regnskydd?
23 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: regnskydd?
ulrica42 skrev:tack hörrni. men hur ofta använder man ett regnskydd, egentligen?
Jag använder regnskyddet var och varannan dag, regnar det inte där ni andra bor?
- dignelius
vi använder regnskyddet en del, och oavsett är det GULD värt att veta att Elsa iaf kommer vara torr om det börjar regna när vi är ute. Skulle aldrig klara mig utan regnskydd.
- Liina
- Alltid online

har ju använt paraply och det funkar ju förutom att man själv blir blöt istället
men jag har kollat in några regnskydd.
dignelius: de som inte använder regnskyddet kanske inte går ut när det är risk för regn. för det är ju ändå inte kul om det börjar regna, man skyndar sig hem även om man har regnskydd, kan jag tänka mig...
dignelius: de som inte använder regnskyddet kanske inte går ut när det är risk för regn. för det är ju ändå inte kul om det börjar regna, man skyndar sig hem även om man har regnskydd, kan jag tänka mig...
-

ulrica42 - Alltid online

Jag tycker alltid att det börjar regna helt oväntat (kanske för att väderleksrapporterna går in genom det ena örat och ut genom det andra) så jag har verkligen nytta av regnskyddet, men nu när du säger det så kanske det finns människor som planerar sin tillvaro bättre än jag 
- dignelius
haha, ja jag får ju planera då jag ännu inte har ett regnskydd
men jag kollar aldrig några väderleksrapporter, jag går på känsla
stämmer ibland ibland inte! oftast går jag inga längre rundor om det ser osäkert ut...
-

ulrica42 - Alltid online

ulrika42: jag använde även regnskyddet i vintras när det snöade riktigt mycket, så slapp man få snö in i vagnen. Jag är ofta ute och går, eller är på stan, eller som idag och hälsade på en gammal jobbarkompis, så jag har alltid med mig regnskyddet eftersom att skynda hem inte är ett alternativ då, så jag använder regnskydd flera gånger i veckan om vädret är dåligt. Vill inte sitta hemma och uggla bara för att det regnar 
- shoegal
- Alltid online

oj, jag kan inte låta bli att typ gå och handla och sådär för att det regnar, så jag måste verkligen ha regnskydd. Plus att ibland vill man vara bra och promenera oavsett väder, inte minst sen, i snön.
- Liina
- Alltid online

Skulle precis svara som shoegal! Man kan gott ha det i snö också..jag är ganska rädd om mina vagnar och vill inte blöta ner för mycket..
Vi köpte ett nu till Idas brio race..ett rosa!
(vagnen är svart) för 200kr ca och det ser ut att kunna passa en liggvagn med..står att det är till sittvagn med sufflett...men om man inte har en för stor "liggkorg" så borde ju det gå..vårt heter Tullsa. Från babyland..
Vi köpte ett nu till Idas brio race..ett rosa!
- Johanna H
- Alltid online

23 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar