Pyssel MANI
73 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pyssel MANI
Nu finns det bak tråd, foto och scrapp trådar men det finns ju ännu mer pyssel. så snälla pysslare nu vill jag se vad just ni gör för något.
själv så syr, scrappar, silverknådar (silverlera), tecknar, virkar jag, jag kan lugnt säga att jag är långt ifrån bra på något av det men det är sååå ROLIGT.
själv så syr, scrappar, silverknådar (silverlera), tecknar, virkar jag, jag kan lugnt säga att jag är långt ifrån bra på något av det men det är sååå ROLIGT.
-

gellis - Alltid online

Re: Pyssel MANI
underbart
det finns så mycket olika saker att pyssla med så det är roligt att inspirires av nya sätt att vara kreativ
Har aldrig hört talas om silverknådning ?!:)
Jag virkar, syr, scrappar, bygger hudvårdsartiklar, gör smycken. (ja tror det var allt
) och påtar i trädgården om det räknas till hobby, men lite svårare att visa upp 
Jag virkar, syr, scrappar, bygger hudvårdsartiklar, gör smycken. (ja tror det var allt
-

ToToRo - Alltid online

Oj vad ni är duktiga! Själv tycker jag inte man hinner så mkt mer än det vardagliga hushållssysslorna. Jag försöker hinna klippa gräset och rensa lite i (o)gräslandet, laga trasiga kläder, skriva på de paket som ska ges bort samt försöka minnas att sminka mig i bland och ta på mig de smycken jag äger och har
Så det är ju lite samma än om helt annars 
När hinner ni? När den lilla sover ska man ju hinna sufra lite, städa, diska, vara social med gubben... Hade man inte haft honom hade jag nog haft mer tid
Men jag har inte hjärta att sitta för mig själv när han är hemma.
Men när jag var "ung"
så broderade jag och sydde lite kläder. Mamma är dagmamma så vi pysslade hela tiden så jag kanske har gjort bort en del där. Men jag kom på att jag gillar PUSSEL! Men det gäller ju att hålla till nånstanns där varken barn eller katter kommer åt... Hmm, tål att funderas på.
När hinner ni? När den lilla sover ska man ju hinna sufra lite, städa, diska, vara social med gubben... Hade man inte haft honom hade jag nog haft mer tid
Men när jag var "ung"
-

Sinus - Alltid online

Mer pyssel till de maniska!
Jag scrappar, målar, stickar ( köpt garn i dag , kolonin om det nu är pyssel, gör egna oljor här också.
Gellis, vad är silverknådning ?
När man hinner med...det vete Gudinnan.
Jag har en bärsjal som jag har lillkorven i på kolonin, annars ligger hon eller sitter i mitt knä när jag gör resten och när min man är hemma och kan underhålla Draken.
Jag scrappar, målar, stickar ( köpt garn i dag , kolonin om det nu är pyssel, gör egna oljor här också.
Gellis, vad är silverknådning ?
När man hinner med...det vete Gudinnan.
Jag har en bärsjal som jag har lillkorven i på kolonin, annars ligger hon eller sitter i mitt knä när jag gör resten och när min man är hemma och kan underhålla Draken.
-

Medea - Alltid online

Jag försöker pyssla framför tv när barnen gått och lagt sig och då får gubben sitta med.
Silverknådning är mitt eget ord för att pyssla med silverlera
. har ni nån gång funderat när ni har sätt maffiga silver smycket hur dom lyckas göra dom, svaret fick jag i vintras av min mamma som gick en kurs i just silverlera.
Silverlera ser ut, och känns ungefär som vanlig lera. Efter bränning där vatten och bindemedel försvinner, återstår ett 99.9% rent och fint silver.
just för leran räcker det med en liten butangasbrännare och en ugn och liten stål borste.
ToToRo: för mig är trägårds påtande konst, om jag inte var så jäkla rädd för sniglar å maskar skulle jag påta för fullt. men jag gör dörrkransar på hösten istället.
Medea: virkar du sånna där figurer?
Silverknådning är mitt eget ord för att pyssla med silverlera
Silverlera ser ut, och känns ungefär som vanlig lera. Efter bränning där vatten och bindemedel försvinner, återstår ett 99.9% rent och fint silver.
just för leran räcker det med en liten butangasbrännare och en ugn och liten stål borste.
ToToRo: för mig är trägårds påtande konst, om jag inte var så jäkla rädd för sniglar å maskar skulle jag påta för fullt. men jag gör dörrkransar på hösten istället.
Medea: virkar du sånna där figurer?
-

gellis - Alltid online

gellis: här e jag lite knäpp. jag älskar sniglar och maskar
som tur va min son med 
Jag har börjat virka sådanan där arigumi. inge bra men lyckats med några stycken. en till lieha som hon gillar att gnaga på
Veckans pyssel är ett par fleecebyxor till en bebis och en väska.. men väskan är inte klar än.. måste ju va virkningen i nått
ska göra ett virknålsfodral med
overallen jag gör har stannat.. hatar de där jäkla snedslåerna som ja inte fattar hur de ska sitta... men får väl ta mig ordentlig tid sen och bygga klart 
http://pysselterapiochlivsgladje.blogsp ... irkat.html
har virkat en blomma till en blomtävling på en scrapsida men det är inte heller klart.. suck.. har så många projekt på gång samtidigt att ja blir gråhårig... för sen lessnar ja nån stans mitt i projektet och kommer på nya roligare projekt
Jag har börjat virka sådanan där arigumi. inge bra men lyckats med några stycken. en till lieha som hon gillar att gnaga på
Veckans pyssel är ett par fleecebyxor till en bebis och en väska.. men väskan är inte klar än.. måste ju va virkningen i nått
http://pysselterapiochlivsgladje.blogsp ... irkat.html
har virkat en blomma till en blomtävling på en scrapsida men det är inte heller klart.. suck.. har så många projekt på gång samtidigt att ja blir gråhårig... för sen lessnar ja nån stans mitt i projektet och kommer på nya roligare projekt
-

ToToRo - Alltid online

hahah jag känner igen det där att byta projekt titt som tätt
. igår kväll så var jag hemma själv med felisia som sten sov, då passade jag på att börja sy en hängsel klänning medans jag tittade på bones avsnitt. nu springer jag å irrar runt efter mina virknålar, ha varit och shoppat garn idag.
-

gellis - Alltid online

hihihi
ja va inne i stan med liam och leiha och köpte garn för två veckor sen.. här finns inge leksaker sa liam med STOR besvikelse
ja va inne i stan med liam och leiha och köpte garn för två veckor sen.. här finns inge leksaker sa liam med STOR besvikelse
-

ToToRo - Alltid online

gellis: de är lättare att sy så här en med mudd nertill tycker ja... två delar som man syr ihop och det blir en liten fot. Framstycket ser ut som ett U nertill där man syr dit en del och sen fotplattan. Mönstret är ifrån Ottobre men sen har jag lagt till mudden upptill (resåren blev för lös och jag orkade inte sprätta så jag klippte bort och gjorde om
)
-

ToToRo - Alltid online

man kanske ska försöka sig på en byxa med fot innan lill tjejen blir förstor
. jag har satt mannen i uppgift till att modefiera om en pressarfot så att den blir väldigt kort, jag har fått för mig att det kanske blir lättare att sy små muddar då.
vad har du för maskin/maskiner?
vad har du för maskin/maskiner?
-

gellis - Alltid online

en husqvarna 755. köpte den för ca 4 år sedan när jag var rik (båda jobbade heltid, bodde i en liten etta, utan barn) den funkar riktigt bra men ibland skulle jag vilja kunna göra sådana där underbara mönster. Jag avskyr att sy de där småmuddarna på byxorna nertill (fdärför ligger det en bunt ofärdiga byxor på en hög. Lyckas alltid sy mig i fingrarna, sticka mig på nålarna ... ush det e så pilligt så en liten fot udnerlättar 
-

ToToRo - Alltid online

Nej nu Gellis, min trogne pysselvän. Nu ska vi väl liva upp våra gammla trådar!!
Här kommer mitt nyaste projekt.
sen tänkte jag bara tippsa om http://www.google.se/images?q=masker&hl=sv&rlz=1C1CHHC_svSE396SE397&biw=1024&bih=677&tbs=isch:1,itp:lineart&prmd=ivns&source=lnt&sa=X&ei=rutLTajeHIGEswaSuvSpDw&ved=0CBEQpwUoBA
superoligt för barnen att få färglägga sina egna masker och klippa ut.
Jag håller på att bygger än till en väns barn så jag får visa den när den är klar.
Här kommer mitt nyaste projekt.
sen tänkte jag bara tippsa om http://www.google.se/images?q=masker&hl=sv&rlz=1C1CHHC_svSE396SE397&biw=1024&bih=677&tbs=isch:1,itp:lineart&prmd=ivns&source=lnt&sa=X&ei=rutLTajeHIGEswaSuvSpDw&ved=0CBEQpwUoBA
superoligt för barnen att få färglägga sina egna masker och klippa ut.
Jag håller på att bygger än till en väns barn så jag får visa den när den är klar.
-

ToToRo - Alltid online

tjohoo då får jag lägga upp mina senaste alster och visa min nya hobby.
Vart har du hittat tygerna och mönstret till din skapelse?
OBS armbandet till vänster blev siså där, har korrigerat den och get bort nu utan att ta en ny bild
.
Vart har du hittat tygerna och mönstret till din skapelse?
OBS armbandet till vänster blev siså där, har korrigerat den och get bort nu utan att ta en ny bild
- Bilagor
-
- armband.jpg (40.43 KB) Visad 377 gånger
-

gellis - Alltid online

Min passion är fågelholkar!!!
Sjukt, jag vet. Har ett beroende. Om jag har en brädstump över så bara måste jag göra en holk. Nu jobbar jag ju på en brädgård och det är ju som att hälla bensin på elden. Finns alltid trasiga brädor där nån meter går att använda.
Blir mååånga holkar så då tar jag med dom till jobbet och säljer för en billig peng. Brukar bli runt 100 st varje år.
Min senaste holk är avlång på bredden och har 2 "rum" ett för fågeln och ett för en webkamera. En glasskiva mellan.
Hoppas att en talgoxe flyttar in, men hellre en flugsnappare. Ska se om det är möjligt att få ut en länk på nätet så fler än jag kan kika i min holk och se dom små liven växa upp.
Sjukt, jag vet. Har ett beroende. Om jag har en brädstump över så bara måste jag göra en holk. Nu jobbar jag ju på en brädgård och det är ju som att hälla bensin på elden. Finns alltid trasiga brädor där nån meter går att använda.
Blir mååånga holkar så då tar jag med dom till jobbet och säljer för en billig peng. Brukar bli runt 100 st varje år.
Min senaste holk är avlång på bredden och har 2 "rum" ett för fågeln och ett för en webkamera. En glasskiva mellan.
Hoppas att en talgoxe flyttar in, men hellre en flugsnappare. Ska se om det är möjligt att få ut en länk på nätet så fler än jag kan kika i min holk och se dom små liven växa upp.
-

Gotland - Alltid online

73 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack