Banner Forum Image

Resesäng

Diskutera barns sömnrutiner, sömnproblem och hur ni själva gör

Resesäng

Inläggav Karin jo » sön maj 16, 2010 18:39

Hej!
Jag undrar hur det skulle vara för bebisen att sova i resesäng hemma regelbundet. Tänker att det kanske inte är bra, att materialet är för plastigt och inte andas liksom. Vad tror ni? Grejen är att vi bor utomlands nu och kommer bara stanna två manader till. Jag vill helst inte köpa spjälsäng eftersom vi redan har två stycken hemma i våra respektive länder. Nu sover han i en liten vagga men har precis börjat sätta sig upp själv så jag är rädd att han ska ramla ur. Så det vore smidigt om det funkar med resesäng dessa två månader men som sagt vet jag inte om det är bra för bebisen. Väldigt tacksam för råd!
Karin jo
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Re: Resesäng

Inläggav supermyran » sön maj 16, 2010 18:46

Jag tror inte att det är något problem. Han kommer nog sova gott : )
Bild

Bild
Användarvisningsbild
supermyran
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav hellokitty » sön maj 16, 2010 19:35

det funkar nog utan probelm!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » sön maj 16, 2010 19:43

Klart han kan sova i resesängen! Inga problem. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav matildab » sön maj 16, 2010 20:20

Tror inte det är nåt problem, vi kommer göra likandant då min partner jobbar utomlands, och när vi åker till australien där han kommer från.
det handlar om månader el veckor då och då.
men någon l har rynkat på ögonbrynen när jag nämnt detta dock....säger att madrassen är för tunn,men jag oroar mig inte, finns barn som inte har madrasser alls här i världen!
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Karin jo » sön maj 16, 2010 20:21

Nej, jag tycker inte heller det borde vara några problem. Det var min syster som inte tyckte det verkade bra. Men jag litar mer på er :)
Tack för hjälpen!
Karin jo
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav Taweret » sön maj 16, 2010 20:26

Det kommer att gå jättebra. Om du vill så kan du lägga i en lite tjockare madrass eller bara lägga en filt eller täcke i botten över madrassen. Vi har provat bägge alternativen och det fungerar super och vår kille är en tung klump men sover gott i resesäng när han gör det.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » mån maj 17, 2010 08:38

Vi har en riktig madrass i vår resesäng när Joel sover i den här hemma, vi brukar ställa den i vårt sovrum om han är sjuk så han får sova hos oss. Det är väl det enda som inte är det bästa med resesängen, att madrassen är så tunn...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maiyah » mån maj 17, 2010 13:35

Vi hade resesäng till vår lilla tjej när vi bodde i USA, ca 3 månader sov hon i den. Men då la vi i en tjockare madrass. Själva resesängen är det ju inga problem med men madrassen känns lite tunn om man ska sova mer än någon vecka..i mitt tycke iaf.

Men min 2,5 åring sover utan problem i resesäng någon natt också, med den tunna madrassen. Men skulle det bli mer skulle jag lägga i en tjockare..
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Inläggav Karin jo » mån maj 17, 2010 15:39

Tack för tipsen om extra madrass. Den är kanske lite tunn för regelbundet sovande. Nu har jag dock kommit på att jag kommer väl knäcka ryggen helt av allt böjande. Min son är lite knepig att lägga, man måste stoppa in nappen 150 ggr osv. Det blir kanske lite jobbigt med resesäng. Ja, jag får se hur jag gör men tack så mycket för era synpunkter!
Karin jo
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Återgå till Barn och sömn