Present till 6-årig tjej
5 inlägg • Sida 1 av 1
Present till 6-årig tjej
Jag behöver hjälp!!
Jesper är bjuden på kalas i helgen. Det är en tjej i hans klass som fyller 6 år. Jag behöver tips på bra presenter i prisklassen 100-150:-.
Jag har frågat tjejen vad hon önskar sig och det var det "väntade"; Bratz och Barbie, men jag tycker det känns så trist, det kommer hon antagligen få så det räcker och blir över...
Jag har bara pojkar i familjen/släkten och bland vänner och har ingen större erfarenhet av flickpresenter. Flickorna på jobbet är så små så det de leker med är väl hopplöst ute när man är 6 år antar jag.
Är pysselgrejer bra? Typ "gör din egen tröja-kit"? Eller ett spel kanske? Hjälp mig!!
Jesper är bjuden på kalas i helgen. Det är en tjej i hans klass som fyller 6 år. Jag behöver tips på bra presenter i prisklassen 100-150:-.
Jag har frågat tjejen vad hon önskar sig och det var det "väntade"; Bratz och Barbie, men jag tycker det känns så trist, det kommer hon antagligen få så det räcker och blir över...
Jag har bara pojkar i familjen/släkten och bland vänner och har ingen större erfarenhet av flickpresenter. Flickorna på jobbet är så små så det de leker med är väl hopplöst ute när man är 6 år antar jag.
Är pysselgrejer bra? Typ "gör din egen tröja-kit"? Eller ett spel kanske? Hjälp mig!!
-

HelenaS - Alltid online

Helen skrev:Är inte alltid lite hårspännen eller tofsar uppskattat?? Lite såna där tjejgrejer,,menar jag.
Nja, det var lite det jag ville komma ifrån.... "Typiska tjejgrejer" menar jag. Jag är lite allergisk mot sånt. Att man automatiskt köper hårband till en tjej bara för att hon är just tjej. Jag kan bara tala för mig själv och när jag var 6 år hade jag blivit mäkta besviken om jag hade fått hårsnoddar i present. Nej, jag ville hellre ha en cool bil, en påse kulor eller kanske en radiostyrd motorcykel.
Jag föredrar att köpa något som inte är så könsstereotypt. Jag menar, såna presenter lär hon ju drukna i ändå. Är det ingen som har något tips på någon mer kreativ present - typ något roligt spel, eller någon bra pysselpryl, forskarlåda eller nåt...
-

HelenaS - Alltid online

Hmmm,,,,,, Kanske en sån där experimentlåda som jag har sett finns inne på Brio-butikerna. Finns en massa olika experiment i dom där lådorna,,,verkar faktiskt va kul,,,men det får nog va en vuxen med då i så fall. Vad tror du om det?
-

Helen - Alltid online

O hjälp så svårt!! Har ju inte kommit dit än!!
Men den där tröjan du pratade om är väl en jättecool grej!
Har ingen aning om vad saker kostar men om du hittar ett målarstativ eller en cool portfölj som hon kan ha med sig var som helst och måla ute!
Omhon har någon sån där karaoke som alla har kanske det finns nya skivor att köpa till??
Ja, det var väl det roligaste jag kunde komma på!
Lycka till! Säg gärna vad du köper sen!!
Men den där tröjan du pratade om är väl en jättecool grej!
Har ingen aning om vad saker kostar men om du hittar ett målarstativ eller en cool portfölj som hon kan ha med sig var som helst och måla ute!
Omhon har någon sån där karaoke som alla har kanske det finns nya skivor att köpa till??
Ja, det var väl det roligaste jag kunde komma på!
Lycka till! Säg gärna vad du köper sen!!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas