pelargoner
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
pelargoner
Efter en vinter och ingen som helst till syn var det dags att kolla in mina pellisar det är en av mina trädgårds passioner jag var säker på att allt dött..
eftersom graviditeten satt stopp för att ta mig in i detta krypin
men allt var inte dött vissa svårare sorter hade då lämnat in men mycket visade tecken på liv glad så nu ska jag inhandla ny jord och här ska planteras om.. våren är här-- trots snön utanför
här nedan rasberry ripple....
eftersom graviditeten satt stopp för att ta mig in i detta krypin
men allt var inte dött vissa svårare sorter hade då lämnat in men mycket visade tecken på liv glad så nu ska jag inhandla ny jord och här ska planteras om.. våren är här-- trots snön utanför
här nedan rasberry ripple....
- Bilagor
-
- DSC00260.JPG (65.66 KB) Visad 566 gånger
-

6.barnet - Börjar hänga här en del

Jättefin! Själv har jag köpt mitt livs första pelargon i år, en Mårbacka, vi får se om det blir fler efter denna!
Jag längtar också efter våren och jag längtar efter att få så alla mina fröer - hittills har jag sått chili och paprika, snart är det dags för tomaterna också! 
- Cecilia*
- Alltid online

här kommer några av mina sorter... på bild har ingen koll just vilka som överlevt nu men... det återstår när jag plockat fram dem... njut!
- Bilagor
-
- DSC00322.JPG (53.13 KB) Visad 555 gånger
-
- DSC00326.JPG (55.19 KB) Visad 555 gånger
-
- DSC00321.JPG (47.24 KB) Visad 555 gånger
-

det är en stor värld och man blir fast det finns massor då menar jag massor gå in på svenska pelargonia sällskapet kolla bilder där så förstår du"ler" jag har massa bra hemsidor samt bra ställen du kan via nätet köpa sticklingar speciella sådana... bara Pm de som är intreserade av dessa sidor...
-

nu har jag räddat 10 pellisar resten har nog dött ja ja men mina favoriter de gamla sorterna har överlevt---- alla dom på bild ovan och några till
så man får vara tacksam sen kan man alltid köpa på sig några nya...ler..
på tradera kan man köpa fina sticklingar.... som tips
så man får vara tacksam sen kan man alltid köpa på sig några nya...ler..
på tradera kan man köpa fina sticklingar.... som tips
-

Är ingen höjdare då det gäller växter o trädgård.... Men jag vill lära mig allt!! Vilka sidor kan du tipsa om???
Har en rätt förfallen trädgård o på många ställen kommer jag att få börja från grunden... HJÄLP!
Men jag gillar ju att hålla på i trädgården...
Jag är bara så okunnig =) I sommras skulle jag o svärmor gå runt och ha lite "utbildning" i min trädgård. Det slutade med att jag pekade på något fint som växte i rabatten.
Jag frågade: Oj, den var fin vad heter den???
Svärmor: Ogräs
Har en rätt förfallen trädgård o på många ställen kommer jag att få börja från grunden... HJÄLP!
Men jag gillar ju att hålla på i trädgården...
Jag är bara så okunnig =) I sommras skulle jag o svärmor gå runt och ha lite "utbildning" i min trädgård. Det slutade med att jag pekade på något fint som växte i rabatten.
Jag frågade: Oj, den var fin vad heter den???
Svärmor: Ogräs
-

Madde - Alltid online

17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2