Banner Forum Image

Råd kring ögoninflammation

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Råd kring ögoninflammation

Inläggav Taweret » ons apr 28, 2010 08:36

Vi är hos mina föräldrar nu och åker hemmåt på fredag. På väg hem ska vi bo en eller två nätter hos makens familj. Nu är det så att hans lillasyster på fem år har fått ögoninflammation hur skulle ni göra då skulle ni bo där en natt iaf om man är väldigt restriktiv på att hon inte får ta barnen eller är det dumt att chansa/riskera att mina barn får smittan.

Det är nämligen det att alternativet där vi kan bo är inte det bästa då det är valborg och en väldigt trång lägenhet.

Tacksam för svar och kloka råd.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Re: Råd kring ögoninflammation

Inläggav hellokitty » ons apr 28, 2010 09:04

oj ja e tveksam just ögoninflamation smittar ju lätt som tusan! det blir ju svårt att dom inte pillar på samma saker osv.. samtidigt är det ju inte säkert att dom får de likssom och det är ju inte "farligt" men ja lite dumt är det kanske men ja vet inte hur jag sj'lv hade gjort..
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons apr 28, 2010 09:10

Hello Kitty det är precis så vi känner. Det är ju inte farligt utan bara omständigt samt att han kanske får vara hemma någon dag extra från dagmamman.

Alternativet år som sagt inte det bästa och detta är ju först på fredag kväll så med rätt behandling så borde det ju ha gett med sig lite till dess. Samt att deras tjej är stor så hon borde förstå, men svårt att bestämma sig ännu.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sofia85 » ons apr 28, 2010 09:20

Jag hade nog åkt. Risken är iofs ganska stor att bli smittad, men det är ju som sagt inget farligt.
Lily fick ögoninflammation på dagis för nån månad sen (det var ett barn som smittade typ 6 stycken andra på bara en dag) och det var då inga problem. Vi torkade bara med bomullstuss och vatten när hon var kletig och sen försvann det av sig självt inom några dagar. Hon led då inte av det.

Så jag skulle ha bott där om jag var ni, om det inte fanns nåt bra alternativ. Dessutom kan ju flickan ha hunnit bli bättre tills dess.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Sofia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons apr 28, 2010 09:23

Sofia85: Tack för dom peppande orden. Du som dessutom har haft barn med ögoninflammation vet ju hur allvarligt det är sen förstår jag ju att det kan vara olika.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling