Banner Forum Image

Present till förskolelärarna?

Diskutera förskola och familjedaghem

Present till förskolelärarna?

Inläggav shoegal » mån dec 13, 2010 17:51

Julen närmar sig (julafton nästa fredag :shock: ) och jag vill köpa en liten present till Elis förskolelärare men har idétorka? Har ni kommit på nått bra?

Förra året fick de varsinn hemmagjord tvål (inte gjord av mig då ;) ) i form av julgran/tomte/gumma som luktade jul och till sommaren fick de presentcheck på bio.

Är choklad för banalt?

HJÄÄÄÄLP!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Re: Present till förskolelärarna?

Inläggav Nelia » mån dec 13, 2010 18:11

Köp lite smått och gott att lägga i en korg kanske? Alltså, typ choklad, julkorv, kaffe/the, tryfflar, julgodis/frukt... ja inte vet jag... Allt möjligt finns...

Hade nog gärna gjort så till Joels förskola också, men de är typ 5 olika som jobbar där, 3 fasta, någon är "löpare" och några vikarier som ändå jobbat en hel del i höst/vinter och sen är det kokerskan också, ja jisses, det skulle bli dyrt tror jag tyvärr.. Möjligen att vi pysslar ihop några julkort eller nåt.. :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån dec 13, 2010 19:21

Oj vad du är generös....2 presenter/år...:-)

Choklad funkar alltid, eller nåt gott kaffe/the osv. Behöver inte vara nåt speciellt, bara känslan av att nån bryr sig räcker som personal...:-)
sprallos

Inläggav Lollo_80 » mån dec 13, 2010 19:30

glöggte och en tesil.... inte super dyrt men lite lyxigare än en nobless ask ;D

å andra sidan en nobless ask med ett julkort på en toksöt Elis i tomtemössa går ju inte av för hackor :)
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån dec 13, 2010 19:55

jag hade blivit skitgla för en nobless ask!! :D ...så jäla gott! :P...känne rmig dum som inte köpte nått ti mina barns fsk lärare å gav idag......
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Trötta mamman » mån dec 13, 2010 20:46

Vi brukar lägga ihop till våra förskollärare och lärare, vi lägger 20-40 kr och turas om med att handla. Turligt nog är det alltid någon som tar på sig det. Vi köper bara till de fasta eller de som har långvik. Ofta blir det delikatesser, någon ljuslykta eller liknande.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild
Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » mån dec 13, 2010 20:54

Hehe jag funderade på att skramla men jag är alltid den som tar på mig det (på jobbet osv) och det är rätt mycket jobb, så nu väljer jag att köpa nått från bara oss.

Glöggte var en jättebra idé! Kanske blir det och en Noblesseask!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » tis dec 14, 2010 12:33

Min kollega hade choklad till mars förra året så jag tycker inte choklad är en bra ide, man får ju oftast inte bara på jobbet utan av ytliga bekanta o annat.

Frågade mina verksamma vänner i helgen om vad jag själv skulle ge till pedagogerna på öppna förskolan vi brukar vistas i. Har bestämt att det blir kex o ost för nån hundring var förpackat i fin presentpåse. Pratade om vin också- har själv fått det av föräldrar men man vet ju inte folks alkoholstatus.

Biobiljetter var en skitbra idé!!!
Har man sitt barn på ett större ställe med mycket folk i omlopp kan man ju köpa nån tårta eller så o ge när som. Ett år fick vi oväntat en helt vanlig tisdag en smörgåstårta till kaffet. Supergulligt o mkt uppskattat i personalrummet!
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » tis dec 14, 2010 12:38

Kan ju också tillägga att det aldrig är fel med bekräftelse heller. En förälder som fattar vilket hästjobb personalen gör o faktiskt tar sig tid att sätta sig in i det o berömma, värdesätta o bekräfta detta är guld värda hos personalen.

Många barn i små rum- inte lätt att hålla pedagogisk verksamhet o personalen sliter röven av sig för i många fall ganska otacksamma föräldrar. Säger inte att någon här är en sån förälder men de finns o det är väldigt tråkigt att jobba med föräldrar som inte fattar grejen. Jag har mängder med exempel på oförskämda föräldrar men tyvärr lyfts nästan alltid det omvända upp. De gånger personalen brister.
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lollo_80 » tis dec 14, 2010 14:02

idag har jag köpt 4 mini julrosor med kruka.... skall printa ut ett kort på lilleman och göra julkort sen är det klart....

jag vet själv hur otroligt glad jag blev när föräldrarna även tänkte på mig när de köpte sommar presenter till alla fasta (hade ett halvårsvik) så jag fick oxå en strandväska med badlakan och bok....

che: det där med föräldrar som inte fattar grejen med förskoleverksamheten, oj oj oj don´t get me started.... :D
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » tis dec 14, 2010 18:46

ost o grejjer e ju oxå ganska personligt...tänk om man inte gillar ostar ;) svårt det där....
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tis dec 14, 2010 22:21

jag tycker du skall ge bort nåt av alt gott du bakar! tänk om du kom dit med en burk cake-pops tex, både superfint och personligt och omtänksamt men utan att vara så dyrt!

jag är glad att vi lägger ihop varje termin på vår förskola, behöver bara lägga pengar i en låda så ordnar det sig ;-)
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaHbg » ons dec 15, 2010 10:38

Tycker allt låter som bra idéer :)
Melvin ska byta avdelning efter jul så jag har köpt glögg, after eight, pepperkakor och en fleesepläd till hans två fröknar. Så kan de ju mys till det i jul :)
Annars fixar föräldrarådet på förskolan presenter oxå, lägger 30kr för det.
Bild
Bild
HelenaHbg
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons dec 15, 2010 22:49

Jag sitter med i föräldrarådet, så jag ska ta upp insamling när det är dax för sommarlov igen (då slutar ju många barn/byter avdelning)! Fick tips från Magda här på forumet om presentkort på en delikatessbutik, då kan de ju välja vad de själva gillar :D

Jag köpte glöggte igår, blev på NK av alla ställen (inte mitt vanliga shoppingställe direkt ;) ).

Elis fick dock vattkoppor idag, innan vi hann ge presenten, så jag får se om fröknarna hinner få klappen innan jul ;)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Återgå till Förskolan