Plus efter några timmar? HJÄLP!
10 inlägg • Sida 1 av 1
Plus efter några timmar? HJÄLP!
Nu håller jag på att nojja ur här, men så här är läget:
Jag kände lite illamående några dagar och gjorde testet inatt när jag var uppe och kissade, väntade ca 20 sek och fick negativt. Gick och la mig. Imorse ringde min kille när jag var på väg till jobbet och sa att det var plus. Vad innebär detta? Jag ska göra ett nytt imorgonbitti och vänta 10 min som det står på bruksanvisnignen (vilken jag inte läste inatt förstås).
Till saken hör att jag äter cerazette, men jag vet att det hänt att jag slarvat, men vi har inte sex så ofta eftersom vi har en kille på 11 månader hemma och ja, ni vet ju hur det är med att få till det då. Men visst, det finns ju en teoretisk möjlighet...
Undrar bara om nån haft liknande med testet och vad som hände sen.
Jag kände lite illamående några dagar och gjorde testet inatt när jag var uppe och kissade, väntade ca 20 sek och fick negativt. Gick och la mig. Imorse ringde min kille när jag var på väg till jobbet och sa att det var plus. Vad innebär detta? Jag ska göra ett nytt imorgonbitti och vänta 10 min som det står på bruksanvisnignen (vilken jag inte läste inatt förstås).
Till saken hör att jag äter cerazette, men jag vet att det hänt att jag slarvat, men vi har inte sex så ofta eftersom vi har en kille på 11 månader hemma och ja, ni vet ju hur det är med att få till det då. Men visst, det finns ju en teoretisk möjlighet...
Undrar bara om nån haft liknande med testet och vad som hände sen.
- Aurora
- Alltid online

Re: Plus efter några timmar? HJÄLP!
Hmm... Man ska ju inte lita på testresultat som visar sig flera timmar senare! Jag tycker absolut att du ska ta ett nytt test och följa anvisningarna! Om du tar ett nytt test nu på dagen så var noga med att inte ha kissat på några timmar innan!
Lycka till!
Lycka till!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

Jag testade negativt flera gånger stickorna (negativt enligt hur länge efter man skulle avläsa stickorna). Slängde alla test förutom ett - som visade positivt länge efter en lång stund (åtminstone en halvtimme). Och det satte ju förstås griller i huvudet. Så då köpte jag ett "lyxtest" (digitalt), som visade att jag var gravid.
- Eva
- Alltid online

Så var det för mig med...jag hade köpt hem lite stickor för att ha liksom. Kände på mig att det hade hänt nåt och testade, men fick negativt på testet. Nästa dag var det som att jag fick för mig att kolla i sopkorgen och där låg ett test med ett svaaaaagt streck. Detta streck såg jag inte till dagen innan. Jag testade igen och då var strecket tydligare, men fortfarande svagt och jag trodde först det var negativt det också, men jag läste ju av det direkt, väntade inte 10 min. Sen testade jag en tredje gång också ytterligare nån dag senare för att bekräfta och då var strecket på plats snabbare.
Såååå....jag vågar mig på att säga grattis..
Såååå....jag vågar mig på att säga grattis..
- sprallos
Eva skrev:Jag testade negativt flera gånger stickorna (negativt enligt hur länge efter man skulle avläsa stickorna). Slängde alla test förutom ett - som visade positivt länge efter en lång stund (åtminstone en halvtimme). Och det satte ju förstås griller i huvudet. Så då köpte jag ett "lyxtest" (digitalt), som visade att jag var gravid.
Gud vilken svenska jag skrev då. Som om jag vore i värsta fyllan.
- Eva
- Alltid online

Hjälp, jag vet inte vad jag ska tro! Har fått en liten blödning också, mest som brunblandad lite kraftigare flytning...
Jag ska som sagt testa imorgon bitti igen, men det känns som så OTROLIGT lång tid tills dess nu när jag börjat tänka så mycket på det!
På ett sätt blir jag förstås jätteglad om jag skulle vara pregge, vi har funderat på syskon, men tänkt vänta nåt halvår med verskstan. På ett sätt känns det lite jobbigt eftersom jag precis börjat jobba och känner mig superpepp på det. Men som min kompis sa: Livet bara händer, man kan inte styra allt. Fint tycker jag!
Jag ska som sagt testa imorgon bitti igen, men det känns som så OTROLIGT lång tid tills dess nu när jag börjat tänka så mycket på det!
På ett sätt blir jag förstås jätteglad om jag skulle vara pregge, vi har funderat på syskon, men tänkt vänta nåt halvår med verskstan. På ett sätt känns det lite jobbigt eftersom jag precis börjat jobba och känner mig superpepp på det. Men som min kompis sa: Livet bara händer, man kan inte styra allt. Fint tycker jag!
- Aurora
- Alltid online

ett test som har legat mer än angiven tid går inte och lite på. Så bäst resultat få du om du testar en gång till. lycka till. kram
- HärligaTöser
- Alltid online

Ok, nu har jag gjort ett nytt test imorse, och det var negativt. Så nu vet jag det!
- Aurora
- Alltid online

vad skönt att de inte var något..
- HärligaTöser
- Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1