Banner Forum Image

Petat in papper i näsan..

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Petat in papper i näsan..

Inläggav sunbeam » sön nov 14, 2010 18:36

Hann precis se hur dottern petade in lite papper i näsan idag, jag ropade "neej!" och försökte stoppa henne men det var försent. Fick inte titta i näsan än mindre få tag i pappersbiten med en pincett som då var synlig. Hon nös ett par gånger men jag tycker mig inte sett nåt papper som flög ut. Bad henne fräsa men då drog hon bara in den längre, sen var hon dessutom där med fingret.
Hon verkar inte ha nåt besvär nu, typ nästäppt eller snorig.
Vad gör jag? Låta det vara och hoppas den kommer ut (om den nu inte redan gjort det utan att jag sett det) eller åka en sväng till doktorn imorrn..? Kommer det att sitta kvar där tills det möglar eller va..? :| Papper är ju inte direkt farligt men...
Bild

Bild
sunbeam
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Petat in papper i näsan..

Inläggav laisa86 » sön nov 14, 2010 19:08

Hehe :) hoppas att den kommit ut! Men du kan ju alltid ringa till bvc imorgon innan ni åker förbi läkaren :)
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » sön nov 14, 2010 19:45

Papper löser nog upp sig ganska så bra där inne. Jag tror inte du behöver vara orolig. Lite koksaltlösning att skölja med kanske är bra?
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav magda » sön nov 14, 2010 20:59

Jag hade inte varit orolig för papper. Det löser säkerligen upp sig kommer ut antingen fram eller bakvägen. :-)
Thea hade en period förra hösten då hon petade upp stenar i näsan, och vid ett tillfälle hade hon sten i näsan i nåt dygn innan den kom ut av sig själv. Om dom inte verkar ha ont kan man vänta lite, det kommer oftast ut av sig själv. :-)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav sunbeam » sön nov 14, 2010 22:13

Dessa ungar... :)
Nu när hon skulle lägga sig hör jag hur täppt hon är, som tur är kommer pappan hem och hjälper mig hålla henne så tar jag pincetten; ser bara liiite vitt därinne, det satt rätt långt bak och får som tur är tag i det det efter ett par ggr - ongen skriker som besatt! Och ut kom den, rätt ordentligt pappersbit som dessutom var rätt hård, nästan kartongliknande! Måste ha varit helt tätt ju!
Hon förlät oss och höll som med att det var lättare att andas sen och nu sover hon sött... :D
Skönt. Annars hade jag nog kollat med sjukv.upplysningen eller bvc imorrnbitti, tack för era råd! :)
Bild

Bild
sunbeam

Inläggav laisa86 » tis nov 16, 2010 12:38

Hihi vad skönt att ni fick ut den :)
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild