risgryn redan?
6 inlägg • Sida 1 av 1
risgryn redan?
i lite mer än en vecka har Joel varit extra gnällig, dreglat massa konstant och gnott (<- stavningshjärnsläpp
) som en galning i munnen med händerna /fingrarna (både sina egna och våra när han kommit åt..) undrar därför om det kan vara små risgryn på g redan...
visst har man hört talas om bebisar som fått tänder tidigt (eller haft redan vid födslen), men så här tidigt?!
vad tror ni?
visst har man hört talas om bebisar som fått tänder tidigt (eller haft redan vid födslen), men så här tidigt?!
vad tror ni?
-

grodyngel1 - Alltid online

Det är väl mycket möjligt. Tänderna växer ju hela tiden, även innan de dyker upp. Så även om det inte kommer några risgryn på ett tag, kan de nog irritera redan nu!
Jag köpte en sån där bitring med vatten i till Nike, som man lägger i kylskåpet. Hon älskade den, det svalkar väl lite kan jag tänka!
Jag köpte en sån där bitring med vatten i till Nike, som man lägger i kylskåpet. Hon älskade den, det svalkar väl lite kan jag tänka!
-

fumlan - Alltid online

Elis har inga tänder än men det märks att det kliar i tandköttet på honom. Brukar torrborsta lite försiktigt med en barntandborste på tandköttet, det tycker han är jätteskönt!
Jag har en bitring från MAM som man kan ha i kylskåpet, men den är ganska tung så det tog ett tag innan Elis lyckades få in den i munnen (han var inte nog stark i greppet än). Så ett annat tips är bitringarna från Esska; de är små och lätta för bebisen att föra till munnen! Finns i butik men även på nätet, tex här http://www.g-knapp.se/scripts/artikel.c ... kelnr=2501
Jag har en bitring från MAM som man kan ha i kylskåpet, men den är ganska tung så det tog ett tag innan Elis lyckades få in den i munnen (han var inte nog stark i greppet än). Så ett annat tips är bitringarna från Esska; de är små och lätta för bebisen att föra till munnen! Finns i butik men även på nätet, tex här http://www.g-knapp.se/scripts/artikel.c ... kelnr=2501
- shoegal
- Alltid online

tack för era svar.. jo, bitring har vi en (men den är inte en sån att lägga i kylskåp).. men han greppar inte helt ännu, så det är ju en annan som får sitta och gno med bitringen i munnen på honom *S*
-

grodyngel1 - Alltid online

6 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling