Pyssel
12 inlägg • Sida 1 av 1
Pyssel
Nu är Adams hand i ugnen
Har gjort ett avtryck i trolldeg och nu så torkar jag den i ugnen. Det var lite svårt att få han att hålla handen öppen och s¨å fick jag trycka ordentligt på den för att det skulle bli en avbild. Rikigt bra blev det ju inte men man ser att det är en hand. Jag återkommer med en bild om några dagar eftersom den skall torka i rummstemperatur ett par dagar efter ugnen i två timmar
Har ni avbildat någon fot eller hand i trolldeg? Gips?
Har gjort ett avtryck i trolldeg och nu så torkar jag den i ugnen. Det var lite svårt att få han att hålla handen öppen och s¨å fick jag trycka ordentligt på den för att det skulle bli en avbild. Rikigt bra blev det ju inte men man ser att det är en hand. Jag återkommer med en bild om några dagar eftersom den skall torka i rummstemperatur ett par dagar efter ugnen i två timmar
Har ni avbildat någon fot eller hand i trolldeg? Gips?
- carina_
- Alltid online

Re: Pyssel
Va kul!
Nää, men jag har stämplat Leons fötter med svart färg på ett fint papper, ser lite kul ut faktiskt, får väl rama in det, hihi!!!
Nää, men jag har stämplat Leons fötter med svart färg på ett fint papper, ser lite kul ut faktiskt, får väl rama in det, hihi!!!
- Ki27
- Alltid online

Sasoki skrev:Va kul!
Åhhh det måste jag med göra..... får fixa fint papper i veckan som kommer. Nu vill jag inte gå ut med Adam för långt vi har oväder här i säffle med regn och blåst. Jättetrist julväder
- carina_
- Alltid online

Vi gjorde gips med Erics fotavtryck på öppna förskolan
sen har jag också gjort handavtryck i målarfärg. mysigt att ha kvar sen
- Karisannelie
- Har vimedbarn.se som startsida

Jag är ju iofs ingen septembermamma men vill bara berätta att här har vi köpt en ram med deg å ska avgjuta min sons fot och hand och även sätta in ett foto i ramen och ge till mormor och morfar i julklapp *L*
-

zettan - Alltid online

Jag har inte hunnit göra något avtryck med Hannah ännu men vi gjorde det med Niklas när han var 6 månader. Det var också en ram lika som Zettan skriver om, med deg som följde med som man kavlade ut och gjorde avtryck i också har vi ett kort på honom däri från halvårsfotograferingen. Vi fick plats med både foten och handen i degen, jättekul att ha kvar!
Smart att ge bort i julklapp också, zettan! Jag tror att dom kommer bli jätteglada!
Smart att ge bort i julklapp också, zettan! Jag tror att dom kommer bli jätteglada!
- Cecilia*
- Alltid online

cecilia : japp vi gav ett till isaks farmor i sommras ,, fast hon e nästan blind så hon såg väl inget alls *L*
-

zettan - Alltid online

zettan skrev:Jag är ju iofs ingen septembermamma men vill bara berätta att här har vi köpt en ram med deg å ska avgjuta min sons fot och hand och även sätta in ett foto i ramen och ge till mormor och morfar i julklapp *L*
ahhh vet vad du menar..... jag har en sådann ute på Tradera. Jag köpte den först själv men det visade sig att det var en rosa ram och jag tyckte inte det passade så bra till Adam
- carina_
- Alltid online

Vi har gjort avtryck av fötterna med sådan deg som man fick en ram till. Men vågade inte göra handavtryck, man va tvungen att trycka så hårt...Kanske provar handavtryck när hon blir äldre.
Vattenfärgsavtryck har vi gjort och klistrat in i hennes bok. (Bästa boken om mig).
Vattenfärgsavtryck har vi gjort och klistrat in i hennes bok. (Bästa boken om mig).
- iväntanstider
- Alltid online

Avtrycket blev ju jättebra! 
- iväntanstider
- Alltid online

12 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Septembermammor 2008