Race eller Scooter i snön?
15 inlägg • Sida 1 av 1
Race eller Scooter i snön?
Har ju frågat förut om vilken vagn som är bäst utav dem. Jag har fortfarande beslutsångest! Men min fråga är nu vilken som går bäst i snö?? Jag tycker Scootern ser stabilare och bredare ut, men gillar designen på Racen bättre.. hjälp!
-

Ralphie - Alltid online

Re: Race eller Scooter i snön?
jag har scootern och är supernöjd med den i all terräng. har inte haft problem någon gång
och när det är kallt så ligger de så inbäddat och gott..
- HärligaTöser
- Alltid online

Vi har också Scooter och den fungerar bra i snö (det som kommer i stockholm). Som du säger är den stabil så Line klättrar ur och in i den utan att jag behöver oroa mig för att den ska välta. Men Race är säkert lika bra. 
-

LineMor - Alltid online

Lägger också min röst på Scootern! Den är stabil och bra, man tar sej fram i alla väder och terränger! 
-

MammaLotta - Alltid online

Vi har också en scooter som jag är supernöjd med. Har iofs inte kört den i vinterväglag, men eftersom de är breda så tror jag att det borde gå galant! 
-

grynet_å_jag - Alltid online

jag säger som innan, du kommer bli nöjd oavsett, jag tom vågar lova det!
det är fyra fasta hjul så båda är lika lätta/svåra att köra i snö. försök hitta magkänslan och gå på den, det är ju samma sorts vagnar, bara olika fabrikat, så jag tror inte det går att säga att den ena är bäst på allt (tyvärr! hade varit så skönt!) lycka till!
-

Kali - Alltid online

Tack hörni! Det verkar som att många talar för Scooter, men det kanske inte är lika många som har Race.. tycker som sagt att Racen är snyggare, men Scootern ser lite mer ombonad ut. Svååårt. Äsch, jag får helt enkelt bara ta o bestämma mig!
-

Ralphie - Alltid online

inte för jag ska göra beslutet ännu svårare för dej, men har kompisar som har race och tycker dom är bättre än scootern. det är nog mer ett smakval tro jag.. det jag gick på.. en stabil vagn, lite plats, gå och få den ombonad, passa längre så de inte växer ut den fort.
- HärligaTöser
- Alltid online

Har Racen, bor i Sundsvall så här kommer det mkt snö och den fungerar utmärkt. Lite liten varukorg bara. Kanske lite trångt om man vill ha en åkpåse på vintern...
- Lejonella
- Alltid online

Jag hade bestämt mig för en brio, gillar verkligen utseendet på dem, men på jobbet idag berättade jag för kollegan om behovet av en vagn till vintern, då FICK jag hennes Scooter
den saknade varukorg och hade ett hål på spännet man har mellan benen på bygeln, men annars i jättefint skick! Hur snällt som helst ju.
Vet ni om det finns varukorg att köpa, typ på babyproffsen eller nåt? Hålet får min syster som är sömmerska hjälpa mig med. Nu slipper jag bestämma mig iaf
Vet ni om det finns varukorg att köpa, typ på babyproffsen eller nåt? Hålet får min syster som är sömmerska hjälpa mig med. Nu slipper jag bestämma mig iaf
-

Ralphie - Alltid online

Racen har funkat finfint för oss, hade det hela förra vintern (och den var lååång och snöig). Det värsta dagarna tog vi dock pulkan till förskolan, för då fick vi inte upp förrådet där vagnen stod 
- shoegal
- Alltid online

Jag lägger min röst på scootern... Väldigt snygg gott om plats för en åkpåse..Helt enkel kanon vagn
-

flickan - Alltid online

vilken snäll tjej..
.. vet inte heller om det går och få tag i ny varukorg.. ring till emmaljunga och kolla..
- HärligaTöser
- Alltid online

Ja det var verkligen jättesnällt av henne! Det är inte så att vi träffas på fritiden och så, men på jobbet har vi en bra relation. Så det var stort av henne
Jag ringde till babyproffsen idag och de sa att de hade en korg inne (stålkorg) så de skulle lägga undan den till mig, skulle kosta ca 190 kr. Vi har ju 2 st babyproffsen där jag bor så det är ju lättillgängligt.
Men nu känner jag att jag vill ha en Race, haha, de är så himla fina! Mer min "stil" om man får låta lite snobbig
Men är såklart jättetacksam att jag har FÅTT en vagn. Det blir nog jättebra.. 
Jag ringde till babyproffsen idag och de sa att de hade en korg inne (stålkorg) så de skulle lägga undan den till mig, skulle kosta ca 190 kr. Vi har ju 2 st babyproffsen där jag bor så det är ju lättillgängligt.
Men nu känner jag att jag vill ha en Race, haha, de är så himla fina! Mer min "stil" om man får låta lite snobbig
-

Ralphie - Alltid online

vad bra och veta att det finns och köpa till 
- HärligaTöser
- Alltid online

15 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar