Banner Forum Image

Phil&Teds syskonvagn

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Phil&Teds syskonvagn

Inläggav crazyangel » tor maj 07, 2009 17:40

Jag har just nu en babytravel till min 8månaders kille. Men vi planerar för en till lten nästa år och då vill jag ha en Phil&Teds. Ni som har erfarenhet av dom, är dom smidiga?

Vill helst inte ha en bred syskonvagn...
crazyangel
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Phil&Teds syskonvagn

Inläggav 30-åringen » fre maj 08, 2009 11:12

Många av mina kompisar har haft P&T men, de har efter ganska så snar framtid gjort sig av med dem. Den första tiden när bebis e "ny" så fungerar de utmärkt! Men sen har ingen velat vara där under, så de har hittat andra lösningar...
Men den första tiden är de jätte bra...
Åk och känn och kläm lite på den...
/ Malin
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » fre maj 08, 2009 11:15

Tror du inte att bara räcker med en ståbräda när det är dags. Det hoppas vi på till Oskar fast han bara kommer vara dryga året när han blir storebror. Sen har vi en liten sulky om vi behöver två vagnar.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sigrid » lör maj 09, 2009 10:02

Taweret skrev:Tror du inte att bara räcker med en ståbräda när det är dags. Det hoppas vi på till Oskar fast han bara kommer vara dryga året när han blir storebror. Sen har vi en liten sulky om vi behöver två vagnar.

Man kan också göra så - om man har hård liggdel - att man sätter en bräda eller liknande tvärs över så att storasyskonet kan sitta där, så att h*n slipper stå men man ändå inte behöver dubbelvagn. Så gjorde mina föräldrar med min bror som var 1.5 när jag kom.

Bild
Användarvisningsbild
Sigrid
Alltid online
Alltid online

Inläggav nougat » lör maj 09, 2009 11:06

Det tror jag är en jättebra lösning Sigrid! Jag har sett några som har så, så det finns nog sådana brädor att köpa!

Jag tror inte att en 1-åring orkar stå så länge på en ståbräda samt att de troligtvis har för mycket myror i brallan för att stå still en längre stund, hihi!
nougat
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav Taweret » sön maj 10, 2009 17:25

Sigrid det var ju super smart att sätta den så att dom kan sitta där :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav karisma__ » sön maj 10, 2009 22:24

Jag har en Phil&Ted eftersom vi snart ska få en till och Miio kommer då vara 13månader.
Jag har hört både-positivt och negativt om denna vagn som syskonvagn.. Ser många som har dem nu och jag tror det kommer att passa oss kanon. Miio är inte såå där jätte förtjust i att åka vagn såå han lär väl vilja gåå mkt och då kan han röra sig lite som han vill och sitta i lilla sitsen när han blir trött, det tror jag kommer bli skiit bra för oss iaf..
Vi resonerade oxå såå att Miio kommer juh gå på dagis och då har jag juh bara 1barn på dagarna (iaf 5h, 3dagar/veckan) och då kan jag juh inte ha en tvilling/syskon-vagn/dubbel-vagn i det avseeendet är juh P&T heelt kanon då för du kan ha den både som 1/2-vagn..:D jaa menar även att vi bor i hus såå kan man juh inte ha hur mkt vägnar sm heelt i garaget.. Vi har juh nu en sulky till Miio (enkel paraply-modell bara..) en bike-kärra för 1-2barn (kanon eftersom jag cyklar mkt..) och Phil&Ted'en skulle jag inte ha P&T vagnen såå skulle jag juh behöva ha 1enkel och 1 dubbelvagn. Nää fy...

Vad jag har upplevt (än såå länge) som positivt/negativt med vagnen är:

Negativt (Börjar med de tråkiga..)
1. Jobbigt att skifta från vilo-läge till sitt läge (nu när jag har den till bara Miio) det är lixom snören med klämmor och det är skiiiit jobbigt att få ihop den klämman läängst ner..
2. Kort suflett.. Mkt sol i ögonen på lillen/lillan.. Men det går juh att lösa, som i vårt fall med sol-brillor. ;D
3. Ingen direkt plats för sköt-väska när man har den som "syskonvagn" när de sitter upp båda två.. men det finns bra allternativ med små/smidiga sidoväskor osv, både från skip*hop och p&t..

Positivt då..
1. Otroligt smal och smidig vagn.. Om man går i affärer osv, vilket ja ofta gör såå funkar det juh ej med en bred tvilling-vagn..
2. Lätt att fälla och går att få jäääätte liten.! KANON.!
3. Väger liite, vilket är en enorm lättnad när man är gravid och inte orkar såå mkt..
4. Är både syskon/enkel-vagn. 2 vagnar i en heelt enkelt.

Om det är ngt annat du undrar kan du juh alltid skicka ett meddelande. :D
Lycka till..
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild

http://emmaevelinah.blogg.se
Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Inläggav crazyangel » mån maj 11, 2009 05:45

Åh tack Karsima_ för en utförlig beskrivning. Även om vagnen låter toppen så lär jag nog tänka till lite. Vi har en singelvagn nu (babytravel) som ja tänkt behålla. Det med ståbräda som nån nämne tror ja blir svårt, då en ettåring inte kommer orka gå så pass mycket. Då vill jag ändå ha möjligheten för att kunna lägga båda i vagnen.. Hmm.
crazyangel

Inläggav Eva » mån maj 11, 2009 06:37

Jag har blivit förtjust i Emmaljungas cangaroo twin med syskonpaket och harmas lite över att jag redan hunnit löpa en urban jungle -dubbel. Å andra sidan är cangaroo twin svindyr, men jag skulle ju förstås kunna sälja den splitternya UJ:n... Äh, usch vad det är svårt med vagnar... Jag var för övrigt och klämde på Phil&Teds igår, och även om den verkar snoffsig och har många fördelar, så tror jag inte att det är en vagn som skulle passa oss... Måste vara den vagn som väcker mest tudelade åsikter:D
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav Golli » mån maj 11, 2009 09:55

Tack Sigrid för tipset! :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Golli
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån maj 11, 2009 10:06

Sigrid sån där hade jag när jag va liten...Vi hade som en stol som mamma satte på barnvagnen då jag va typ 2 år tillomed tror jag eftersom att min lillasyster e två år yngre än mig :) .. Sen lekte vi jämt med den till våra dockvagnar kommer jag ihåg ;)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav mary » tis maj 19, 2009 13:15

Hej!
Min syster har en sån vagn, hon tycker den är jättebra! Hon har använt den i 3 år (från att lillen kom)
Jag har lånat den några gånger och som någon sa så är det jobbigt att fälla upp ryggstödet om man bara har ett barn...
Men jag skulle defenitivt köpa en sån vagn om jag får en till snart...
mary
Nykomling
Nykomling

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar