi??
7 inlägg • Sida 1 av 1
Röda prickar/blåsor - allergi??
Jag har upptäckt att Julian har röda prickar över hela kroppen, fast inte så många, totalt kanske 15-20 st från topp till tå. En del verkar vara vätskefyllda. Han mår bra och verkar inte ha ont. Det enda jag kan komma på är att jag gett honom lite hallonpure två dagar i rad. Kan hallonallergi visa sig så? Eller är det nån som känner igen vad det kan vara? Vattkoppor? Men då blir man väl sjukare?
- Aurora
- Alltid online

Re: Röda prickar/blåsor - allergi??
Det verkar vara vattkoppor ändå...det har kommit nya idag och defrån igår har blivit vätskefyllda. Som tur är mår han fortfarande bra och är hyfsat pigg!
- Aurora
- Alltid online

När dom är så små som din lille pojk kan dom ha vattkoppor utan att vara direkt sjuka eller påverkade. Det är som man alltid hört ju tidigare man får det desto bättre. 
-

magda - Alltid online

Låter helt klart som vattkoppor. Man kan få olika många, vissa får bara några stycken, andra blir helt täckta med koppor.
-

Tossy - Alltid online

Noel hade ju nåt liknande för nån månad sen fast han hade bara sammanlagt 4-5st. För honom började det med jätte hög feber 2 dagar innan. Men om det var det eller inte vet jag inte.
Men på Julian låter det som om det skulle kunna vara det!
Men på Julian låter det som om det skulle kunna vara det!
-

MinisMamma - Alltid online

Ja, han är ju rätt "frisk" så det är väl på ett sätt lika bra att ha det gjort 
MinisMamma; jag läste att det brukar börja med feber först och en del ungar får bara ett par stycken. En kompis till mig hade tydligen en enda bara!
MinisMamma; jag läste att det brukar börja med feber först och en del ungar får bara ett par stycken. En kompis till mig hade tydligen en enda bara!
- Aurora
- Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling