Banner Forum Image

Resa bort från 1-åring i 4 nätter??!!

Möt andra föräldrar med samma intressen som du

Resa bort från 1-åring i 4 nätter??!!

Inläggav yra » tor aug 11, 2011 21:23

Hej!

Jag har blivit erbjuden att följa med ett gäng tjejer på en lång weekend till Spanien. Vi kommer åka på dagen på onsdagen och komma hem på söndag på eftermiddagen. Min dotter som är 13 1/2 månad kommer att vara hemma med sin pappa och sin storasyster.

Samtidigt som jag tycker att det ska bli fantastiskt kul och verkligen skulle behöva detta så har jag så fruktansvärt dåligt samvete över att lämna min dotter. Har inte varit utomlands på snart 8 år :shock: Har dessutom haft det ganska tufft sista månaden och inte mått så bra så jag skulle verkligen behöva göra något roligt.

Är jag hemsk om jag åker? Hennes pappa har ju varit borta längre än så. Han har dock aldrig varit föräldraledig så hon är ganska mammig.'

Får verkligen ångest, är ju tre hela dygn som hon inte kommer att träffa mig alls och två dagar som blir "halva" är det för mycket. Har varit borta som längst 1 dygn förut..

Otroligt tacksam om någon har råd att ge :cry:
yra
Alltid online
Alltid online

Re: Resa bort från 1-åring i 4 nätter??!!

Inläggav Taweret » tor aug 11, 2011 21:39

Hon är ju hemma med sin pappa så hon är ju inte med någon okänd direkt =) Det blir säkert tuffare för dig än för henne men det låter verkligen som om du skulle behöva komma iväg. Bara du och pappan är överens och att han tycker att det är ok att du åker.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav yra » tor aug 11, 2011 21:52

Ja pappan tycker absolut att jag ska åka, det är han som bjuder på hela kalaset;) Kanske är som du säger, värre för mig:S ;)
yra
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » tor aug 11, 2011 22:01

Det är oftast föräldern som har den värsta separationsångesten, tror inte din dotter lider någon skada av att du är borta några dagar. Tycker absolut att du ska åka. Jag hade åkt!

Man kan ju se på det lite tvärtom, jag har åkt iväg flera dagar i rad med min son när han varit både 10 månader och 1½ år och det har gått hur bra som helst att vara ifrån pappa så länge.

Kan ju vara ett bra tillfälle för pappa och dotter att knyta starkare band också, om hon är väldigt mammig menar jag. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tor aug 11, 2011 22:12

åk! så länge hon är med sin pappa så tycker jag inte det är någon fara alls! tror också det blir värre för dig. hon har ju både pappa och storasyster hemma och kommer vara i sin vanliga trygga miljö så jag tror inte hon kommer bli särskilt påverkad. så åk och njut!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tor aug 11, 2011 22:20

ÅK!!! herregud, tänk om min sambo skulle komma på den idén... ??!!! :shock:

Jag åkte till London, var borta tors-sönd, då var han visserligen 1,5. Men han har o är Oooootroligt mammig!!!
Men det gick ju hur bra som helst, (han har heller aldrig varit föräldrarledig) så länge jag inte är i närheten så funkar det ju skitbra att "bara" hänga med pappa.. ni har ju dessutom syskon :)
äk, njut, tänk på att ha skoj, o ring inte... de ringer dej ;)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » tor aug 11, 2011 23:15

Jag säger som dom andra; ÅK! Din lilla lyckost :) ! Lillan kommer att klara sig fint.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav yra » fre aug 12, 2011 07:04

Åh tack allhopa! Nu känns det så mycket bättre :qaf
yra
Alltid online
Alltid online

Inläggav mymlemamma » fre aug 12, 2011 21:06

Tycker precis som de andra: Du ska absolut åka! Det är värst för dig, men försök koppla loss och njuta också! Vi var faktiskt mycket hemskare än du och lämnade Casper ensam med morfar i 3 nätter då han bara var knappa 11 månader. Men allt gick jättebra och både morfar och Casper var jättenöjda :) Trevlig resa!
mymlemamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » lör aug 13, 2011 00:28

jag skulle säga att det vore bra om du åkte. då får pappa ta mer ansvar när du är borta. Det kommer nog bli tuffast för dig ;) MIn dotter är oxå väldigt mammig, men det är när jag är i närheten. Finns jag inte där tar hon det bästa som finns i närheten. Jag brukar dock få betla när jag vart borta med extra klänninghet när jag kommer hem. (det behöver inte ens gått en dag, utan bara ngn timme) Men sånt kan man ju stå ut med om man får resa bort och tanka lite krafter
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör aug 13, 2011 07:28

Ja jisses...ÅK!! Det kommer gå toppen!
sprallos

Inläggav Gotland » lör aug 13, 2011 20:10

Jag vill oxå åka...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » lör aug 13, 2011 22:20

Att du ens överväger att stanna hemma, galenpanna! :) Klart du ska åka och visst kommer du säkert sakna din familj, men det är bra att få egentid ibland också. Jag åkte till NY i våras när Theo var dryga halvåret och visst saknade jag grabbarna på slutet, men jäklars va roligt jag hade. Var som en ny människa när jag kom hem! :)
Förresten, var i Spanien går resan? Jag är Spanien-freak och bara älskar det landet!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » ons aug 17, 2011 10:22

Min ena sida tänker som de flesta andra att ert barn ändå är kvar med sin pappa o att det finns mycket deras relation kan vinna på att få vara lite ifred. Den andra sidan (den som precis haft råångest över två nätter borta från barn som jag dessutom avblåst) säger att jag kan mycket väl förstå att det känns jobbigt att lämna sitt barn.
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » ons aug 17, 2011 19:32

Klart att du ska åka!!!!! Finns ju massor av fördelar för er alla!!!
Du får lite egentid och kul med tjejerna!! :D
Pappa får egentid med sina döttrar som han inte haft eftersom han aldrig varit pappaledig!! :)
Flickorna får njuta av sin pappa utan att mamma är där "och stör"!! :wink:

Nellie är JÄTTEmammig när jag är hemma, O får knappt göra något med henne, men är jag inte där så nämner hon mig inte ens!! (Jag jobbar ju nätter och helger ibland)

SÅ ÅÅÅÅÅÅK! Annars kan jag åka i ditt ställe!!! :D :wink:
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online