Banner Forum Image

Premiär för babysim!

Diskutera barnaktiviteteter och lyckas med ditt barnkalas

Premiär för babysim!

Inläggav Veeronica » ons apr 08, 2009 16:25

Ja, idag blev första gången på babysim med plutt (och kanske sista?) Det var helt okej, och D verkade gilla det, men det är helt fel tid på dygnet (9.30, mitt i pluttens djupa långa förmiddagssömn) så jag vet inte om det kommer att funka. Få fundilura lite på saken ;) Blev dock lite fundersam, de ska ha badbyxor, men ingen blöja? Brukar det vara så? Om vi inte fortsätter kanske vi tar ett par turer själva till badhuset och har mysigt :)
Användarvisningsbild
Veeronica
Alltid online
Alltid online

Re: Premiär för babysim!

Inläggav anettejohansson » ons apr 08, 2009 18:55

Va kul att han gilla de=) Badbyxorna för bebisar ska väl hålla inne bajset tror jag kan va lite jobbigt att bada med blöja kanske=))
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » ons apr 08, 2009 19:49

Det finns badbyxor som är gjorda för att inte läcka ut barnets bajs men det fins även blöjer som är gjorda för att bada med *L*

för mig som går på eftermidagen så tyckte jag det lät konstigt med att simma så tidigt *L* men det e väl olika från ställe till ställe. Bara synd att det inte passar in i era vanor .
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Veeronica » ons apr 08, 2009 22:29

ja, det är ju såna där speciella badbyxor, men det känns ju som att de inte skulle klara av att hålla inne allt om det skulle komma nåt ;D

zettan - ja, tyckte också det var konstigt att det var så tidigt! Men efter mycket funderingar så har jag nog bestämt mig för att vi iallafall provar en gång till ;) funkar det inte då så försöker vi hitta nåt annat =)
Användarvisningsbild
Veeronica
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » tor apr 09, 2009 09:51

veeronica- ja det tycker jag att ni ska göra ge det en chans till för det är ju helt underbart att gå på babysim med sina små. Vi älskar det här.
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tor apr 09, 2009 10:20

Testa några gånger till du. På babysimmet är det mycket varmare i vattnet än i badhuset.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Veeronica » tor apr 09, 2009 12:48

ja, hoppas det blir bättre:)

Redhotwera - jo, jag vet... men tänkte kolla med ett badhus som har en ganska stor barnpool, som jag tror har tillräckligt varmt i vattnet jämt ;) annars finns ju de små minipoolerna för bebisar (det var MYCKET varmare i den än vad de hade i vattnet i poolen för babysim! Lite konstigt tycker jag...)
Användarvisningsbild
Veeronica
Alltid online
Alltid online

Inläggav fru Wahlström » mån apr 13, 2009 22:34

Veeronica - dom speciella badbyxorna ska sitta åt ordentligt runt magen och benen så att ifall de bajsar inte något läcker ut. Men ifall det skulle hända ändå så ska man gå upp ur vattnet med en gång.
När vi badar brukar vi sätta oss i bubbelpoolen några minuter efteråt (fast med bubblorna avstängda när det är babysim) för att värma upp bebbarna lite. :)
Användarvisningsbild
fru Wahlström
Alltid online
Alltid online

Inläggav Veeronica » tis apr 14, 2009 13:00

ne, jag har nog ändå bestämt mig för att strunta i det hela... Jag ville verkligen, men det känns inte alls bra. Inte tiden, inte instruktören... Känns lite surt då babysim var en sak jag verkligen sett fram emot, men just nu känns det mest som en börda att ta sig iväg. Så ska det inte vara.
Användarvisningsbild
Veeronica
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tis apr 14, 2009 16:37

Finns det inga andra tider?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Veeronica » tis apr 14, 2009 17:16

Redhotwera skrev:Finns det inga andra tider?

Nej, nybörjargruppen är enbart 9.30 =/ fick dessutom ta platsen på ett badhus i en annan stad, så det är i princip omöjligt att få plats nån annanstans också... Men hur är det, kanman börja med babysim när barnet är ännu äldre??
Användarvisningsbild
Veeronica
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » ons apr 15, 2009 10:56

Trist.
Vi började på babysim när Ed var ca 8 mån.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Veeronica » ons apr 15, 2009 21:08

jag lånade ett par böcker på biblioteket om babysim idag och det verkar som att det ska gå bra att börja senare, så om det blir som jag hoppas (att jag går på föräldraledighet till hösten igen och bara jobbar lite i sommar) så kanske vi kan ta det då istället :) då kan jag ju hoppas på att komma in i kumla, så jag slipper åka tåg och ha mig också ;)
Användarvisningsbild
Veeronica
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas