Pumpa ur...
7 inlägg • Sida 1 av 1
Pumpa ur...
Om jag vill pumpa ur mjölk (mest för att jag är nyfiken på hur mycket det kommer) när ska jag göra detta. Efter hon ammat ett bröst eller hur gör man, vill ju det ska finns mjölk när hon vill ha från brösten. Hur snabbt bildas ny mjölk?

- HelenaHbg
- Alltid online

Re: Pumpa ur...
När jag testade att pumpa brukar jag pumpa ur båda brösten efter Joel hade ätit. Ju mer du pumpar desto mer producerar du, så jag skulle inte oroa mig för att mjölken tar slut.
-

Nelia - Alltid online

Okej, ja jag ska väl testa det kanske för jag vill ju hon ska äta från mig och inte från flaskan.
Ska bara köpa en pump nu oxå
Ska bara köpa en pump nu oxå

- HelenaHbg
- Alltid online

Det går inte att säga hur mycket mjölk man har genom att pumpa ur, pumpen är inte som barnet, mycket mindre effektiv. Jag har ibland kunnat pumpa 20 cl och ibland 2 dl på samma tid..men mina barn har varit nöjda hela tiden. Ibland har det inte gått att pumpa alls..
Med mitt andra barn pumpade jag dock mycket och då kom det ju också mer och mer mjölk. Det var för att jag gav bort mjölk till en cancersjuk flicka. Då pumpade jag after att hon ätit sista gången på kvällen, samt att jag pumpade på ett bröst när hon åt på det andra, det var det bästa sättet att få ut mycket mjölk med pumpen, när hon åt samtidigt. När jag bara pumpade själv så fick jag inte alls lika mycket och det tog mycket längre tid..
Med mitt andra barn pumpade jag dock mycket och då kom det ju också mer och mer mjölk. Det var för att jag gav bort mjölk till en cancersjuk flicka. Då pumpade jag after att hon ätit sista gången på kvällen, samt att jag pumpade på ett bröst när hon åt på det andra, det var det bästa sättet att få ut mycket mjölk med pumpen, när hon åt samtidigt. När jag bara pumpade själv så fick jag inte alls lika mycket och det tog mycket längre tid..
- Maiyah
- Alltid online

Som de andra har sagt pumpa efter att hon har ätit så vet du att hon är nöjd. Jag har dock aldrig lyckats pumpa upp produktionen så det är ingen garanti att du får mer mjölk för att du pumpar men det är vanligast att det blir så.
- Taweret
- Alltid online

Ju mer mjölk som försvinner desto mer produceras. Pumpar du samtidigt som du amma brukar det komma mest. Det kroppen tror är att du har tvillingar och anpassar produktionen efter det.
Jag har personligen inte pumpat alls, ja om det nu inte behövts pga smärta. Men annars lät jag amningen vara ifred, ville inte att det skulle produceras mer än det redan gjorde...var ju iofs kom kossan Rosa..
Jag har personligen inte pumpat alls, ja om det nu inte behövts pga smärta. Men annars lät jag amningen vara ifred, ville inte att det skulle produceras mer än det redan gjorde...var ju iofs kom kossan Rosa..
- sprallos
Okej, ja jag får se hur det går här. Hon får ju ibland mjölken sprutad på sig i huvudet när det är dax att äta så mjölk e där ju
Bara en nyfiken mamma...

- HelenaHbg
- Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Amning & Flaskmatning